Mulla ymmärtämisongelma. Onko jarruille tapahtunut jotain tapaturmaista ja nesteet päässeet ulos? Vai onko letkuja vaihdettu? Normaalisti milloinkaan ei tarvitse ilmata jarruja. Ei edes jarrunesteiden vaihdon yhteydessä.
Jarrunesteen vaihto suoritetaan siten että säiliö tyhjennetään ja sitten kunkin samaan piiriin kuuluvasta ilmausruuvista laitetaan vuoron perään neste paineella säiliöön päin. Isokokoinen injektioruisku ja pätkä läpinäkyvää letkua on tarpeen. Jarrunestesäiliö tyhjennetään niin monta kertaa että putkistosta tulee vain puhdasta nestettä säiliöön.
Jos nyt kuitenkin on käynyt niin että jarrulinja on tyhjä niin edellä mainittu menetelmä toimii. Mutta jos ei ruiskua ole niin ilmattavat kohteet, eli lähinnä tässä tapauksessa takajarrusatula, olisi irroitettava ja nostettava ylemmäs niin että sen letkulinja on kauttaaltaan "ylämäkeä" ja ilmattava perinteisellä tapaa. Ilma nousee letkun mutkissa ylämäkeen ja siten pois helpommin. Jarrupalojen väliin kannattaa laittaa jarrulevyn paksuinen latanpätkä, tms ettei männät pulpahda ulos pesistään. Jarruneste on erityisesti maalipintoja syövyttävä aine. Varo sitä. Jos säiliön kannessa/ohjekirjassa sanotaan että jarruneste on DOT3-4 tai DOT4, niin sitä pitää käyttää. Ei saa laittaa esim. DOT5:sta joka on silikonipohjainen ja aihettaa toimintahäiriötä järjestelmässä johon se ei ole tarkoitettu.
mm