Kirjoittaja Aihe: Guzzi Cafe Racer  (Luettu 104072 kertaa)

jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #345 : Helmikuu 26, 2017, 14:55:30 ip »
Ei vanha ole enää nörtti. Kasailin tuossa Youtuben videonkäsittely ohjelmalla pikku videon Racerin vaiheista. Täytyy sanoa että helpompaa on purkkaa ja kasata Guzzin kaasarit, kuin noita videohommia kylmiltään tehdä. Sama homma kuin pyörän rakentaminen. Kokeilemalla ja virheitä tekemällä oppii. Aikaa menee, mutta jotain sentään sain aikaiseksi  ;D

Tuon ensimmäisen koeajon jälkeen otin amatöörivideota Lafranconien äänestä ja saundista.

Laittakaa kaiuttimet puutarhan suuntaan niin se alkaa täyttyä kevään muuttolinnuista. Kyllä tuo Guzzin käyntiääni on ainoa oikea kevään merkki.
On kuin pihapuun latvaan olisi Il Falcone istahtanut.

Kevään odotusta, huolto- ja rakenteluintoa kaikille seuraavan pikkuvideon myötä:

https://www.youtube.com/watch?v=2s92vzKUkU4

PS: Lisäsin hieman Gruppon mainostamista mukaan. Ikkala voi myös ostaa videolta mainostilaa kerhokrääsälle  ;)
Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #346 : Helmikuu 27, 2017, 09:52:41 ap »
Hyvinhän jAgo:lta videonkin teko sujui.
On se komia!
Mitä katselin niin rekisterilaatta elää aikas lailla.

jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #347 : Maaliskuu 05, 2017, 20:38:20 ip »
Säätöjen ja korttelien kiertojen jälkeen siis pidempi koeajo tuli tehtyä Bella Italiaan. Sillä reisulla tuli vielä ohjelmaa. Ketjun alussa on siitä hieman juttua. Ei ole tuo oma kokoonpanolinja vielä tehdasluokkaa. Toivottavasti osaamistaso paranee kun oppia tulee lisää.

Bellassa osui viereiseen "ruutuun" toinen valkoinen kaunotar. Hyvin tulivat keskenään toimeen  ;)

Bellan jälkeen säätöjä vielä tehdessä ihmettelin, kun lattialle pientä öljyläikkää syntyi. Vaihteiston ja moottorin pohjaa tutkiessa vuoto paikallistui yhden öljypohjan vasemman takanurkan kiinnitysruuvin kohdalle. Kokeilin ensin alumiinitiivisteellä ja O-renkaalla vuotoa tukkia ilman tulosta. Ei muuta kun öljyt pois ja öljypohja  uudestaan käteen. No syy vuotoon löytyi nopeasti, eli tiiviste oli revennyt poikki. Hienoa kun syy löytyi. Ei muuta kun hyllystä uusi tiiviste ja tällä kertaa pyysin lisäkäsiä paikalle kun pohjaa kiinnittelin. Tässä hommassa olisi mukava kun olisi kolme kättä, kaksi kannattelee öljypohjaparia ja yksi kiristelee pultteja  ;D

Vuodot loppui joten korjaus onnistui.
Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi

jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #348 : Maaliskuu 07, 2017, 19:51:37 ip »
Laittelin viikonloppuna tallissa "rakennuspaikalle" tuon SP 1000 vm 1982 . Täytyy sanoa, että on muodossa eroa tuohon Raceriin verrattuna. On muuten tuo alkuperäinen SP käynyt tehtaan tuulitunnelitestit läpi. Maksinopeus ei tainnut olla sille testille tavoitteena ::)

Vielä ei ole tullut mitattua ja punnittua tuota Raceria. Täytyy lainata muutamia vaakoja, jotta saa tuon kokonaispudotuksen selville. Samalla saa laskettua uuden teho/painosuhteen  ;)

Nyt onkin pohdinnassa pitäisikö vain perushuolto tehdä tuolle matkajuhdalle ? Nyt ei saa enää antaa pikkusormea
uuden racerin rakenteluinnolle  ;D

Eipä noita punavalkoisia SP 1000 taida kuitenkaan paljon Suomen teillä liikkua alkuperäiskunnossa ?
Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #349 : Maaliskuu 07, 2017, 22:15:50 ip »
Tuo on kyllä hyvä väriyhdistelmä SP:lle. Mutta sääli on s..   ;)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #350 : Maaliskuu 09, 2017, 18:50:39 ip »
Yhdet sivut on rakentajien syytä myös lukea. Motomatti on tätä aina omissa kirjoituksissaan ylistänyt. Samaa mieltä, hienoa että sivuilla autetaan ja kerrotaan pyörien rakentajille ihan perustiedoista lähtien "pykäläviidakkoa".

Prosenttilaskuri on myös hyvä, kun haluaa katsoa paljonko on omaa pyöräänsä rakentelulla muuttanut:

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?PHPSESSID=2lus9ropnr9dfeogubdbr9cf35&topic=872.0

Kun katselee ja vertaa noita edellä olleita kuvia, niin minusta tuo muutosprosentti jäi yllättävän pieneksi   ;D

Oheisessa kuvassa oma laskelma wanhalla ja uudella tavalla.
Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #351 : Maaliskuu 09, 2017, 19:03:08 ip »
Lainaus
Kun katselee ja vertaa noita edellä olleita kuvia, niin minusta tuo muutosprosentti jäi yllättävän pieneksi.
Varaa on siis vielä liki 40% säätää ja enemmänkin kun vaihtaa alkuperäisosia vaihdettujen tilalle.

Vaikka maassa on mahdollisuus omavalmisteiseen pyörään niin helpoin on saada yksilöllinen peli, jopa alkuperäisestä tunnistamaton, ajoneuvo alle tekemällä vain lain sallimaan rajaan asti muutokset.

PS: California Adamantin muutosprosentti on vain 8. Voisin vaikka laittaa auton moottorin. Jos haluaisin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #352 : Maaliskuu 09, 2017, 21:20:54 ip »
Kukapa noita viitsii laskea...  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #353 : Maaliskuu 12, 2017, 20:36:58 ip »
Innostuin tässä kevätauringon paistaessa pohtimaan mitä päähän pistetään pipon jälkeen  ;D
Kaivoin laatikosta vanhan lasikuitukypärän esiin ja päätin maalata sen Guzzin valkoiseksi.

Ensin visiiri, visiirin kiinnikkeet ja sisukset pois. Sen jälkeen varovasti pienellä ruuvimeisselillä väänsin ja irroitin nuo muut muoviosat.
Yllättävän hyvin ja ehjinä irtosivat.

Teippasin hyvin reunat ja kypärän sisuksen maalarinteipillä ja paperilla. Peitin myös tuon AGV merkin kun en sellaista varmaakaan mistään muualta saa. 

Pohjahionnan tein kuivana 400:lla ja sen jälkeen myös kuivana 600:lla hiomapaperilla. Varsinainen kypärän pinta ei mennyt mistään rikki noilla hionnoilla. Kädellä lopuksi tarkastus että pinta tasainen.

SP-Automaalista hain purkin tuota samaa valkoista millä Raceri on maalattu. Tekivät suoraan kovettimella sekoituksen purkkiin. Vaikka kovetin oli mukana niin purkkia pystyi n. viikon käyttämään sekoituksen jälkeen. Miksi tuo viikko ? No valkoinen ei oikein peittänyt tuota värikästä kypärää, joten kerroksia täytyi laittaa monta kertaa. Kerralla ei paljoa saanut, kun meinasi minun ammattitaidolla ruveta valumaan. Joka ilta ei tallille ehtinyt ja annoin maalin kuivua välihiontoja varten kunnolla. Riitti juuri ja juuri tuo yksi purkki maalaukseen.

Maalauksen loppukerroksien jälkeen tein vesihionnan 1000:lla paperilla. Laiton paperin vesiastiaan ja annoin "vettyä" siellä n-. 5-10 min. Hionta ja hyvin tuli sileä pinta. Kiilto takaisin Farecla G6:lla.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/602425/Farecla-G6-hiomatahna-400g

Seuraavaksi kypärä odottelee tarroja ja loppuvahausta.



 
Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi

jAgo

  • Viestejä: 186
Vs: Guzzi Cafe Racer
« Vastaus #354 : Maaliskuu 16, 2017, 20:20:56 ip »
Hip hurraa , nyt on saatu kuitit järjestykseen  ;D

Kaikenlaista sitä tuli tuon rakentelun aikana hommattua. Onneksi nuo hankinnat tuli tehtyä sopivin välein, niin ei käynyt liikaa harrastekukkaron päälle. Eikä sitä nyt joutunut ihan kuivin suinkaan rakentamaan. Rahaa jäi vielä käydä Guzzi ralleissakin, tosin telttamajoituksella  ;)

Ohessa liitteessä mitä ja mistä hankittu. Rivin perässä firman nettisivu (jos löytyi). Sivuilla voi käydä tarkemmin palveluihin ja tavaroihin tutustumassa.

Täytyi laittaa kuvamuodossa kun nuo Exelit ei minulta tänne sivuille liitteenä taivu. Toivottavasti saa selvää.

Suurin kulu toki oli kahden vuoden työkulut, mutta kuka sitä nyt itseään veloittaa. Hyvä harrastus pitää poissa muusta pahanteosta ja rahan kulutuksesta  ;)
Scuderia 59 Blue Wings Moto Guzzi