Kirjoittaja Aihe: breva 1100 kahvanlämmittimet  (Luettu 14648 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #15 : Toukokuu 29, 2013, 08:46:01 ap »
Katselin sitä kaaviota. Lämppäreille ei ole omaa sulaketta tai relettä. Ilmeisesti kuitenkin siinä "Grey connector & Black connector" -kapineessa on jokin rele tai sulake tms. Päälle - pois - tapahtuu erillisen kytkimen kautta, joka antaa "komennon" tuolle connectorboxille.
Kohteita:
- Onko molemmat pimeänä? Tuossa boxissa on erilliset lähdöt oik / vas. ja molempien ulostulon pimeneminen on aikas erikoista.
- Lämppäreille on näköjään kytkin. Tarkista onko tuo kytkimen liitin kiinni ja kytkeekö se myös. Likaa, kosteutta yms...
- Tuo kytkin antaa "maata" ohjaukselle. Nelivikku toimii näköjään samassa karvassa, joten jos se toimii, niin ainakin boxilta kytkee sen oikein. Ja ulkoilman lämpötilanmittaus on myös tässä kiinni.
- Kytkimen liittimeen voisi pistää oikosulkulenkin ( eli kytkimen ohitus ), ja tarkistaa lämpiääkö.

Tässä on parasta, mitä löytyy: http://guzzitek.org/schemas_electriques/gb/1100/breva_1100/Breva1100ABS_SchemaElectric.pdf

Kaikkiaan tuo sähkökuva on aika erikoisella tavalla piirretty. Ilmeisesti Marcelino Macaroni on syönyt samalla Spagetto Grappaa tms. ja piirustellut ajan kuluksi tuollaisen...
Mutta yritäs noilla!


-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #16 : Toukokuu 29, 2013, 09:52:00 ap »
Katselin sitä kaaviota. Lämppäreille ei ole omaa sulaketta tai relettä. Ilmeisesti kuitenkin siinä "Grey connector & Black connector" -kapineessa on jokin rele tai sulake tms. Päälle - pois - tapahtuu erillisen kytkimen kautta, joka antaa "komennon" tuolle connectorboxille.
Kohteita:
- Onko molemmat pimeänä? Tuossa boxissa on erilliset lähdöt oik / vas. ja molempien ulostulon pimeneminen on aikas erikoista.
Kyllä, molemmat ovat pimeinä.
- Lämppäreille on näköjään kytkin. Tarkista onko tuo kytkimen liitin kiinni ja kytkeekö se myös. Likaa, kosteutta yms...
Missä kohtaa se liitin on? En viitsisi hirveästi purkaa.
- Tuo kytkin antaa "maata" ohjaukselle. Nelivikku toimii näköjään samassa karvassa, joten jos se toimii, niin ainakin boxilta kytkee sen oikein. Ja ulkoilman lämpötilanmittaus on myös tässä kiinni.
Lämpömittari toimii. Kaikki toiminnot toimii. Nelivilkku onko hätävilkku, toimii
- Kytkimen liittimeen voisi pistää oikosulkulenkin ( eli kytkimen ohitus ), ja tarkistaa lämpiääkö.

Tässä on parasta, mitä löytyy: http://guzzitek.org/schemas_electriques/gb/1100/breva_1100/Breva1100ABS_SchemaElectric.pdf

Kaikkiaan tuo sähkökuva on aika erikoisella tavalla piirretty. Ilmeisesti Marcelino Macaroni on syönyt samalla Spagetto Grappaa tms. ja piirustellut ajan kuluksi tuollaisen...
Mutta yritäs noilla!



Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #17 : Toukokuu 29, 2013, 10:17:16 ap »
Oikein tästä vieläkään selviä onko alkuperäiset vaiko tarvikelämppärit? Turha kaavioita katella jos tarvikkeet.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #18 : Toukokuu 29, 2013, 10:24:04 ap »
Alkuperäiset on kytketty siten, että lämppärinappula antaa "maata" lämppärien ohjaukselle. Jos molemmat on pimeänä, niin vika on a) itse kytkimessä tai b) kytkimen johdon liittimessä tai c) ko. johdossa tai sitten se kallein mahdollisuus boxissa on vikaa. Missä mikin pyörässä sijaitsee - en tiedä.

Jos kyseessä on tarvikelämppärit, niin asia muuttuu: Sulake, johdotus poikki, irti yms. Säätönappula rikki, tai sitten lämpöelementit rikki tai eivät saa maata.

Näin kaukoapuna en muuhun pysty, kun pitäis olla se kuuluisa kristallipallo. Ja jos se olis, niin olis lottovoittojakin tullu useempi...  ;D Eikä tarttis ajella vanhalla Hopalla ja huonoilla renkailla... :'(

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #19 : Toukokuu 29, 2013, 11:53:04 ap »
Oikein tästä vieläkään selviä onko alkuperäiset vaiko tarvikelämppärit? Turha kaavioita katella jos tarvikkeet.


Niin, olen ollut koko ajan siinä uskossa, että kyseessä on Guzzin oma versio eikä mikään biltemamalli.

Mutta mistä tuostakin ottaa selvää.  :-\


-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #20 : Toukokuu 29, 2013, 11:56:54 ap »
Alkuperäiset on kytketty siten, että lämppärinappula antaa "maata" lämppärien ohjaukselle. Jos molemmat on pimeänä, niin vika on a) itse kytkimessä tai b) kytkimen johdon liittimessä tai c) ko. johdossa tai sitten se kallein mahdollisuus boxissa on vikaa. Missä mikin pyörässä sijaitsee - en tiedä.

Jos kyseessä on tarvikelämppärit, niin asia muuttuu: Sulake, johdotus poikki, irti yms. Säätönappula rikki, tai sitten lämpöelementit rikki tai eivät saa maata.

Näin kaukoapuna en muuhun pysty, kun pitäis olla se kuuluisa kristallipallo. Ja jos se olis, niin olis lottovoittojakin tullu useempi...  ;D Eikä tarttis ajella vanhalla Hopalla ja huonoilla renkailla... :'(


Kristallipallon haluaisin itsekin, sillä vika olisi löynyt siitä katsomalla jo ennen pyörän hankintaa  ;D

Mutta, aion käydä vielä tarkemmin noita johtoja läpi ja jos ja kun vika ei selviä, saavat myyjäliikkeen osaajat korjata vian omaan piikkiinsä seuraavan huollon yhteydessä.

Kiitos vielä kerran kaikille vastanneille.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #21 : Toukokuu 29, 2013, 12:13:32 ip »
Hommaa yleismittari vastaisuuden varalle  :)
Forza Moto Guzzi!

kallu

  • Viestejä: 5
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #22 : Toukokuu 29, 2013, 16:19:21 ip »
Alkuperäiset kahvanlämmittimet voi tunnistaa, jos painike on hätävilkun panikkeen vieressä ja siinä on lämpökahvan kuva. Tästä painikkeesta ja molemmista kahvoista lähtee johdot  ja niiden liitinosat ovat tankin etuosan alla.
Painiketta pitää painaa usean sekunnin ajan jotta lämmitys kytkeytyy päälle.Lämmitys kytkeytyy pois päältä,kun moottori sammutetaan.Ajon aikana voi lämmitystä säätää kolmelle tasolle painamalla lyhyesti painiketta.Pitkä painallu  kytkee lämmityksen päälle tai sammuttaa sen.Paneelissa oikealla ylhäällä on nähtävissä kahvan kuva ja lämmitystehon aste 1-3.,kun lämmitys on päällä.
Kokeile vielä pitkää painikkeen painamista ,ennenkuin menet liittimien kimppuun.

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #23 : Toukokuu 29, 2013, 17:21:05 ip »
Alkuperäiset kahvanlämmittimet voi tunnistaa, jos painike on hätävilkun panikkeen vieressä ja siinä on lämpökahvan kuva. Tästä painikkeesta ja molemmista kahvoista lähtee johdot  ja niiden liitinosat ovat tankin etuosan alla.
Painiketta pitää painaa usean sekunnin ajan jotta lämmitys kytkeytyy päälle.Lämmitys kytkeytyy pois päältä,kun moottori sammutetaan.Ajon aikana voi lämmitystä säätää kolmelle tasolle painamalla lyhyesti painiketta.Pitkä painallu  kytkee lämmityksen päälle tai sammuttaa sen.Paneelissa oikealla ylhäällä on nähtävissä kahvan kuva ja lämmitystehon aste 1-3.,kun lämmitys on päällä.
Kokeile vielä pitkää painikkeen painamista ,ennenkuin menet liittimien kimppuun.

Minulla on hätävilkun painike oikean peukalon käytettävissä ja lämppärit vasemman etusormen käytettävissa. Lämppärin kuva löytyy painikkeen yläpuolelta ja toimii kuten edellä kirjoitit.

Omobono

  • Viestejä: 38
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #24 : Toukokuu 29, 2013, 20:07:52 ip »
Tuota, vielä varmistuksena  meneekö noihin kahvakumeihin selvästi lämppärin johdot ?
Tämä tyhmä kysymys siksi että noissa viimeisissä Breva malleissa oli tuo lämpökahvojen kytkin vakiona ja mittaristoon syttyi lämppärin kuva kun sitä näpylöi. Varsinaiset lämpökahvakumit piti sitten ostaa lisävarusteena.

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #25 : Toukokuu 30, 2013, 07:00:53 ap »
Tuota, vielä varmistuksena  meneekö noihin kahvakumeihin selvästi lämppärin johdot ?
Tämä tyhmä kysymys siksi että noissa viimeisissä Breva malleissa oli tuo lämpökahvojen kytkin vakiona ja mittaristoon syttyi lämppärin kuva kun sitä näpylöi. Varsinaiset lämpökahvakumit piti sitten ostaa lisävarusteena.

 ;D
Että sekin vielä. Sitä kuule hiljaa omassa päässänikin mietin. En vain kuvitellut että sekin olisi todellisuudessa mahdollista, koska nappikin löytyy. Mistä erottaa lämppärin johdot?
Myyjä toimintoja minulle esitteli. Mutta hekin voivat olla väärässä, ilmeisesti  :-\
Kuten pyörän startaaminen tapahtui myyjän toimesta väärin. Starttia ei tarvitse oikeasti kuin painaa vain kerran. ( ei pidetä pohjassa, kuten yleensä )


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #26 : Toukokuu 30, 2013, 07:12:04 ap »
Siihen kahvaan menee pieni johdon pätkä siihen sisäpäähän. Eli siinä kaasukahvasta erottaa helpommin sellaisen johtomutkan, sitä kun ei siltä puolen saa oikein piiloonkaan, kun pitää olla kaasutusvara.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #27 : Toukokuu 30, 2013, 07:21:23 ap »
Siihen kahvaan menee pieni johdon pätkä siihen sisäpäähän. Eli siinä kaasukahvasta erottaa helpommin sellaisen johtomutkan, sitä kun ei siltä puolen saa oikein piiloonkaan, kun pitää olla kaasutusvara.

Katson asian oitis kun lähden töihin. (30 minuutin kuluttua ) Jos ei selviä , räpsäsen kuvan ja laitan tänne..

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #28 : Toukokuu 30, 2013, 08:48:51 ap »
Siihen kahvaan menee pieni johdon pätkä siihen sisäpäähän. Eli siinä kaasukahvasta erottaa helpommin sellaisen johtomutkan, sitä kun ei siltä puolen saa oikein piiloonkaan, kun pitää olla kaasutusvara.

Katson asian oitis kun lähden töihin. (30 minuutin kuluttua ) Jos ei selviä , räpsäsen kuvan ja laitan tänne..

Eli,
kaasukahvalle menee Seuraavat johdot:
-Jarru
-Jarrun kytkin
-Hätäseis ja startti
-Kaasu


Ei siis kahvanlämppärille johtoa.  :P

MIELENKIINTOISTA. ja pyörä myytiin minulle sellaisilla

En osaa laittaa kuvaa ...

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #29 : Toukokuu 30, 2013, 14:02:39 ip »
Lainaus
Ei siis kahvanlämppärille johtoa

Maniota, nyt on vika löytynyt :). Kun myyjä on ominaisuuden myynyt, he varmaan näppärästi myös asentavat ne (parempi olisi antaa se työ Guzziosaajan tehtäväksi...ehkä).  Koska tämän keskustelun mukaan näyttää siltä, että siellä on kaikki valmiina lämmittimiä varten? Jos siellä "connector box" -kapineessa (mittaristo?) on kaikki valmiina, tehonsäädöt ja kaikki...

Kuvan liittäminen: viestin muokkaustilassa vasen alalaita: ”+ lisätoiminnot”. Klikkaa sitä, avautuu valikko.   ”Liite” ja ”Selaa” => voit hakea omalta koneeltasi kuvan, jonka koko on alle 300 kt.  Kannattaa siis muokata ja rajata ennakkoon ja katsoa että koko ei ole liian suuri.

Tässä esimerkki sähköjohdosta, joka menee kaasukahvaan (liikkuu näkyvästi kaasukahvan mukana):
V11 - it defines you.