Kirjoittaja Aihe: Le Mans Historia 1975 -1993  (Luettu 20311 kertaa)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Le Mans Historia 1975 -1993
« Vastaus #45 : Tammikuu 27, 2012, 07:33:42 ap »
Guzzr:lle. Kun sulla on se sisuskumin palanen kätösessä ja sipaset sormella sen sisäpintaa niin siitä irtoaa talkkimaista ainetta, joka tekee kumista hiukka liian liukkaasti liikkuvan eli se ei jää ahistamaan kaasukahvaa. mutta kun putsaat sitä talkkia pois tentulla niin kumirenkaan kitka kasvaa ja se jaksaa vastustaa kaasukahvan kiertymistä takaisin päin. Mulla on kaasukahvan päällä semmonen kahvan pehmike jonka reuna ottaa kumirenkaaseen ja avittaa kahvan pysymistä väännetyssä asennossa.
 Kun käväsen tallilla, niin koitan muistaa napata kuvatuksen aiheesta. seleviskö ajatus yhtään?
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Le Mans Historia 1975 -1993
« Vastaus #46 : Tammikuu 27, 2012, 10:22:29 ap »
Joo, kaikki selvä - odotan kuvan tänne . Hei.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Le Mans Historia 1975 -1993
« Vastaus #47 : Tammikuu 31, 2012, 12:50:01 ip »
Guzzille oli saatavana joskus vuosia sitten sellainen järjestelmä jossa kaasukahvalta tuli vaijeri ensin toiselle kaasarille. Siitä luistin nostomekanismin kautta lyhyellä vaijerilla suoraan moottorin yli toiselle kaasarille ja paluuvaijeri takaisin kaasukahvalle.
Siis eräänlainen pakko-ohjattu systeemi. Varmaan jonkinlainen palautusjousi on varmaan hyväksi siinäkin. Sulkee kuitenkin pois sen mahdollisuuden, että luistit jäisivät tuulessa (imu) auki, mikä tapahtuu liian löysillä palautusjousilla, vaikka tyrkkää kaasun kiinni. Noissa nelos Le Mansin alkuperäisjousissa on sen ilmiön kannalta kyllä hätävarjelun liioittelua.

Ostin aikanaan tuollaisen pakko-ohjatun systeemin yhdeltä kaverilta, mutta ei ole tullut kokeiltua koskaan paikalleen. Siinä oli kaasukahva, vaijerit ja Dellorton kannet.
Kaveri yritti sovittaa niitä bokseri BMW:hen, mutta homma ei onnistunut, kun moottori nousi kaasareiden välillä liian korkealle. Siinä kokeilussa oli tuhoutunut se välivaijeri. Oli muuten sisäputkeltaan teflonia. Varmaan riittävän hyvän liukuominaisuuden turvaamiseksi, mikä lienee tuossa järjestelmässä akilleen kantapää toimivuuden kannalta.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Le Mans Historia 1975 -1993
« Vastaus #48 : Maaliskuu 08, 2012, 21:00:21 ip »
Vähän lehtitietoja Le Mansista
http://www.motorcycleservicing.co.uk/moto_guzzi_case_studies.htm

LM Classic

  Terv. Guzzr

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Le Mans Historia 1975 -1993
« Vastaus #49 : Huhtikuu 05, 2012, 16:30:44 ip »
Le Mans mallit vuodelta 1990 -1993 uudella mittaripaneelilla ovat harvinaisia kun ovat valmistettuja näin pieni kappalemäärä:
v. 1991  147 kpl
v.1992   143 kpl ja
v.1993 Ultima Edizione 54 kpl.
Yhteensä 90-luvulla 669 Lemans,eja  Mandellon tehtaalta.

Oma LM V ostin käytettynä 24.07.1999. Hinta oli 48 000 mk. Oli uutena ostettu Italiassa- suomalainen guzzisti vei Suomeen ja toinen omistaja as.osoite :Saarijärvi.
Omistan vielä. Samana ostopäivänä tuli Arai Ago NR-3 Ital.värinen kypärä hankittu 1000 mk - alkuperhinta 2300 mk.  (on kiva katsoa vanhoissa papereissa.)

KYSYMYS: Tiedättekö montako NÄITÄ LE MANS 90-luvun mp ovat maassa nykyään ???

Tekniset tiedot: + kuva: