Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: -SAS- - Toukokuu 28, 2013, 07:06:45 ap
-
Tervehdys kaikille. Alkuun kerrottakoon, että vaihdoin vm 2001 BMW k1200rs :än vm 2010 Moto Guzzi V1100 Brevaan. Guzzilla oli ostohetkellä ajettu reilu 14000km. Bemarilla tuli ajeltua ongelmitta 5 kesää ja n 30000 km. Breva on ollut minulla nyt parisen viikkoa. Kilometreja on kertynyt vasta n1500. En ole katunut hetkeäkään pyörän vaihtoa.
Asiaan!
Pyörässäni on lisävarusteena kahvanlämmittimet, mutta ne eivät jostain syystä toimi. Merkkivalo syttyy palamaan näytölle, mutta kahvat eivät lämpene. Mistä lähtisin metsästämään vikaa? Osaisiko joku valaista asiaa. Yritin hakea netistä tietoa, mutta kun ei kovin helpolla löydy.
-
Oletkos katsonut sulakkeet?
Monissa "tietokonevehkeissä" merkki on päällä, koska kytkin on päällä, mutta itse toimito ei toimi. Pitkä tarina miksi...
Toinen syy voi olla irronnut liitin, mitä en uskoisi varsinkin, jos on käytetty ns. Superseal -liittimiä, kuten Calissa..
-
Oletkos katsonut sulakkeet?
Monissa "tietokonevehkeissä" merkki on päällä, koska kytkin on päällä, mutta itse toimito ei toimi. Pitkä tarina miksi...
Toinen syy voi olla irronnut liitin, mitä en uskoisi varsinkin, jos on käytetty ns. Superseal -liittimiä, kuten Calissa..
Hei!
Mietin tuota sulakejuttua itsekin. En vain löytänyt manuaalista, mikä sulake on kahvanlämmittimille. Täytyy katsoa kaikki aputoimintojen sulakkeet.
Tuskin se liitin tai rikkoontunut johto on....
-
Tää on tietenkin kerettiläistä suhtautumista, mutta jos pyörän vaihdosta on kulunut vasta kaksi viikkoa, niin kääntyisin myyjäliikkeen puoleen ensin. Onko kyseessä alkuperäinen tehtaan asennus vai jälkiasennus. Jos on alkuperäinen, niin sulakkeen paikka selviää käyttäjän käsikirjasta, jonka voi ladata vaikka netistä. Jos taas jälkiasennus, niin sulake voi sijaita missä tahansa. Löytyy kokeilemalla tai johdotusta seuraamalla.
-
Hyviä ajokilometrejä "uudelle" Brevalle! Itsellä samanlainen mutta ei ABS:ää, kahvalämppäreitä eikä muitakaan lisähilkkeitä paitsi pikku pleksi ja laukkusarja.
Mutta vikaantuu Guzzikin: tässä ensimmäinen hankalampi korjattu vika omassa Brevassa: http://www.motomatti.fi/2013/05/arkipyoran-remonttia-vapaavalon.html
Toki paljon muuta remonttia siihen on joutunut tekemään kuten kulutusosien, mm jarrulevyjen vaihto. Polttoainesuodattimeen kannattaa myös kiinnittää huomiota.
Kytkimen kilinään ovat monet hermostuneet mutta se on ominaisuus. Niin kauan kun ei ilmene kytkinongelmia pitää kilinää vain kuunnella. Samalla se on merkki että kytkinlevyt eivät ole jumissa kytkinpölyn tai pikeentymisen vuoksi.
-
Tää on tietenkin kerettiläistä suhtautumista, mutta jos pyörän vaihdosta on kulunut vasta kaksi viikkoa, niin kääntyisin myyjäliikkeen puoleen ensin. Onko kyseessä alkuperäinen tehtaan asennus vai jälkiasennus. Jos on alkuperäinen, niin sulakkeen paikka selviää käyttäjän käsikirjasta, jonka voi ladata vaikka netistä. Jos taas jälkiasennus, niin sulake voi sijaita missä tahansa. Löytyy kokeilemalla tai johdotusta seuraamalla.
Manuaalista (käyttäjän käsikirjasta) olen katsonutkin, mutta kun siellä ei mainita kahvanlämppärin sulakkeista mitään. Johdon seuraaminen on melkoisen hankalaa ilman pyörän purkua. Yritin, mutta seuranta loppui melko lyhyeen. ABSeja ei ole minunkaan pyörässä, mikä on oikeastaan hyvä asia...
Täytynee pirauttaa liikkeeseen....
-
Hyviä ajokilometrejä "uudelle" Brevalle! Itsellä samanlainen mutta ei ABS:ää, kahvalämppäreitä eikä muitakaan lisähilkkeitä paitsi pikku pleksi ja laukkusarja.
Mutta vikaantuu Guzzikin: tässä ensimmäinen hankalampi korjattu vika omassa Brevassa: http://www.motomatti.fi/2013/05/arkipyoran-remonttia-vapaavalon.html
Toki paljon muuta remonttia siihen on joutunut tekemään kuten kulutusosien, mm jarrulevyjen vaihto. Polttoainesuodattimeen kannattaa myös kiinnittää huomiota.
Kytkimen kilinään ovat monet hermostuneet mutta se on ominaisuus. Niin kauan kun ei ilmene kytkinongelmia pitää kilinää vain kuunnella. Samalla se on merkki että kytkinlevyt eivät ole jumissa kytkinpölyn tai pikeentymisen vuoksi.
Kilinä ja rahina on ymmärrettävää. Ainoastaan suureksi harmikseni täytyy todeta, että pyörän sielu jää hieman pimentoon näiden nykyaikaisten dbkillerien vuoksi. Mutta laki on laki...
-
Tää on tietenkin kerettiläistä suhtautumista, mutta jos pyörän vaihdosta on kulunut vasta kaksi viikkoa, niin kääntyisin myyjäliikkeen puoleen ensin. Onko kyseessä alkuperäinen tehtaan asennus vai jälkiasennus. Jos on alkuperäinen, niin sulakkeen paikka selviää käyttäjän käsikirjasta, jonka voi ladata vaikka netistä. Jos taas jälkiasennus, niin sulake voi sijaita missä tahansa. Löytyy kokeilemalla tai johdotusta seuraamalla.
Nyt soitettu kahteen eri paikkaa. Ei juurikaan apuja saanut.
No jos en helposti löydä, kuulemma takuuseen etsivät "vian" tai vian.
-
Ilmeisesti siis kaikki muu pyörässä toimii? Eli jos tehdasasenteinen, niin kaikki saman sulakkeen alla olevat vermeet saavat sähkönsä. Kaikki omat sulakkeet on kai katsottu ja ehjäksi todettu?
-
Ilmeisesti siis kaikki muu pyörässä toimii? Eli jos tehdasasenteinen, niin kaikki saman sulakkeen alla olevat vermeet saavat sähkönsä. Kaikki omat sulakkeet on kai katsottu ja ehjäksi todettu?
Mielestäni toimii. Täytyy vielä tarkastaa kaikki toiminnot.
Luulen, että tuo on oman sulakkeen takana. Luulisis vaativan "ison" sulakkeen. En ole tarkastanut pyörän omia sulakkeita vielä. Täytyy ottaa asiaksi ja irroitella jokainen sulake vuorotellen.
-
Breva 1100 on asennettu tehtaalla johdot jo valmiiksi kahvanlämmittimiä varten.Piuhojen päät löytyvät polttoainetankin alta etupäästä. Itse asensin kahvanlämmittimet jälkikäteen ko. pistokkeisiin.Ne lämpiävät ja merkkivalot toimivat.Kahvalämmittimet kytkeytyvät päälle ainoastaan silloin,kun kone
on käynnissä.
-
Breva 1100 on asennettu tehtaalla johdot jo valmiiksi kahvanlämmittimiä varten.Piuhojen päät löytyvät polttoainetankin alta etupäästä. Itse asensin kahvanlämmittimet jälkikäteen ko. pistokkeisiin.Ne lämpiävät ja merkkivalot toimivat.Kahvalämmittimet kytkeytyvät päälle ainoastaan silloin,kun kone
on käynnissä.
Ok. Tiedätkö missä on sulake tälle toiminnolle? Kone käynnissä olen testannut. Kone hyrskytteli muutaman minuutin eikä lämmintä tuntunut kahvoissa.
Vai olisiko lämpenevät vastukset menneet rikki? Onko edes kuinka todennäköistä?
Positiivinen asenne ainakin porukalla on. Yleensä foorumit ovat täynnä enemmän ja vähemmän kaiken maailman vitsailijoita. Kunnon vastauksia on vaikea saada. Kiitos hyvästä asenteesta! :)
-
Suht epätodennäköistä, että molemmat olisivat rikki. Vasen kun ei käytössä sinänsä kulu. Kaasukahvassa johto saattaa kulua tai rikkoutua. Tietenkin huonolla säkällä menee molemmat rikki.
-
Täältä voit ladata "Workshop Manual" -korjaamo-oppaat:
http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm (http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm) => "1100"
Kaikista löytyy "sähkö" -osio sähkökaavioineen. On näköjään yli 10v vanhalla kalustolla liikkuvalle vaikealukuista... liikaa liittimiä.... Kahvanlämmittimien johdot näyttäisivät menevän kohtaan "Instrument panel, black connector". Johon myös tulee käyttökytkimen johdot. +12V tulee Instrument panelille sulakkeelta Nr. 24, 30A, sulake akun plus navan jälkeen. Jos tuo on palanut lienee koko pyörä mykkä. Jos kumpikaan ei lämpiä olisiko käyttökytkimen vika - tai sitten tuolla Instrument panelin syvyyksissä? Guzzidiag tai vastavilla välineillä (millä pääsee OBD -järjestelmään käsiksi) vikamuistin lukeminen ei varmaan myöskään olisi pahitteeksi ? Esim. näin: http://www.motomatti.fi/2013/04/guzzidiag-kokeilua.html (http://www.motomatti.fi/2013/04/guzzidiag-kokeilua.html)
pyörän sielu jää hieman pimentoon näiden nykyaikaisten dbkillerien vuoksi.
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3826.0 (http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3826.0) Jos on 91+5= max 96 dB ja tuon alla pysyy dB killerit irti, sillä kyllä jo tulee selväksi että Guzzi saapuu, (eikä nuhapumppu).
-
Täältä voit ladata "Workshop Manual" -korjaamo-oppaat:
http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm (http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm) => "1100"
Kaikista löytyy "sähkö" -osio sähkökaavioineen. On näköjään yli 10v vanhalla kalustolla liikkuvalle vaikealukuista... liikaa liittimiä.... Kahvanlämmittimien johdot näyttäisivät menevän kohtaan "Instrument panel, black connector". Johon myös tulee käyttökytkimen johdot. +12V tulee Instrument panelille sulakkeelta Nr. 24, 30A, sulake akun plus navan jälkeen. Jos tuo on palanut lienee koko pyörä mykkä. Jos kumpikaan ei lämpiä olisiko käyttökytkimen vika - tai sitten tuolla Instrument panelin syvyyksissä? Guzzidiag tai vastavilla välineillä (millä pääsee OBD -järjestelmään käsiksi) vikamuistin lukeminen ei varmaan myöskään olisi pahitteeksi ? Esim. näin: http://www.motomatti.fi/2013/04/guzzidiag-kokeilua.html (http://www.motomatti.fi/2013/04/guzzidiag-kokeilua.html)
pyörän sielu jää hieman pimentoon näiden nykyaikaisten dbkillerien vuoksi.
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3826.0 (http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3826.0) Jos on 91+5= max 96 dB ja tuon alla pysyy dB killerit irti, sillä kyllä jo tulee selväksi että Guzzi saapuu, (eikä nuhapumppu).
Täytynee tutkia. Takuuseenhan korjaus menee, mikäli menee vaikeaksi.
Nyt täyty kysyä tuosta killeristä. Minulle on annettu ymmärtää, että mikäli se on irti, on putki "lain"vastainen eli ei E-hyväksytty, olivat äänet kuinka hiljaiset hyvänsä. Vai riittääkö, että db rajat eivät ylity, oli killeri paikoillaan tai ei.
-
Katselin sitä kaaviota. Lämppäreille ei ole omaa sulaketta tai relettä. Ilmeisesti kuitenkin siinä "Grey connector & Black connector" -kapineessa on jokin rele tai sulake tms. Päälle - pois - tapahtuu erillisen kytkimen kautta, joka antaa "komennon" tuolle connectorboxille.
Kohteita:
- Onko molemmat pimeänä? Tuossa boxissa on erilliset lähdöt oik / vas. ja molempien ulostulon pimeneminen on aikas erikoista.
- Lämppäreille on näköjään kytkin. Tarkista onko tuo kytkimen liitin kiinni ja kytkeekö se myös. Likaa, kosteutta yms...
- Tuo kytkin antaa "maata" ohjaukselle. Nelivikku toimii näköjään samassa karvassa, joten jos se toimii, niin ainakin boxilta kytkee sen oikein. Ja ulkoilman lämpötilanmittaus on myös tässä kiinni.
- Kytkimen liittimeen voisi pistää oikosulkulenkin ( eli kytkimen ohitus ), ja tarkistaa lämpiääkö.
Tässä on parasta, mitä löytyy: http://guzzitek.org/schemas_electriques/gb/1100/breva_1100/Breva1100ABS_SchemaElectric.pdf
Kaikkiaan tuo sähkökuva on aika erikoisella tavalla piirretty. Ilmeisesti Marcelino Macaroni on syönyt samalla Spagetto Grappaa tms. ja piirustellut ajan kuluksi tuollaisen...
Mutta yritäs noilla!
-
Katselin sitä kaaviota. Lämppäreille ei ole omaa sulaketta tai relettä. Ilmeisesti kuitenkin siinä "Grey connector & Black connector" -kapineessa on jokin rele tai sulake tms. Päälle - pois - tapahtuu erillisen kytkimen kautta, joka antaa "komennon" tuolle connectorboxille.
Kohteita:
- Onko molemmat pimeänä? Tuossa boxissa on erilliset lähdöt oik / vas. ja molempien ulostulon pimeneminen on aikas erikoista.
Kyllä, molemmat ovat pimeinä.
- Lämppäreille on näköjään kytkin. Tarkista onko tuo kytkimen liitin kiinni ja kytkeekö se myös. Likaa, kosteutta yms...
Missä kohtaa se liitin on? En viitsisi hirveästi purkaa.
- Tuo kytkin antaa "maata" ohjaukselle. Nelivikku toimii näköjään samassa karvassa, joten jos se toimii, niin ainakin boxilta kytkee sen oikein. Ja ulkoilman lämpötilanmittaus on myös tässä kiinni.
Lämpömittari toimii. Kaikki toiminnot toimii. Nelivilkku onko hätävilkku, toimii
- Kytkimen liittimeen voisi pistää oikosulkulenkin ( eli kytkimen ohitus ), ja tarkistaa lämpiääkö.
Tässä on parasta, mitä löytyy: http://guzzitek.org/schemas_electriques/gb/1100/breva_1100/Breva1100ABS_SchemaElectric.pdf
Kaikkiaan tuo sähkökuva on aika erikoisella tavalla piirretty. Ilmeisesti Marcelino Macaroni on syönyt samalla Spagetto Grappaa tms. ja piirustellut ajan kuluksi tuollaisen...
Mutta yritäs noilla!
-
Oikein tästä vieläkään selviä onko alkuperäiset vaiko tarvikelämppärit? Turha kaavioita katella jos tarvikkeet.
-
Alkuperäiset on kytketty siten, että lämppärinappula antaa "maata" lämppärien ohjaukselle. Jos molemmat on pimeänä, niin vika on a) itse kytkimessä tai b) kytkimen johdon liittimessä tai c) ko. johdossa tai sitten se kallein mahdollisuus boxissa on vikaa. Missä mikin pyörässä sijaitsee - en tiedä.
Jos kyseessä on tarvikelämppärit, niin asia muuttuu: Sulake, johdotus poikki, irti yms. Säätönappula rikki, tai sitten lämpöelementit rikki tai eivät saa maata.
Näin kaukoapuna en muuhun pysty, kun pitäis olla se kuuluisa kristallipallo. Ja jos se olis, niin olis lottovoittojakin tullu useempi... ;D Eikä tarttis ajella vanhalla Hopalla ja huonoilla renkailla... :'(
-
Oikein tästä vieläkään selviä onko alkuperäiset vaiko tarvikelämppärit? Turha kaavioita katella jos tarvikkeet.
Niin, olen ollut koko ajan siinä uskossa, että kyseessä on Guzzin oma versio eikä mikään biltemamalli.
Mutta mistä tuostakin ottaa selvää. :-\
-
Alkuperäiset on kytketty siten, että lämppärinappula antaa "maata" lämppärien ohjaukselle. Jos molemmat on pimeänä, niin vika on a) itse kytkimessä tai b) kytkimen johdon liittimessä tai c) ko. johdossa tai sitten se kallein mahdollisuus boxissa on vikaa. Missä mikin pyörässä sijaitsee - en tiedä.
Jos kyseessä on tarvikelämppärit, niin asia muuttuu: Sulake, johdotus poikki, irti yms. Säätönappula rikki, tai sitten lämpöelementit rikki tai eivät saa maata.
Näin kaukoapuna en muuhun pysty, kun pitäis olla se kuuluisa kristallipallo. Ja jos se olis, niin olis lottovoittojakin tullu useempi... ;D Eikä tarttis ajella vanhalla Hopalla ja huonoilla renkailla... :'(
Kristallipallon haluaisin itsekin, sillä vika olisi löynyt siitä katsomalla jo ennen pyörän hankintaa ;D
Mutta, aion käydä vielä tarkemmin noita johtoja läpi ja jos ja kun vika ei selviä, saavat myyjäliikkeen osaajat korjata vian omaan piikkiinsä seuraavan huollon yhteydessä.
Kiitos vielä kerran kaikille vastanneille.
-
Hommaa yleismittari vastaisuuden varalle :)
-
Alkuperäiset kahvanlämmittimet voi tunnistaa, jos painike on hätävilkun panikkeen vieressä ja siinä on lämpökahvan kuva. Tästä painikkeesta ja molemmista kahvoista lähtee johdot ja niiden liitinosat ovat tankin etuosan alla.
Painiketta pitää painaa usean sekunnin ajan jotta lämmitys kytkeytyy päälle.Lämmitys kytkeytyy pois päältä,kun moottori sammutetaan.Ajon aikana voi lämmitystä säätää kolmelle tasolle painamalla lyhyesti painiketta.Pitkä painallu kytkee lämmityksen päälle tai sammuttaa sen.Paneelissa oikealla ylhäällä on nähtävissä kahvan kuva ja lämmitystehon aste 1-3.,kun lämmitys on päällä.
Kokeile vielä pitkää painikkeen painamista ,ennenkuin menet liittimien kimppuun.
-
Alkuperäiset kahvanlämmittimet voi tunnistaa, jos painike on hätävilkun panikkeen vieressä ja siinä on lämpökahvan kuva. Tästä painikkeesta ja molemmista kahvoista lähtee johdot ja niiden liitinosat ovat tankin etuosan alla.
Painiketta pitää painaa usean sekunnin ajan jotta lämmitys kytkeytyy päälle.Lämmitys kytkeytyy pois päältä,kun moottori sammutetaan.Ajon aikana voi lämmitystä säätää kolmelle tasolle painamalla lyhyesti painiketta.Pitkä painallu kytkee lämmityksen päälle tai sammuttaa sen.Paneelissa oikealla ylhäällä on nähtävissä kahvan kuva ja lämmitystehon aste 1-3.,kun lämmitys on päällä.
Kokeile vielä pitkää painikkeen painamista ,ennenkuin menet liittimien kimppuun.
Minulla on hätävilkun painike oikean peukalon käytettävissä ja lämppärit vasemman etusormen käytettävissa. Lämppärin kuva löytyy painikkeen yläpuolelta ja toimii kuten edellä kirjoitit.
-
Tuota, vielä varmistuksena meneekö noihin kahvakumeihin selvästi lämppärin johdot ?
Tämä tyhmä kysymys siksi että noissa viimeisissä Breva malleissa oli tuo lämpökahvojen kytkin vakiona ja mittaristoon syttyi lämppärin kuva kun sitä näpylöi. Varsinaiset lämpökahvakumit piti sitten ostaa lisävarusteena.
-
Tuota, vielä varmistuksena meneekö noihin kahvakumeihin selvästi lämppärin johdot ?
Tämä tyhmä kysymys siksi että noissa viimeisissä Breva malleissa oli tuo lämpökahvojen kytkin vakiona ja mittaristoon syttyi lämppärin kuva kun sitä näpylöi. Varsinaiset lämpökahvakumit piti sitten ostaa lisävarusteena.
;D
Että sekin vielä. Sitä kuule hiljaa omassa päässänikin mietin. En vain kuvitellut että sekin olisi todellisuudessa mahdollista, koska nappikin löytyy. Mistä erottaa lämppärin johdot?
Myyjä toimintoja minulle esitteli. Mutta hekin voivat olla väärässä, ilmeisesti :-\
Kuten pyörän startaaminen tapahtui myyjän toimesta väärin. Starttia ei tarvitse oikeasti kuin painaa vain kerran. ( ei pidetä pohjassa, kuten yleensä )
-
Siihen kahvaan menee pieni johdon pätkä siihen sisäpäähän. Eli siinä kaasukahvasta erottaa helpommin sellaisen johtomutkan, sitä kun ei siltä puolen saa oikein piiloonkaan, kun pitää olla kaasutusvara.
-
Siihen kahvaan menee pieni johdon pätkä siihen sisäpäähän. Eli siinä kaasukahvasta erottaa helpommin sellaisen johtomutkan, sitä kun ei siltä puolen saa oikein piiloonkaan, kun pitää olla kaasutusvara.
Katson asian oitis kun lähden töihin. (30 minuutin kuluttua ) Jos ei selviä , räpsäsen kuvan ja laitan tänne..
-
Siihen kahvaan menee pieni johdon pätkä siihen sisäpäähän. Eli siinä kaasukahvasta erottaa helpommin sellaisen johtomutkan, sitä kun ei siltä puolen saa oikein piiloonkaan, kun pitää olla kaasutusvara.
Katson asian oitis kun lähden töihin. (30 minuutin kuluttua ) Jos ei selviä , räpsäsen kuvan ja laitan tänne..
Eli,
kaasukahvalle menee Seuraavat johdot:
-Jarru
-Jarrun kytkin
-Hätäseis ja startti
-Kaasu
Ei siis kahvanlämppärille johtoa. :P
MIELENKIINTOISTA. ja pyörä myytiin minulle sellaisilla
En osaa laittaa kuvaa ...
-
Ei siis kahvanlämppärille johtoa
Maniota, nyt on vika löytynyt :). Kun myyjä on ominaisuuden myynyt, he varmaan näppärästi myös asentavat ne (parempi olisi antaa se työ Guzziosaajan tehtäväksi...ehkä). Koska tämän keskustelun mukaan näyttää siltä, että siellä on kaikki valmiina lämmittimiä varten? Jos siellä "connector box" -kapineessa (mittaristo?) on kaikki valmiina, tehonsäädöt ja kaikki...
Kuvan liittäminen: viestin muokkaustilassa vasen alalaita: ”+ lisätoiminnot”. Klikkaa sitä, avautuu valikko. ”Liite” ja ”Selaa” => voit hakea omalta koneeltasi kuvan, jonka koko on alle 300 kt. Kannattaa siis muokata ja rajata ennakkoon ja katsoa että koko ei ole liian suuri.
Tässä esimerkki sähköjohdosta, joka menee kaasukahvaan (liikkuu näkyvästi kaasukahvan mukana):
-
Ei siis kahvanlämppärille johtoa
Maniota, nyt on vika löytynyt :). Kun myyjä on ominaisuuden myynyt, he varmaan näppärästi myös asentavat ne (parempi olisi antaa se työ Guzziosaajan tehtäväksi...ehkä). Koska tämän keskustelun mukaan näyttää siltä, että siellä on kaikki valmiina lämmittimiä varten? Jos siellä "connector box" -kapineessa (mittaristo?) on kaikki valmiina, tehonsäädöt ja kaikki...
Kuvan liittäminen: viestin muokkaustilassa vasen alalaita: ”+ lisätoiminnot”. Klikkaa sitä, avautuu valikko. ”Liite” ja ”Selaa” => voit hakea omalta koneeltasi kuvan, jonka koko on alle 300 kt. Kannattaa siis muokata ja rajata ennakkoon ja katsoa että koko ei ole liian suuri.
Tässä esimerkki sähköjohdosta, joka menee kaasukahvaan (liikkuu näkyvästi kaasukahvan mukana):
Kiitos ohjeista ja tiedoista kaikille. Tuollaista johtoa ei ole. Taidanpa soittaa myyjälle, jotta mitäs tehdään..? :)
-
Aikanaan kesällä ´06 kun ensi kerran koeajoin Norgea, malli oli T, niin hämmästelin kun kahvanlämppärit ei tuntuneet lämpiävän. Myyjä epäili, että kahvoissa olisi termostaatit eikä ne näin ollen kesäkuumalla kytkeytyisi toimimaan... Katkaisin oli ja mittaristossa näkyi valittu teho. Soittelin Piikkiöön noina aikoina jotakin asiaa ja tulin kysyneeksi tuostakin asiasta. T:ssä ei ollut lämppäreitä vakiona. Levitin sanaa myös myyjäliikkeeseen.
-
Muistankohan väärin mutta olikohan asennussarja n. 150€?
Sinne kaasukahvan puolelle kannattaa jättää melko pitkä löysä osuus johtoa. On noita tullut tinailleeksi...
-
Muistankohan väärin mutta olikohan asennussarja n. 150€?
Sinne kaasukahvan puolelle kannattaa jättää melko pitkä löysä osuus johtoa. On noita tullut tinailleeksi...
Entisessä pyörässä minulla oli lämppärit. En kuitenkaan saanut niistä niin paljon hyötyä että haluaisin maksaa niistä erikseen. Olen huomannit reissuilla, että kun kylmä tulee, ei siinä paljoa lämppärit auta, vaan lisätään vaatetta, vaihdetaan paksummat hanskat ja jumpataan hetkinen. ;D
-
Kerettiläinen kysymys myyjäliikkeelle kuuluukin: Otanko rahana vai ilmestyykö kahvat seuraavan huollon yhteydessä? Ottaisin rahana, koska pidän kahvan lämppäreitä turhakkeina.