Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: KINDE - Kesäkuu 21, 2026, 09:41:25 ap
-
Onko vain sattumaa, vai mikä selittää sen että peräti 6kpl 1400 caleja myynnissä nettimotossa. Tätä mallia ei kyllä kovinkaan montaa ole suomessa niin aikamoinen suma. Kiinostavaa nähdä miten kauppa käy.
-
Aikanaan "kuolasin" 1400:ää. Jos lompakko olisi sallinut, niin...
Nyt 70v "ukkona", kun pyörittelee tallilla tai parkissa 110:aa, tuntuu sekin aikas raskaalta. Olenkin mielissäni, ettei rahnaa ollut.
Lisäksi eri kommenteista olen käsittänyt 1400 olevan teknisesti hieman vaikea ja hankala. Itsehuolto on osin suuritöinen ja monimutkainen - ymmärtääkseni. No, voin olla väärässä.
Nyttemmin olen käynyt kolmesti katsomassa RE:n Himalayaa Rikun kaupassa. Kiinnostava!
Kevyt, riittävästi moottoripyörää, yksinkertainen ja sopii myös huonoille teille ja jopa pienille metsäteille. Eikä pahan kallis.
Taannoin keskustelin Sami I:n kanssa CF Motosta. Sanoin, että"...kerran vielä sais ajaa nykyaikaisella pyörällä ja suht. halvalla." Sami oli samaa mieltä.
Saas nähdä mihin tämä maailma vie... ( Saisivat sen yhden ääliön hoitoon... )
-
Aikanaan "kuolasin" 1400:ää. Jos lompakko olisi sallinut, niin...
Nyt 70v "ukkona", kun pyörittelee tallilla tai parkissa 110:aa, tuntuu sekin aikas raskaalta. Olenkin mielissäni, ettei rahnaa ollut.
Lisäksi eri kommenteista olen käsittänyt 1400 olevan teknisesti hieman vaikea ja hankala. Itsehuolto on osin suuritöinen ja monimutkainen - ymmärtääkseni. No, voin olla väärässä.
Nyttemmin olen käynyt kolmesti katsomassa RE:n Himalayaa Rikun kaupassa. Kiinnostava!
Kevyt, riittävästi moottoripyörää, yksinkertainen ja sopii myös huonoille teille ja jopa pienille metsäteille. Eikä pahan kallis.
Taannoin keskustelin Sami I:n kanssa CF Motosta. Sanoin, että"...kerran vielä sais ajaa nykyaikaisella pyörällä ja suht. halvalla." Sami oli samaa mieltä.
Saas nähdä mihin tämä maailma vie... ( Saisivat sen yhden ääliön hoitoon... )
Perus huolto on mielestäni helpohkoa, mutta onhan se totta että esim renkaiden vaihto on jo pikkusen isompi homma. Laturin hihnan vaihto on todella työläs ja jne. Mutta se että onko 1400 calin huolto sitten erityisen työlästä, verrattuna muihin saman kokoluokan cruisereihin niin paha sanoa. Raskas se on ja se pitää huomioida esim pysäköidessä, mutta se ei ole mikään Calin ominaisuus, vaan noi kaikki cruiserit 1400 kuutiosta ylöspäin on jo aika raskaita. Vähän jo itsekin katselen kevyempää alle, mutta nyt taitaa olla ruuhkaa tuolla myyntipalstalla, niin mennään vielä ainakin tämä kesä
-
Onhan se 1400 Cali yksi kauneimmista pyöristä mikä minulla on ollut. Norgen vaihdoin aikoinaan helmenvalkoiseen Caliin joka sai aina pysäköidesäni ympärilleen ihmettelijöitä, mikä pyörä tämä on? Raskashan se oli ja niin se vaihtui sitten -19 uuteen V85TT Guzziin jota on kerran jo päivitetty tuoreempaan. Vieläkin harmittaa kaunottaresta luopuminen, mutta nykyisellä on helpompi 70 kiloisen ikämiehen reissata.