Ystävässäni Wartburgissa oli eräs katkojamalli mahdollista asentaa väärin niin, että se ei lainkaan muodostanut yhteyttä runkoon/maahan. Sen jousi, joka toimii myös johtimena, oli kytkentäjohdon ruuvin puoleisesta päästä kierretty silmukaksi eristetapin kavennetun pään ympäri. Sen alla oli pieni prikka jousen ja eristeen olakkeen välissä, ja sen prikan kun unohti pois, jousisilmukka oli liian ohut koskeakseen kytkentäruuvin alla olevaan johtimen metallikenkään. Lisäksi se vielä toisinaan koski ja toisinaan ei, löysä kun oli. Vasta kun silmä huomasi rasiassa ylimääräisen prikan, viisas kädellinen hoksasi asian.
E:
Niin... ja toinenkin pitkään etsitty vika oli aika hassun yksinkertainen. Se alusta, jossa katkojat ovat, on liikkuva laatta ennakon säädön takia. Sen jossain kohdassa on taipuisa, paksu maajohdin, joka kytkee sen maadoitukseen. Se on toisinaan aika kehnosti kiinnitetty ja saattaa aikojen kuluessa väsyä irti. Silloin juuri tulee käynnistä aika remputusta, kun se laatta maadoittuu enemmän tai vähemmän huonosti öljyisten liukupintojen kautta. Senhän tulee päästä liikkumaan keskipakosäätimen ja alipainesäätimen mukaan. Tosin rakenteita on monia, enkä tunne tätä kyseistä konstruktiota.