Kirjoittaja Aihe: V7 III käyntiongelma  (Luettu 5587 kertaa)

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #15 : Heinäkuu 20, 2020, 23:39:25 ip »
Eikö pyörä kertonut vikatilan johtuvan liian alhaisesta rengaspaineesta?
Vai eikö kuljettaja osannut tulkita vikailmoitusta oikein?
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #16 : Heinäkuu 21, 2020, 00:42:14 ap »
Eikö pyörä kertonut vikatilan johtuvan liian alhaisesta rengaspaineesta?
Vai eikö kuljettaja osannut tulkita vikailmoitusta oikein?

Hyvä kysymys sieltä Lännestä. (Satun olemaan täällä Itä-Savossa Mökillä koronakaranteenissa runsaitten rasitteideni vuoksi.)

Edelleen 1400-kokemuksella: ei kerro. Kertoo vain että vikaa on ja matkanteko hidastuu.
Ensin vilkkuvat ABS ja luistonesto ilmoittaen että eivät ole toiminnassa ja sitten myös päävaroitusvalo joka saa aikaan vikasietotilan. Monissa vikasietotiloissa eivät renkaisiin liittyvät varoitusvalot syty. Jonkinlainen logiikka siinäkin. Vika on silloin muualla kuin renkaissa, voi päätellä.
Sinänsä mielenkiintoista että koskahan ja minkä vian vuoksi järjestelmä laittaa pyörän kulun jäihin?
Valmistajan/markkinoinnin kannalta arvaillen sellainen toimi voi olla haitallinen...

V7 III:sen systeemistä tietämättömänä veikkaisin että sieltä ECUn tiedostosta asia saattaisi löytyä. Mittaristo ei, ilman oireenmukaista tulkintaa, sitä tuskin kertoo. GuzziDiag on näissä asioissa etevä. Suomeksi. Suosittelen.

Pitääpä kertoa tämäkin: voimansiirto
Voimansiirto on käsite joka alkaa tankin korkista ja kaasukahvasta. Kaikki mikä liittyy voimasiirtoon on sen tuottamisen ja toimittamisen alla. Kaasuvaijeri on osa voimansiirtoa: sitä kiristäen voimaa tulee oletusarvoisesti lisää. Jos ei tule, tulee siitä vikailmoitus. Alkaa P0 eli peenolla. Perässä kohdentavia numeroita. Eikä ole, jostain kummasta syystä, sama kuin autopuolella. Että unohtakaa se taulukko.

Huollolle tämä on helppoa kunhan on oivaltanut koko systeemin viestit. Silti voi mennä aikaa. Nyt ei vain tarvita monia mittauslaitteita sillä monet mittaustiedot ovat luettavissa järjestelmän sisältävistä viesteistä tai lukuarvoista. Toki pitää olla tieto siitä mikä mikä lukuarvo on oikea edes likimain.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #17 : Heinäkuu 21, 2020, 01:05:45 ap »
Avausviestissä olisi olisi ollut kohteliasta kertoa, että varoitusvalo X palaa mittaristossa.
Se olisi ohjannut virtuaalista vianhakua uusille urille heti kättelyssä.
Tämäkin vielä! ! !

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #18 : Heinäkuu 21, 2020, 08:44:11 ap »
Tuli mieleeni, että joskus minulla oli tuo tankin ilmansaantiropleema. En tunnistanut sitä EDES siitä, että korkkia avatessa siinä kuului suhahdus. Kun olin lopulta korjannut itse ongelman, niin eipä suhissut.
Tiedä sitten toimiskos näissä uudemmissa kapineissa...

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #19 : Heinäkuu 21, 2020, 10:34:15 ap »
Avausviestissä olisi olisi ollut kohteliasta kertoa, että varoitusvalo X palaa mittaristossa.
Se olisi ohjannut virtuaalista vianhakua uusille urille heti kättelyssä.

Anteeksi tyhmyyteni.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #20 : Heinäkuu 21, 2020, 10:45:33 ap »
Toki mittaristossa vilkkui kaksi merkkivaloa. Kaverilla  ei ollut käyttöohjekirjaa mukana, joten merkkivalojen tulkinta ei edennyt. olisiko edennyt edes kirjan avulla, mene ja tiedä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #21 : Heinäkuu 21, 2020, 13:54:26 ip »
Lainaus
kysymys sieltä Lännestä

Mielenkiintoisia nämä uusien pyörien tekniset värkit.  Olisikohan kulkenut normaalisti jos olisi ottanut luistoneston pois päältä (?):
Kurkkasin V7-III manuskaa: "”Renkaiden heikko tila (liian alhainen ilmanpaine tai tyhjä rengas/kuluma) voi johtaa luistoneston epänormaaliin toimintaan. Mikäli luistonesto puuttuu ajotapahtumaan toistuen, vaikka tieolosuhteet ovat hyvät ja kaasu vain vähän auki, on ensin tarpeen tarkistaa renkaiden kuluma ja/tai niiden paine.  Mikäli ongelma jatkuu, ota luistonesto pois päältä ja yhteys auktorisoituun huoltoon. …järjestelmä on kalibroitava aina kun rengas vaihdetaan – vaikka ainoastaan vain toinen.”
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2020, 22:07:38 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V7 III käyntiongelma
« Vastaus #22 : Heinäkuu 21, 2020, 17:10:02 ip »
Lainaus
IKurkkasin V7-III manuskaa: "”Renkaiden heikko tila (liian alhainen ilmanpaine tai tyhjä rengas/kuluma) voi johtaa luistoneston epänormaaliin toimintaan. Mikäli luistonesto puuttuu ajotapahtumaan toistuen, vaikka tieolosuhteet ovat hyvät ja kaasu vain vähän auki, on ensin tarpeen tarkistaa renkaiden kuluma ja/tai niiden paine.  Mikäli ongelma jatkuu, ota luistonesto pois päältä ja yhteys auktorisoituun huoltoon. …järjestelmä on kalibroitava aina kun rengas vaihdetaan – vaikka ainoastaan vain toinen.”

Kokolailla sama kuvio on V7 III:ssa kuin 1400:ssa. Perusteet toiminalle ovat samat. Toki toimintojen määrässä voi olla eroja. Mitä uudempi pyörämalli sitä enemmän hallintaan liittyviä toimia. Kaarre-ABS on jo normitoiminto joissain pyörämalleissa kuten myös aktiivijousitus sähköventtiileineen ja pumppuineen.