Kirjoittaja Aihe: Jälkiasennettava vakionopeussäädin  (Luettu 6044 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Jälkiasennettava vakionopeussäädin
« Vastaus #15 : Joulukuu 02, 2017, 18:16:32 ip »
Jos sattumalta olisi can-väylä-peli, niin niillekin saa nykyään haistelijarosvoja. Reed-kytkimiä siis. Saa signaalin ilman canin häiriintymistä.

Stelviossa on osittainen can-väylä itsediagnostiikkaa ja komponenttien keskinäistä tiedonvaihtoa varten. Sitä en sitten tiedä paljonko ja mitä tietoa sieltä voisi "ryöstää" ja miten sen voi seuloa tietovirrasta. Helpompi lienee turvautua pyörän analogiaväyliin.

Sopivalla laitteistolla ja ohjelmistolla saa Stelvion järjestelmästä tietoa ulos vaikka kuinka ja, esimerkiksi, ohjata järjestelmätoimintoja ulkoisesti syöttämällä signaaleja OBD-väylän kautta ECUun.

Itselle tuli aikanaan 5AM: "sielunelämä" 12 vuoden kuluessa hyvinkin tutuksi ja useinpa sitä olinkin tietotekniikan avulla tutkimassa ja säätämässä. Valitettavasti ne säädöt on menetetty koska pyörä meni vaihdossa liikkeeseen ja siellä järjestelmä päivitettiin uusimpaan saatavissa olevaan tehdastiedostoon eli siihen ajettiin kaikki ne hankaluudet sisään joista olin päässyt eroon.

Lähinnä tuo taitaa olla valojen päästä tapahtuvaan lisävalojen kytkentään. Ne menee ainakin can-väyläisessä autossa sekaisin, jos ryöstää
Hyvä pyörä, parempi mieli.