Kirjoittaja Aihe: breva 1100 kahvanlämmittimet  (Luettu 14674 kertaa)

-SAS-

  • Viestejä: 42
breva 1100 kahvanlämmittimet
« : Toukokuu 28, 2013, 07:06:45 ap »
Tervehdys kaikille. Alkuun kerrottakoon, että vaihdoin vm 2001 BMW k1200rs :än vm 2010 Moto Guzzi V1100 Brevaan. Guzzilla oli ostohetkellä ajettu reilu 14000km.  Bemarilla tuli ajeltua ongelmitta 5 kesää ja n 30000 km. Breva on ollut minulla nyt parisen viikkoa. Kilometreja on kertynyt vasta n1500. En ole katunut hetkeäkään pyörän vaihtoa.

Asiaan!
Pyörässäni on lisävarusteena kahvanlämmittimet, mutta ne eivät jostain syystä toimi. Merkkivalo syttyy palamaan näytölle, mutta kahvat eivät lämpene. Mistä lähtisin metsästämään vikaa? Osaisiko joku valaista asiaa. Yritin hakea netistä tietoa, mutta kun ei kovin helpolla löydy.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2013, 08:42:20 ap »
Oletkos katsonut sulakkeet?
Monissa "tietokonevehkeissä" merkki on päällä, koska kytkin on päällä, mutta itse toimito ei toimi. Pitkä tarina miksi...
Toinen syy voi olla irronnut liitin, mitä en uskoisi varsinkin, jos on käytetty ns. Superseal -liittimiä, kuten Calissa..

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2013, 11:00:04 ap »
Oletkos katsonut sulakkeet?
Monissa "tietokonevehkeissä" merkki on päällä, koska kytkin on päällä, mutta itse toimito ei toimi. Pitkä tarina miksi...
Toinen syy voi olla irronnut liitin, mitä en uskoisi varsinkin, jos on käytetty ns. Superseal -liittimiä, kuten Calissa..

Hei!

Mietin tuota sulakejuttua itsekin. En vain löytänyt manuaalista, mikä sulake on kahvanlämmittimille. Täytyy katsoa kaikki aputoimintojen sulakkeet.
Tuskin se liitin tai rikkoontunut johto on....

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2013, 11:10:53 ap »
Tää on tietenkin kerettiläistä suhtautumista, mutta jos pyörän vaihdosta on kulunut vasta kaksi viikkoa, niin kääntyisin myyjäliikkeen puoleen ensin. Onko kyseessä alkuperäinen tehtaan asennus vai jälkiasennus. Jos on alkuperäinen, niin sulakkeen paikka selviää käyttäjän käsikirjasta, jonka voi ladata vaikka netistä. Jos taas jälkiasennus, niin sulake voi sijaita missä tahansa. Löytyy kokeilemalla tai johdotusta seuraamalla.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2013, 11:12:50 ap »
Hyviä ajokilometrejä "uudelle" Brevalle! Itsellä samanlainen mutta ei ABS:ää, kahvalämppäreitä eikä muitakaan lisähilkkeitä paitsi pikku pleksi ja laukkusarja.
Mutta vikaantuu Guzzikin: tässä ensimmäinen hankalampi korjattu vika omassa Brevassa: http://www.motomatti.fi/2013/05/arkipyoran-remonttia-vapaavalon.html

Toki paljon muuta remonttia siihen on joutunut tekemään kuten kulutusosien, mm jarrulevyjen vaihto. Polttoainesuodattimeen kannattaa myös kiinnittää huomiota.

Kytkimen kilinään ovat monet hermostuneet mutta se on ominaisuus. Niin kauan kun ei ilmene kytkinongelmia pitää kilinää vain kuunnella. Samalla se on merkki että kytkinlevyt eivät ole jumissa kytkinpölyn tai pikeentymisen vuoksi.

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #5 : Toukokuu 28, 2013, 11:53:44 ap »
Tää on tietenkin kerettiläistä suhtautumista, mutta jos pyörän vaihdosta on kulunut vasta kaksi viikkoa, niin kääntyisin myyjäliikkeen puoleen ensin. Onko kyseessä alkuperäinen tehtaan asennus vai jälkiasennus. Jos on alkuperäinen, niin sulakkeen paikka selviää käyttäjän käsikirjasta, jonka voi ladata vaikka netistä. Jos taas jälkiasennus, niin sulake voi sijaita missä tahansa. Löytyy kokeilemalla tai johdotusta seuraamalla.

Manuaalista (käyttäjän käsikirjasta) olen katsonutkin, mutta kun siellä ei mainita kahvanlämppärin sulakkeista mitään. Johdon seuraaminen on melkoisen hankalaa ilman pyörän purkua. Yritin, mutta seuranta loppui melko lyhyeen. ABSeja ei ole minunkaan pyörässä, mikä on oikeastaan hyvä asia...
Täytynee pirauttaa liikkeeseen....

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #6 : Toukokuu 28, 2013, 11:56:01 ap »
Hyviä ajokilometrejä "uudelle" Brevalle! Itsellä samanlainen mutta ei ABS:ää, kahvalämppäreitä eikä muitakaan lisähilkkeitä paitsi pikku pleksi ja laukkusarja.
Mutta vikaantuu Guzzikin: tässä ensimmäinen hankalampi korjattu vika omassa Brevassa: http://www.motomatti.fi/2013/05/arkipyoran-remonttia-vapaavalon.html

Toki paljon muuta remonttia siihen on joutunut tekemään kuten kulutusosien, mm jarrulevyjen vaihto. Polttoainesuodattimeen kannattaa myös kiinnittää huomiota.

Kytkimen kilinään ovat monet hermostuneet mutta se on ominaisuus. Niin kauan kun ei ilmene kytkinongelmia pitää kilinää vain kuunnella. Samalla se on merkki että kytkinlevyt eivät ole jumissa kytkinpölyn tai pikeentymisen vuoksi.

Kilinä ja rahina on ymmärrettävää. Ainoastaan suureksi harmikseni täytyy todeta, että pyörän sielu jää hieman pimentoon näiden nykyaikaisten dbkillerien vuoksi. Mutta laki on laki...

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2013, 14:15:55 ip »
Tää on tietenkin kerettiläistä suhtautumista, mutta jos pyörän vaihdosta on kulunut vasta kaksi viikkoa, niin kääntyisin myyjäliikkeen puoleen ensin. Onko kyseessä alkuperäinen tehtaan asennus vai jälkiasennus. Jos on alkuperäinen, niin sulakkeen paikka selviää käyttäjän käsikirjasta, jonka voi ladata vaikka netistä. Jos taas jälkiasennus, niin sulake voi sijaita missä tahansa. Löytyy kokeilemalla tai johdotusta seuraamalla.

Nyt soitettu kahteen eri paikkaa. Ei juurikaan apuja saanut.
No jos en helposti löydä, kuulemma takuuseen etsivät "vian" tai vian.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #8 : Toukokuu 28, 2013, 14:52:29 ip »
Ilmeisesti siis kaikki muu pyörässä toimii? Eli jos tehdasasenteinen, niin kaikki saman sulakkeen alla olevat vermeet saavat sähkönsä. Kaikki omat sulakkeet on kai katsottu ja ehjäksi todettu?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #9 : Toukokuu 28, 2013, 15:49:02 ip »
Ilmeisesti siis kaikki muu pyörässä toimii? Eli jos tehdasasenteinen, niin kaikki saman sulakkeen alla olevat vermeet saavat sähkönsä. Kaikki omat sulakkeet on kai katsottu ja ehjäksi todettu?

Mielestäni toimii. Täytyy vielä tarkastaa kaikki toiminnot.
Luulen, että tuo on oman sulakkeen takana. Luulisis vaativan "ison" sulakkeen. En ole tarkastanut pyörän omia sulakkeita vielä. Täytyy ottaa asiaksi ja irroitella jokainen sulake vuorotellen.

kallu

  • Viestejä: 5
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #10 : Toukokuu 28, 2013, 16:21:46 ip »
Breva 1100 on asennettu tehtaalla johdot jo valmiiksi kahvanlämmittimiä varten.Piuhojen päät löytyvät polttoainetankin alta etupäästä. Itse asensin kahvanlämmittimet jälkikäteen ko. pistokkeisiin.Ne lämpiävät ja merkkivalot toimivat.Kahvalämmittimet kytkeytyvät päälle ainoastaan silloin,kun kone
on käynnissä.







-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #11 : Toukokuu 28, 2013, 16:31:04 ip »
Breva 1100 on asennettu tehtaalla johdot jo valmiiksi kahvanlämmittimiä varten.Piuhojen päät löytyvät polttoainetankin alta etupäästä. Itse asensin kahvanlämmittimet jälkikäteen ko. pistokkeisiin.Ne lämpiävät ja merkkivalot toimivat.Kahvalämmittimet kytkeytyvät päälle ainoastaan silloin,kun kone
on käynnissä.


Ok. Tiedätkö missä on sulake tälle toiminnolle? Kone käynnissä olen testannut. Kone hyrskytteli muutaman minuutin eikä lämmintä tuntunut kahvoissa.
Vai olisiko lämpenevät vastukset menneet rikki? Onko edes kuinka todennäköistä?

Positiivinen asenne ainakin porukalla on. Yleensä foorumit ovat täynnä enemmän ja vähemmän kaiken maailman vitsailijoita. Kunnon vastauksia on vaikea saada. Kiitos hyvästä asenteesta!  :)





TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #12 : Toukokuu 28, 2013, 21:21:52 ip »
Suht epätodennäköistä, että molemmat olisivat rikki. Vasen kun ei käytössä sinänsä kulu. Kaasukahvassa johto saattaa kulua tai rikkoutua. Tietenkin huonolla säkällä menee molemmat rikki.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #13 : Toukokuu 29, 2013, 01:17:57 ap »
Täältä voit ladata "Workshop Manual" -korjaamo-oppaat:

http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm => "1100"

Kaikista löytyy "sähkö" -osio sähkökaavioineen. On näköjään yli 10v vanhalla kalustolla liikkuvalle vaikealukuista... liikaa liittimiä....  Kahvanlämmittimien johdot näyttäisivät menevän kohtaan "Instrument panel, black connector".  Johon myös tulee käyttökytkimen johdot.  +12V tulee Instrument panelille sulakkeelta Nr. 24, 30A,  sulake akun plus navan jälkeen. Jos tuo on palanut lienee koko pyörä mykkä. Jos kumpikaan ei lämpiä olisiko käyttökytkimen vika - tai sitten tuolla Instrument panelin syvyyksissä? Guzzidiag tai vastavilla välineillä (millä pääsee OBD -järjestelmään käsiksi) vikamuistin lukeminen ei varmaan myöskään olisi pahitteeksi ? Esim. näin: http://www.motomatti.fi/2013/04/guzzidiag-kokeilua.html

Lainaus
pyörän sielu jää hieman pimentoon näiden nykyaikaisten dbkillerien vuoksi.
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3826.0 Jos on 91+5= max 96 dB ja tuon alla pysyy dB killerit irti, sillä kyllä jo tulee selväksi että Guzzi saapuu, (eikä nuhapumppu).
V11 - it defines you.

-SAS-

  • Viestejä: 42
Vs: breva 1100 kahvanlämmittimet
« Vastaus #14 : Toukokuu 29, 2013, 06:51:08 ap »
Täältä voit ladata "Workshop Manual" -korjaamo-oppaat:

http://guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm => "1100"

Kaikista löytyy "sähkö" -osio sähkökaavioineen. On näköjään yli 10v vanhalla kalustolla liikkuvalle vaikealukuista... liikaa liittimiä....  Kahvanlämmittimien johdot näyttäisivät menevän kohtaan "Instrument panel, black connector".  Johon myös tulee käyttökytkimen johdot.  +12V tulee Instrument panelille sulakkeelta Nr. 24, 30A,  sulake akun plus navan jälkeen. Jos tuo on palanut lienee koko pyörä mykkä. Jos kumpikaan ei lämpiä olisiko käyttökytkimen vika - tai sitten tuolla Instrument panelin syvyyksissä? Guzzidiag tai vastavilla välineillä (millä pääsee OBD -järjestelmään käsiksi) vikamuistin lukeminen ei varmaan myöskään olisi pahitteeksi ? Esim. näin: http://www.motomatti.fi/2013/04/guzzidiag-kokeilua.html

Lainaus
pyörän sielu jää hieman pimentoon näiden nykyaikaisten dbkillerien vuoksi.
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3826.0 Jos on 91+5= max 96 dB ja tuon alla pysyy dB killerit irti, sillä kyllä jo tulee selväksi että Guzzi saapuu, (eikä nuhapumppu).

Täytynee tutkia. Takuuseenhan korjaus menee, mikäli menee vaikeaksi.


Nyt täyty kysyä tuosta killeristä. Minulle on annettu ymmärtää, että mikäli se on irti, on putki "lain"vastainen eli ei E-hyväksytty, olivat äänet kuinka hiljaiset hyvänsä. Vai riittääkö, että db rajat eivät ylity, oli killeri paikoillaan tai ei.