Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Uutiset:
KERHON PÄÄSIVU:
https://www.guzziclub.fi
Etusivu
Ohjeet
Kirjaudu
Rekisteröidy
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Asiaa ja asian vierestä
»
Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja:
1
2
3
[
4
]
Kirjoittaja
Aihe: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori (Luettu 16334 kertaa)
Camn
Viestejä: 2 583
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
«
Vastaus #45 :
Lokakuu 06, 2016, 16:13:49 ip »
Tuolta linkin tekstistä: "The bike also gets a secondary air system and a specific catalytic converter to meet Euro4 rules. 71 kW (96bhp) @ 6500rpm , 121 Nm (12.3kgm) @ 3000rpm." Siis pakoputkessa kierrätystä ja uusi katti tarkemmalla lambdasäädöllä? Ei ne tehot taida pudota EU4 myötä... Esim. RSV4 näyttää olevan täynnä jos vaikka mitä kiikkua ja liikkua, kierrosaikojen luvataan putoavan sekunnilla...
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?311947-2017-RSV4-Updates-Discussion&p=4155924#post4155924
«
Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2016, 20:53:18 ip kirjoittanut Camn
»
Kirjattu
V11 - it defines you.
motomatti
Viestejä: 13 492
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
«
Vastaus #46 :
Lokakuu 06, 2016, 21:31:00 ip »
Lainaus
121 Nm (12.3kgm) @ 3000rpm.
Euro3 -mallista kerrottiin hieman erilailla: 120 Nm @ 2750 rpm.
Ero lienee merkityksetön mutta on oletettava että Euro4 -malli on pirteämpi kunhan kierrokset nousevat 3000 ja yli.
Kokemuksesta voin kertoa että alle kolmentuhannen kierroksen alueella ei vääntö aiheuta aluksi muuta kuin vapinaa. Mutta yli kolmentuhannen meno on pirteää.
Siinä suhteessa moottori on käytökseltään entisenlainen kuten edeltävät pienemmät mallit jotka toimivat parhaiten yli 3000 kierroksen.
Kirjattu
TunturiTT
Viestejä: 11 408
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
«
Vastaus #47 :
Lokakuu 06, 2016, 23:15:20 ip »
Se, että teho ei tipu euro4:ään siirryttäessä, kertoo että koneessa on nyt säädöillä tapettu paljon reserviä. Mutta niin pitää ollakin, jos 1400cc:stä otetaan noin maltillisia lukuja ulos.
Kirjattu
Hyvä pyörä, parempi mieli.
Tulostusversio
Sivuja:
1
2
3
[
4
]
« edellinen
seuraava »
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Asiaa ja asian vierestä
»
Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori