Kirjoittaja Aihe: Pikku-Breva  (Luettu 13121 kertaa)

Breeze

Vs: Pikku-Breva
« Vastaus #30 : Huhtikuu 25, 2018, 21:08:21 ip »
Kumpaa rätkän moottoriin kaadetaan.
Moottori- vai voimansiirtoRVS ja millä perusteella?
Tämäkin vielä! ! !

I.H.

« Vastaus #31 : Huhtikuu 25, 2018, 21:24:28 ip »
Laitoin RSV T3, se riittää 3l:n vaihteiston käsittelyyn, siis siitä riittää 3:een Guzzin laatikkoon, hinta 39,90 € . Annostelu vaan on hankalaa .
Titaniumin kuski

motomatti

« Vastaus #32 : Huhtikuu 25, 2018, 21:28:12 ip »
Kumpaa rätkän moottoriin kaadetaan.
Moottori- vai voimansiirtoRVS ja millä perusteella?
Guzzin kohdalla homma on helppo. Moottoriin moottorilisäainetta, vaihteistoon ja perään vaihteistolisäainetta.
Single unit-tyyppisessä laittaisin moottorilisäainetta. Eilen asiaa pähkäilin ja tähän lopputulokseen päädyin amerikanpyörän kanssa.
Ei liity mitenkään tähän kun ei ole kotoisin oikein mistään: http://www.motomatti.fi/2018/04/amerikanpyoran-oljynsuodattimen.html

H-D:hen laittaisin moottoriin moottorilisäainetta, vaihteistoon vaihteistolisäainetta, ensiövetoon ensiövetolisäainetta ja toisivetoon toisiovetolisäainetta ja ja napaan napalisäainetta.

motomatti

« Vastaus #33 : Huhtikuu 25, 2018, 21:33:20 ip »
Laitoin RSV T3, se riittää 3l:n vaihteiston käsittelyyn, siis siitä riittää 3:een Guzzin laatikkoon, hinta 39,90 € . Annostelu vaan on hankalaa .

En ole hankaluutta huomannut. Kolme litraa öljyä ja siihen koko tuubillinen ja reipas sekoittaminen. Riittää kolmeen vaihteistoöljynvaihtoon eri pyöräyksilöihin. Jakojäännös jää johonkin purkin pohjalle ja on hyvää esim. tippakannussa.
Ketjuvetoisessa pyörässä voi voidella ketjut aika monta kertaa.

TunturiTT

« Vastaus #34 : Huhtikuu 25, 2018, 21:41:35 ip »
Eikö tuo nyt ole aika helppo annostella, kun hankkii ison injektioruutan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #35 : Huhtikuu 25, 2018, 22:32:15 ip »
Vaikutus ei tule ihan heti.

Koskahan se mulla alkaa vaikuttaa, 15tkm tässä odoteltu. Vai eikö mulla vaan usko riitä tuohon ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

I.H.

« Vastaus #36 : Huhtikuu 25, 2018, 22:56:20 ip »
Eikö tuo nyt ole aika helppo annostella, kun hankkii ison injektioruutan.
Ruutta tulee mukana , ongelma onkin kun itse aine on tuubissa eikä ole nestemäistä, vaan sellaista " mömmöä " jota on vaikea mitata, esim se 1/3- osa, jota Guzzin latikko vaatii .
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2018, 09:11:17 ap kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

TunturiTT

« Vastaus #37 : Huhtikuu 25, 2018, 23:06:36 ip »
Aa, joo. Sekoitan sitten jonkun toisen valmistajan aineeseen, kun oli sellaista kaadettavaa ainetta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #38 : Huhtikuu 25, 2018, 23:18:23 ip »
Vaikutus ei tule ihan heti.

Koskahan se mulla alkaa vaikuttaa, 15tkm tässä odoteltu. Vai eikö mulla vaan usko riitä tuohon ;D
Uskoahan se vaatii...
Ei ehyt laite muutu miksikään. Hyvän ja korkealuokkaisen öljyn joukossa ei aineesta ole paljonkaan apua. Kun käyttää marketin halpoja öljyjä, kuten itse nuukuudessani, niin silloin vaikuttaa auttavan.

Hieman riippuu mihin RVS:ää laittaa. Omana havaintona vanhan vaihteiston ratasäänet ovat vähenneet. Myös 100.000 km ajetun moottorin käyntiäänet ovat varsin miellyttävät. Savutus katosi. Öljyt koko ajan samat halpisliemet. Jopa Kerhon japaninpyöräharrastajat ihmettelevät Guzzin koneen hiljaista käyntiä.

Kaverin täysin loppuun kulunut vaihteisto ajettiin kauden yli loppuun. Ikinä en ole nähnyt niin kuluneita vaihteisto-osia joilla loppumatka tapahtui. Mutta ei enää juurikaan melunnut vaikka liikkui.
Tässä hyvä huono esimerkki. Ehkä vaihteisto olisi voinut hajotakin ilman RVS-käsittelyä mutta eipä melunnut....
http://www.motomatti.fi/2017/01/vanha-5-vaihteinen.html

Voi olla hyvää tuuria tai ei. Mutta ei ulvonut kuten teki aiemmin jo pari suvea.

Itse olen täysin vakuuttunut aineen tehokkuudesta. Erityisesti kaasutinpyörissä eron huomaa.