Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MattiS - Maaliskuu 12, 2018, 14:50:10 ip
		
			
			- 
				Olisiko kellään tietoa tällaisen Brevan historiasta, kun yksi tuttu Bonneville-kuski hinkuaa päästä käsiksi kunnon merkkiin?
 https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/breva/2208846
- 
				Eiks alkajaisiksi vois selvittää rekkarista ed omistajan ja kysyä sieltä pyörän historiasta?
			
- 
				Eiks alkajaisiksi vois selvittää rekkarista ed omistajan ja kysyä sieltä pyörän historiasta?
 
 Perustiedot ilmaiseksi: https://asiointi.trafi.fi/fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/tarkista-ajoneuvon-rekisteritiedot
 Kahdella eurolla saa muitakin tietoja.
 
 Poikkesin Aarbikessa muissa asioissa mutta katselin Brevaakin. Siisti laite. Kannattaa poiketa kokeilemassa kun kelit alkaa.
 
- 
				Lähinnä ajattelin, että mikäli on ollut jonkun meistä omistuksessa, mutta sai tuon tiedon toki tuotakin kautta, tosin vasta 2013 eteenpäin, sitä ennen vain Liikkeiden nimiä ja 6 vuotta omistaja "yksityinen".
			
- 
				Lähinnä ajattelin, että mikäli on ollut jonkun meistä omistuksessa, mutta sai tuon tiedon toki tuotakin kautta, tosin vasta 2013 eteenpäin, sitä ennen vain Liikkeiden nimiä ja 6 vuotta omistaja "yksityinen".
 
 Kaikkea tietoa ei aina saa koska ne voi suojata. https://www.trafi.fi/tietopalvelut/trafin_rekisterit/tietojenluovutuskiellot
 Laki on tainnut asian osalta muuttua aikojen kuluessa.
- 
				Moikka MattiS,
 
 jäsenrekisteristä löytyy ainakin pyörän edellinen omistaja( 2013 -2017, vaihtanut uudempaan Guzziin viime kesänä).
 Voin häneltä tiedustella salliko hän yhteydenoton kyseisessä asiassa, jos niin haluat.
 
 Kaijus
 jäsensihteeeri
- 
				Kiitos, välitän tiedon ostajahdokkaalle, jos lupa heltiää. :)
			
- 
				Moi taas Matti, lähetin yhteystiedot Sinulle yksityisviestinä.
 
 Terveisin
 Kaijus
- 
				Katsos! Katselin itselleni kakkosguzzia kuukauden verran ja tarjosin tästä kolmisen viikkoa sitten 3000€ Aarbikelle mutta sano ettei noin halvalla myydä kun ei jää mitään käteen. Pyörä ilmeisesti ihan OK. Ostettu RM Heinolta Aarbikelle mutta ei huoltokirjaa eikä mitään muutakaan tietoa historiasta. 
			
- 
				Katsos! Katselin itselleni kakkosguzzia kuukauden verran ja tarjosin tästä kolmisen viikkoa sitten 3000€ Aarbikelle mutta sano ettei noin halvalla myydä kun ei jää mitään käteen. Pyörä ilmeisesti ihan OK. Ostettu RM Heinolta Aarbikelle mutta ei huoltokirjaa eikä mitään muutakaan tietoa historiasta. 
 
 
 Nyt se varmaan lähtee kolmella tonnilla... ;D
 
 Moto Guzzi Breva  2 850 €
 https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/breva/2208846 (https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/breva/2208846)
- 
				Näköjään "vinkuva" nelosvaihde pudottanut hintaa.
			
- 
				Vinkuvan nelosvaihteen voi korjata vaihtamalla nelosen rattaat. Hinta noin 250€ yhteensä. Pari paperitiivistettä lisäksi. Homma ei ole erityisen vaikea.
 
 Toinen tapa on ajaa vain edelleen ja käyttää RVS - metallin lisäainetta. Aine lisätään öljyn joukkoon. Kustannuksia noin 40€. Laitetaan vanhan öljyn joukkoon. Voi laittaa uuteenkin öljyyn mutta aine vaikuttaa silloin hitaammin.
 http://www.motonet.fi/fi/tuote/606176/RVS-T3-Vaihteiston-kasittely
 
 Melu katoaa noin 1000 - 2000 km ajolla. Aineesta on muutakin etua: ei muodostu enää metallisakkaa vaihteistoon. Vaikutus syntyy vain ajamalla kyseisellä vaihteella. Aluksi pienellä kuormalla ja hiljalleen lisäämällä kuormitusta vaikutus tehostuu. Jos ko vaihteella ei aja niin ei ole myöskään vaikutusta. Toki aine vaikuttaa myös vaihteiston muihin teräsosiin kuten laakereihin.
 
 Olen käyttänyt RVS:ää noin kymmenen vuotta liki kaikissa ajoneuvoissani. Ne kaikki myös toimivat ja erityisesti moottorin käyntiääni vanhan koneen raksutuksesta ja kilkatuksesta muuttunut oikein kauniiksi. Myös väljän moottorin savutus väheni.
 Lisäksi tein, uskonvahvistukseksi, perävaihdetestin jossa vanhat laakerit ja hammasvälys 0. Eikä leikannut kiinni vaan toimii edelleen. Vaihteistot ovat myös hiljaisia ja toimivat sujuvasti.
- 
				Minäkin pikkulohkon hankkiessani pelkäsin vaihteistossa olevan vikaa, mutta Piikkiössä käydessäni sain ymmärtää, että "vinkumisessa" (3. ja 4. vaihteet) on kyse vain suorahampaisen vaihteistön ominaisuudesta (huomaan, että Aarbiken pyörälläkin vain 45tkm ajettu).
 Sen verran ujellus minua häiritsi, kun vaihteistön äänimaailma ylitti moottorin äänimaailman, että lisäsin vaihteistoon MM:n  suosittelemaa RSV:tä vastaavaa Resurs lisäainetta ( http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/p1314-resurs-total-transmission-50-ml-lisatehoaine-fi.html ) , jolla vinkuna katosi lähes kokonaan. Ennenkaikkea äänimaailma muuttui moottorin eduksi eli imu- ja pakoäänet ovat nyt ne päällimmäiset. Kahdeksas kesä jo Nevadalla alkamassa ja laatikon toiminta jos on mielessä, niin vain hyvässä mielessä.
 Sittemmin olen lisännyt moottoriöljyihinkin vastaavaa lisäainetta niin motoon, kuin autoihinkin. Pehmentää mekaanisia ääniä ja tarjoaa luultavimmin hyvin edullisen vakuutuksen mahdollista kiinileikkaantumista vastaan, jos vaikka sattuisi öljy pois karkaamaan ( https://www.youtube.com/watch?v=Bcon8V1tBCE ).
- 
				Äänekkäämpi mullakin on pikkulohkon laatikoista se vähemmän ajettu. Vaikka verrokkina on pahamaineinen Larion loota. Nevadasta kotoisin oleva on enemmän "Valmet".
			
- 
				
 Miten tuo RVS ( moottorille ) sopisi märkäkytkimen toiminnalle ja olisiko sillä vaikutusta vaihteistoon ?
 Mr
- 
				
 Miten tuo RVS ( moottorille ) sopisi märkäkytkimen toiminnalle ja olisiko sillä vaikutusta vaihteistoon ?
 Mr
 Ei vaikutusta kytkimen levyjen toimintaan.
 
 Resurs (josta minulla ei ole henk. koht kokemusta) ja RVS vaikuttavat vain teräs-terästä-vasten kohteisiin. Paras vaikutus on vaihteistoissa, vierintälaakeroinneissa ja nokka-akselin ja nostimien yhteydessä.
 
 Em aineet eivät vaikuta öljyn ominaisuuksiin eikä muihin aineisiin kuin teräksiin. Aineen lisäysmäärä (RVS) on vain joitakin millilitroja ja öljy on vain kantoaineena jonka avulla aine kulkeutuu ongelmakohteisiin. Pienin setti (3 litralle tarkoitettu) riittää kolmeen vaihteistoon. Kimppaostoksena hyvä kohde.
 
 On joitakin kohtia mihin aine vaikuttaa vain osittain: liukulaakeroidut teräspinnat. Siis kohde jossa on pehmeä laakerimetalli ja teräs vastakkain. Jos siellä tapahtuu suurta kuumenemista niin aine reagoi teräkseen mutta ei korjaa pehmeän metallin mahdollisia vaurioita. Esimerkiksi keulan liukuputket.
 
 RVS:n vaikutus tulee vasta useiden tuhansien kilometrien myötä. Vaikutus jatkuu vaikka öljyt vaihdettaisiin. Autokäytössä suositellaan, vanhoihin moottoreihin ja vaihteistoihin, uusintakäsittelyä noin 100.000 km välein. Kustannus ei ole iso kilometriä kohden.
 
 Huom! Moottoreihin, vaihteistoihin, ym kohteisiin on RVS:llä kuhunkin oma sovelluksensa.
 
 Kaasutinmoottorissa huomaa hyvin aineen vaikutuksen: tyhjäkäyntiruuveja saa pyöritellä aukipäin hiljalleen kun aine alkaa tehoamaan. Mielestäni ei kannata odottaa että tulisi vika vaan käyttää lisäainetta ennakoivasti.
- 
				Resurs tuotemerkiltä löytyy märkäkytkimellisille myös erillinen valmiste:
 http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/p1317-resurs-moto-50-g-lisatehoaine-fi.html
- 
				Resursilla on kovat lupaukset. Valitettavasti en voi ryhtyä testaamaan sitä sillä olen jo tieni päättänyt ja liki kaikissa koneissani on jo RVS. Eli sillä mennään vielä pitkään koska sen vaikutukseksi kertakäsittelyllä luvataan pitkä käyttöikä.
 
 Onko kellään käyttöiän lopulla olevaa savuttavaa moottoria tai ulisevaa vaihteistoa jossa voisi testata Resursia?
 Itsellä kun on vanhemmatkin koneet hyvässä kunnossa nykyään.
 
 Kunnostin varamoottorit ja -vaihteistot vanhoihin pyöriini mutta en ole niitä vieläkään tarvinnut.
- 
				Mainosten prosentti "lupauksiin" voinee suhtautua pelkkänä humpuukina. Lisäaine ei korjaa mitään, mutta kitkan väheneminen yleensä parantaa toimintaa.
 Esim puristukset moottorissa voivat kasvaa jos vaikka männänrenkaat ovat hiukan jumittaneet ja alkavat herkemmin liikkua eli toimia suunnitellulla tavalla. Vanhassa tai pitkään seisseessä moottorissa käynti voi parantua ja tasoittua huomattavastikin  :o
 Tai jos esim perävaihde kuumenee, niin kitkan vähentyminen tehostaa öljynkin voitelevuutta  ::)
 Vaikuttavalta tehoaineeltaan ovat samaa alkuperää Resurs ja RVS. Aikanaan venäjän sotateollisuudessa kehitetty ja raaka-aine kairataan jostain Siperian maaperän syvyyksien savikerroksista ja jalostetaan kaiketi Pietarissa. Muutamia vuosia taaksepäin kaivelin ns. alkujuuria ja "tehtaat"/laboratoriot (VMP-auto vs RVS) sijaitsivat siellä saman kadun varrella sen eri puolilla (löytyivät ihan Google mapsilla) n. 100 metrin päässä toisistaan.
 Nähdäkseni kumpikin tuote ajaa asiansa, eikä merkillä ole väliä  :P
- 
				Onko tuo Motonetistä saatava RVS T3 sitä oikeaa ainetta vaihteistoon   ???
			
- 
				T3 tai T5 kertoo sen, kuinka moneen litraan öljyä tuo riittää. Eli menee Calissa muutamaan öljynvaihtoon tai useampaan Caliin
 
- 
				Onko tuo Motonetistä saatava RVS T3 sitä oikeaa ainetta vaihteistoon   ???
 
 http://www.motonet.fi/fi/tuote/606176/RVS-T3-Vaihteiston-kasittely
 
 Tuosta tuubista riittää noin kolmeen Guzzin vaihteistoon. Kimppaostos kannattaisi. (T3 tarkoittaa "Transmission 3 litraa" eli koko annos sekoitettuna kolmeen litraan vaihteistoöljyä.) Kustannukset jäävät silloin reiluun kymppiin per loora.
 
 Tuota on myös isompiakin määriä tarjolla isoihin vaihteistoihin ja lisäksi tietysti automaatteihin joissa on öljyvoitelu.
 
 Tuli kyseistä ainetta testattua myös sisäperämoottorin alavaihteiston hammasvaurioisen kulmavaihteen kunnostukseen. Epäily oli suuri sillä vaihteisto käy kovin kylmänä. Lopetti ulinan ensimmäisen kesän aikana ja toimii edelleenkin. Nyt kolme kesää takana käsittelystä.
 
 Mainosten prosentti "lupauksiin" voinee suhtautua pelkkänä humpuukina. Lisäaine ei korjaa mitään Enpä minäkään luota prosentteihin kun ei ole tapaa millä mitata. Mutta käytännön havaintoihin kyllä. Ainakin RVS korjaa rakenteita: hammaspyörään ilmestyy lisää materiaalia. Se ei ole metallia vaan todella kiiltävää, kovaa ja läpinäkyvää ainetta. Ilmeisesti juuri sitä keraamia mitä aineesta sanotaan.
 
 Kitka siis pienenee ja materiaali saa muotoaan takaisin yhtä aikaa. Mitä muuta RVS tekee ei mainita eikä minulla siitä ole havaintoa. Aine ei ole öljyn lisäaine. RVS reagoi vain rautametallien kanssa. Silloinkin vain jos kosketuspinnat kuumenevat. Säästyy polttoainetta kun kaikki toimii oikein.
 
 Kyllä epäuskoisenkin kannattaisi kokeilla: ei tule kalliiksi ja vanhan moottorin tai vaihteiston äänet hiljenevät. Riippuu ajomatkasta kuinka pian vaikutus ilmenee. 1000 - 3000 km tapauksesta riippuen.
 Sellaiset kohteet kuten vaihteenvalitsin ei tällä aineella herkisty. Mutta laakerit kyllä. Moottorissa nokka-akselin nokat ja nostimet. Paikat missä on suuri pintapaine ja lämpötila ja teräs terästä vasten.
 
 Kerron kyllä jos tulee haittavaikutuksia ilmi muita kuin rahanmeno.
- 
				Tänään sitten RVS- käsittely T5:n vaihdelaatikkoon, nähtäväksi jää väheneekö vonkuminen. Hieman hankalaa oli annostelu 0.75 litran laatikkoon, kun ostettu satsi oli 3:lle litralle.   8) 
			
- 
				Tänään sitten RVS- käsittely T5:n vaihdelaatikkoon, nähtäväksi jää väheneekö vonkuminen. Hieman hankalaa oli annostelu 0.75 litran laatikkoon, kun ostettu satsi oli 3:lle litralle.   8) 
 
 Mullakin on "lorahtanut" hieman liikaa. Eipä tuosta hankaluutta ole ollut.
- 
				Ihanko voi lurauttaa täyttöaukosta joukkoon, vai sekoitetaanko ensin öljyyn kuten mölykötti? 
			
- 
				Pakkauksessa on tarkat ohjeet, miten sekoitetaan .
			
- 
				Vaikutus ei tule ihan heti. Paras teho saadaan kun on kuuma sää ja kova rasitus.
 Normaaliajossakin parintuhannen km matkalla vaikutus ilmenee.
 http://www.motomatti.fi/2018/01/rvs.html
- 
				Sen verran vilkasin, että kova on Motonetin hinta.
 RVS T3 Vaihteiston käsittely 3990,00€ / L
 
 Tai jos Mersun moottoriin tarjoaisi...RVS G6 moottorin käsittely 5990,00€ / L
- 
				Hajuveden litrahintoja..
			
- 
				Hajuveden litrahintoja..
 
 
 Tai lääkkeiden...
- 
				Kumpaa rätkän moottoriin kaadetaan. 
 Moottori- vai voimansiirtoRVS ja millä perusteella?
- 
				Laitoin RSV T3, se riittää 3l:n vaihteiston käsittelyyn, siis siitä riittää 3:een Guzzin laatikkoon, hinta 39,90 € . Annostelu vaan on hankalaa .
			
- 
				Kumpaa rätkän moottoriin kaadetaan. 
 Moottori- vai voimansiirtoRVS ja millä perusteella?
 
 Guzzin kohdalla homma on helppo. Moottoriin moottorilisäainetta, vaihteistoon ja perään vaihteistolisäainetta.
 Single unit-tyyppisessä laittaisin moottorilisäainetta. Eilen asiaa pähkäilin ja tähän lopputulokseen päädyin amerikanpyörän kanssa.
 Ei liity mitenkään tähän kun ei ole kotoisin oikein mistään: http://www.motomatti.fi/2018/04/amerikanpyoran-oljynsuodattimen.html
 
 H-D:hen laittaisin moottoriin moottorilisäainetta, vaihteistoon vaihteistolisäainetta, ensiövetoon ensiövetolisäainetta ja toisivetoon toisiovetolisäainetta ja ja napaan napalisäainetta.
- 
				Laitoin RSV T3, se riittää 3l:n vaihteiston käsittelyyn, siis siitä riittää 3:een Guzzin laatikkoon, hinta 39,90 € . Annostelu vaan on hankalaa .
 
 
 En ole hankaluutta huomannut. Kolme litraa öljyä ja siihen koko tuubillinen ja reipas sekoittaminen. Riittää kolmeen vaihteistoöljynvaihtoon eri pyöräyksilöihin. Jakojäännös jää johonkin purkin pohjalle ja on hyvää esim. tippakannussa.
 Ketjuvetoisessa pyörässä voi voidella ketjut aika monta kertaa.
- 
				Eikö tuo nyt ole aika helppo annostella, kun hankkii ison injektioruutan.
			
- 
				Vaikutus ei tule ihan heti.
 
 
 Koskahan se mulla alkaa vaikuttaa, 15tkm tässä odoteltu. Vai eikö mulla vaan usko riitä tuohon ;D
- 
				Eikö tuo nyt ole aika helppo annostella, kun hankkii ison injektioruutan.
 
 Ruutta tulee mukana , ongelma onkin kun itse aine on tuubissa eikä ole nestemäistä, vaan sellaista " mömmöä " jota on vaikea mitata, esim se 1/3- osa, jota Guzzin latikko vaatii .
- 
				Aa, joo. Sekoitan sitten jonkun toisen valmistajan aineeseen, kun oli sellaista kaadettavaa ainetta.
			
- 
				Vaikutus ei tule ihan heti.
 
 
 Koskahan se mulla alkaa vaikuttaa, 15tkm tässä odoteltu. Vai eikö mulla vaan usko riitä tuohon ;D
 
 Uskoahan se vaatii...
 Ei ehyt laite muutu miksikään. Hyvän ja korkealuokkaisen öljyn joukossa ei aineesta ole paljonkaan apua. Kun käyttää marketin halpoja öljyjä, kuten itse nuukuudessani, niin silloin vaikuttaa auttavan.
 
 Hieman riippuu mihin RVS:ää laittaa. Omana havaintona vanhan vaihteiston ratasäänet ovat vähenneet. Myös 100.000 km ajetun moottorin käyntiäänet ovat varsin miellyttävät. Savutus katosi. Öljyt koko ajan samat halpisliemet. Jopa Kerhon japaninpyöräharrastajat ihmettelevät Guzzin koneen hiljaista käyntiä.
 
 Kaverin täysin loppuun kulunut vaihteisto ajettiin kauden yli loppuun. Ikinä en ole nähnyt niin kuluneita vaihteisto-osia joilla loppumatka tapahtui. Mutta ei enää juurikaan melunnut vaikka liikkui.
 Tässä hyvä huono esimerkki. Ehkä vaihteisto olisi voinut hajotakin ilman RVS-käsittelyä mutta eipä melunnut....
 http://www.motomatti.fi/2017/01/vanha-5-vaihteinen.html
 
 Voi olla hyvää tuuria tai ei. Mutta ei ulvonut kuten teki aiemmin jo pari suvea.
 
 Itse olen täysin vakuuttunut aineen tehokkuudesta. Erityisesti kaasutinpyörissä eron huomaa.