Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motoesa - Joulukuu 08, 2011, 18:06:48 ip
-
Enää kaksviikkoo ja päivä alkaa pidentyy ;D Ja kuukauden päästä on enää n.90 päivää pääsiäiseen ja meen viimeistään silloin mopon hakee talvisäilöstä ja suoritan pääsiäisajelun. Jee jee kesä tulee kohta ;D ;D
-
Totta. :)
Meikäläisellä 115 päivää ajokauden alkuun.
-
Ace Cafe Londonissa on italopyöräpäivä tänään, että otetaan nyt ihan iisisti tämä orastava lylynlykkimiskausi näillä leveysasteilla. prkl.
-
Kolomen tilipäivän päästä on maaliskuu...
-
Ei paljon muuta enää kerkee tekee kun käymään moottoripyörämessuila ja sit melkee heti alkaa ajokausi :D :D :D
-
Joo, voi, voi .Täytyy ehtiä tekemään ennen kevään tuloa: Guzzin kardaanistefavaihdon,
Ambassadorin keskustuki-rakentaminen
GL:takajarruremontti
ZZr,n 22.000 km huolto
Pojan kanssa FJ:n "siistimispuuhaa- mm maalausta punaist.,mattamusta, kiiltomusta, runkohopeavärin, valkoista , ja moottori-musta.
Toiv. -pitkä talvi/kevät. :D Minkälaisia hommia motskareiden kanssa teillä oo talven aikana ?
-
Löytyi kuva omasta Amb 200 cc. Saatte ostaa mp,n 999 eur ja keskitukikin tuu mukaan. Ei rek.
-
Vähän vaikka mitä meinaan tehdä Isolohkolle, näette keväällä ;D
-
Niiih.
Ihan just kohta pian äkkiä päivä pitkentyy, tunnen melkein motskariaurinkolämmintä jo tossa pitkän varpaan päässä.
Se on sen merkki, että ajokausi sieltä jo pukkaa päälle ihan melkeinnurkan takana. ;D ;D ;D ;D
Jumankekka !! On se vaan komeeta ! ;D ;D ;D
-
Kesä tulee:
1. Ens´kuun perästä on jo helmikuu ja sitten vain yksi tiliväli! :P
2. Tämän kuun jälkeen vain rapiat 60 työpäivää! 8)
3. 13 kpl lauantaipäiviä eli saunomista nautinnollisesti. ::)
Ihan pian! :D ;D
-
Tulis nyt ensin kunnon talvi että pääsisi hiihtelemään.Keväällä on sitten mukava hypätä hoikkana kovakuntoisena ajopukuun .Harmittaa tämä Turun seudun loskakeli.
-
Tulis nyt ensin kunnon talvi että pääsisi hiihtelemään.Keväällä on sitten mukava hypätä hoikkana kovakuntoisena ajopukuun .Harmittaa tämä Turun seudun loskakeli.
Mää vaan olen tähän Turun loskakeliin tosi tyytyväinen, ei tarvii tehdä lumitöitä eikä hiekottaa, kun sattuu toi käsi olee paketissa. Huonopuoli tässä on ei pääse avantoon ainakaan kk vielä :-\
-
Se on sitten KESÄ alkanut!! Jee jee ;D Tänään 15.01.2012 klo. 12.30 Turun ohikulkutiellä tuli ensmäinen KESÄ mopo vastaan. Merkki ei ikävä kyllä ollut kusti, vaan 650GS bemu. Täytyy sit varmaan huomenna mennä mopo talvisäilöstä hakee ja peruttaa teneriffan reisu kun täälläkin on nyt KESÄ ;D ;D
-
Kesä? -15 astetta. ;D
Mun talvilaskurin mukaan 77 päivää vielä.
-
Kesä? -15 astetta. ;D
Mun talvilaskurin mukaan 77 päivää vielä.
Niin se on just tätä ??? Välillä on lämpeempii ja välillä taas kylmempii kesiä, eikös sitä pruukata sanokkii ettei vuodet oo veljeksii ;D
-
Motoristi työkolleegani kanssa kerran todettiin, että moottoripyöräilyä voi rinnastaa veneilyyn; kaunis aurinkoinen poutasää, tuulee oikeasta suunnasta ja hyvä meininki - sitä odotellessa valitaan ensin Suomelle oikea presidentti 12 vuoden kärvistelyn jälkeen, käydään MP-messuilla ja syödään Pääsiäismämmit - kyllä se siitä kevät ja ajokelit tulevat kukonaskelin ;D
- Reima -
-
Presidenttejä tulee ja menee, mutta ajokausi alkaa vain kerran vuodessa. ;)
Ei tuo ilman lämpötila mitään meinaa, mutku kurvit on huurteessa. Ja jso sitä sitten vaikkapa kesällä liukastelee kadulla olleeseen öljyyn, niin siitä poliisi rankaisee liikenteen vaarantamisesta.
Poliisin kaatuessa suolaliuokseen, niin se on vahinko. MOT...
Mämmiä syödään pääsiäisenä, joo - ajokauden alkamisen kunniaksi.
-
Tulisko ajokausi nopeammin jos messuilla söis mämmii ja jättäis kaljan väliin?
Meitä tulee messuille lauantaina koko bussilastillinen ja täytyy ehdottaa että otetaan mämmiä mukaan ja kaljat jätetään kerholle ;D
-
Tulisko ajokausi nopeammin jos messuilla söis mämmii ja jättäis kaljan väliin?
Meitä tulee messuille lauantaina koko bussilastillinen ja täytyy ehdottaa että otetaan mämmiä mukaan ja kaljat jätetään kerholle ;D
Siis Guinness-merkkistä? ;)
-
Tai Koff Porter-merkkistä. Ravintola Vespassa ko mämmi-tyyppisen oluen myynti moninkertaistuu joka kuun ekana tiistaina.
-
Jee, nyt on varmaa että kesä alkaa kohta. Norgen huoltolasku tuli tänään ja siellä kusti on ovenpielessä kurkkaamassa koska tuun hänet hakee ;D ;D
Kesän ajosuunnitelmat on jo melkein tehty, vain Lieksa tuli lisää. Lieksaan tähtään niin että tulen pohjoisesta vähän niin kuin kotiin päin pikkuhiljaa.
Ainoa mieltäpahoittava asia on, T5 kauppias meni puihin ja pyörä jäi tuomatta suomeen >:(
-
Ajokausi lähestyy kovaa vauhtia, ja moottoripyöräkauppiaat käyvät kimppuun kovin. Kävin viimekesä muutamaa muuta merkkiä koittamassa kun koeajo mahdollisuus kohdalle sattui ja nyt nää kauppiaat tuntuu päättäneet että mulle myydään uusi pyörä, ja pakko myöntää että ilmassa on oikeaa kaupan tuntua. Saa nähä tuleeko vielä mopon merkin vaihto eteen ;D
-
Siis olet hankkimassa varapyörää ;)
-
Siis olet hankkimassa varapyörää ;)
Ei kun vaihtamassa, Nevadan tapaiseen. Kyllä turska pysyy talossa ;D
-
joopa ..joooo
Mittari kävi -30.7 asteessa ja ajokuume nousee.
Piti käydä oikein jäähyllä... asetella käsiä .. ja katsella autotalliin päin...
-
Pistä nyt hyvä mies edes raappikset jalkaan.....pakuko herätti ajokuumeen !?
Ps. musculus trapetziukset on melkein hyvin treenattu,ennen ajokautta ehtii treenata lihasta luun päälle.
-
joopa ..joooo
Mittari kävi -30.7 asteessa ja ajokuume nousee.
Piti käydä oikein jäähyllä... asetella käsiä .. ja katsella autotalliin päin...
Auttoiko jäähdyttely pelkällä katselulla/seisoskelulla vai joutusitko kuvassa olevalla varustuksella heittää oikein lenkin kustilla ;D ;D
Ja ajattele muutaman päivän päästä noi asteet voi olla + merkkisiä ;)
-
...
[/quote]
Auttoiko jäähdyttely pelkällä katselulla/seisoskelulla vai joutusitko kuvassa olevalla varustuksella heittää oikein lenkin kustilla ;D ;D
Ja ajattele muutaman päivän päästä noi asteet voi olla + merkkisiä ;)
[/quote]
Ei kärsi enää pakkasta kädet.... tuli nuoruudessa ajettua muutama talvi töihin ...... eli ollaan valkosormi-guzzisti.
ja muutenkin on tullut varovaiseksi.... ei lumikylpyjäkään.....
Kävi yhtenä talvena sellainen vahinko, että vetäsin liu'ut pienen tyrnipensaan päälle. Ei ollut kaunista katsottavaa emännnän mielestä.
PS. Raappikset on liian seksikkäät ... saattaa herättää vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksen tällaiseen vartaloon yhdistettynä... ja sitähän tässä iässä ei enää toivo .
-
Jee, kohta on jo kesä. Tuli oikein kesäinen mieli kun olin ulkoiluttamassa lumikolaa, ja maahan sieltä tuli näkyviin kun poisti sen n.30cm yöllä tullutta lunta siitä päältä, ja aluspaita oli ihan märkä niin kuin kesähelteelläkin on. Reipas kuukausi vielä niin turska on kotona ja lähdössä taas reisuun ;)
-
Pitää vaan ajatella positiivisesti ja on jotain mitä odottaa...
Lähden tästä pihalle kolmannen kerran tänään lumitöihin 8)
-RS-
-
Positiivisia ajatellaan - meinasin saunaan mennä lumitöitten ja koirien lenkittämisen jälkeen, mutta taidankin mennä taas kolan varteen.
Kunnan mies tuli just sulkemaan ajoväylät maan suurimmalla traktorillaan.. kele. Ei tartte siitten vaimon puol kuuden aikaan töihin lähtiessään niin paljon rehkiä :P
Kaijus
-
Piti täällä keskeisessäkin Suomessa lumet siirtää. Kun kerran olen kipeänä, niin kolasin tällä. Lämmitys on mukava asia..
-
Kunnan mies tuli just sulkemaan ajoväylät maan suurimmalla traktorillaan.. kele.
Joskus nuoruusvuosina tuli noita katujakin vähän aurattua. Ja kerran taas kun pistelin menee, oli yks isäntä tiellä poikittain huitomassa. Siinä sitten kun sain romun parkkiin ja lasin auki, äijä saatanast huutamaan mistä helvetistä te aina tiedätte tulla ton s...n auran kanssa kun hän saa luotua ton portin reijän auki?
Vastasin hänelle ihan rauhallisesti, että venataan tuossa kulmantakan sen aikaan ja sen tähden tää auraaminen on näin hidasta kun tulet luomaan lumet vasta 9 aikaan aamulla niin ei kerkee oikein mihenkään. Oli muuton aika äkänen äijä sen jälkeen, varmaankin joku luonnevikanen ;D
Ja aika hassu juttu, sen jälkeen hänen portin kohdalle aina tuntui että tulee kaikista isoin valli, tiedä sit häntä mitä tuokin johtus ???
-
Virallinen tieto tältä päivältä: Rovaniemi, lentoasema 91cm...
>:(
-
Kerrostalo, kuudes kerros ja lasitettu parveke. Kävin lakaisemassa huurat pois kaiteelta.
-
Ja aika hassu juttu, sen jälkeen hänen portin kohdalle aina sattui tulee kaikista ison valli, tiedä sit häntä mitä tuokin johtus ???
[/quote]
Sitähän tässä on ihmetelty.. ei tarttis kun vähän joystickiä pyöräyttää, niin sais sen auran vähän hellittämään portin kohdalla. Mutta taitaa olla sen verran testosteronit koholla lakasukoneen kuljettajalla, että on kiva näyttää kuka käskee..
Hevosvoimien hallinta tuntuu varmaan niin hyvältä - meikkä vaan joutuu sen kivikovan tuhannen kilon "lumi"vallin palottelemaan ja nostelemaan syrjään ihan vaan vanhenevan (tää on ainoa hetki kun sen huomaa ;) ) miehen omin voimin.. jostain syystä ei naurata yhtään.
-
"Sitähän tässä on ihmetelty.. ei tarttis kun vähän joystickiä pyöräyttää, niin sais sen auran vähän hellittämään portin kohdalla. Mutta taitaa olla sen verran testosteronit koholla lakasukoneen kuljettajalla, että on kiva näyttää kuka käskee.."
Tosi on, nykyään pystyy tickillä ohjaa, mut mun aikana ei tosiaankaan ollut muuta kuin kiinteeaura, ja tossa mun lauseessa oli yksi sana väärin "eli, tuntui".
Ja tosi on tääkin: saattaa olla että testosteronit jylläsi mullakin silloin, vaikka ei muuta kuin vähän toistaviikkoa oli tehty sellaista 18-20h työpäivää ja joka päivä.
Mut kesä tulee kuitenkin, ja lumi sulaa taaskin.
-
Sunnuntain 19.2. lumipyryssä ulkoilemassa ollessa huomio kiinnittyi yhteen aura-autokuskiin.
Kuski aurasi Bembölen Shellin ulosajoreitin hyvin auki - iso kuorma-auto oli koneena, ja tehoa näytti riittävän.
Pois tullessaan työnsi vielä lunta, kunnes katualueelle tultuaan ei vaivautunut työntämään aurassa ollutta lunta penkalle, vaan nosti auran ylös ja lähti pois. Kyseinen auravalli jäi keskelle risteystä ja vielä suojatien päälle.
Eipä siinä paljon älyä eikä ammattitaitoa ollut mukaan kotoa tullut otettua. Eikä tällainen "työtapa" ole edes mitenkään ainutlaatuista.
Enää 38 + herätys! ;D ;D
-
On se hyvä, että tälläkin foorumilla on aurausurakoinnin asiantuntijoita. Käykääpä kertomassa "vinkkinne" ja ohjeenne konekuskeille. Ovat varmaan tyytyväisiä..
-
On se hyvä, että tälläkin foorumilla on aurausurakoinnin asiantuntijoita. Käykääpä kertomassa "vinkkinne" ja ohjeenne konekuskeille. Ovat varmaan tyytyväisiä..
;D ;D onhan se hyvä vinkki aina asiaa, ja kuski tykkää ainakin siitä kun aluksi haukkuu hänet pataluhaksi ;D ;D
Ja taas pieni vanha muistelo mistä tuli tosi hyvä mieli: tien vieressä seisoi vanha mummo kori kädessä aamulla puoliviiden aikaan, ja viittoili pysähtymään ja tuli sanoo että et varmaan ole saanut vielä edes aamukaffetta ja muorilla oli termospullossa kahvi ja mukana pari voileipääkin, jotka oli myös syötävä.
-
Ei paha ennuste... ;D
Lämmintä kevättä luvassa, mutta kevätsäähän on tunnetusti kuin naisen mieli...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012022115230061_uu.shtml
-
Sais tulla jo. Muuten jos tätä kyytiä sataa lunta, ollaan keväämmällä liemessä sulamisvesien kanssa.
-
>>On se hyvä, että tälläkin foorumilla on aurausurakoinnin asiantuntijoita. Käykääpä kertomassa "vinkkinne" ja ohjeenne konekuskeille. Ovat varmaan tyytyväisiä..<<
Kysehän on kaiketi siitä, että hyvin monessa tapauksessa tyytymättömyyttä aiheuttaa sen aurakuskin asenne, joka taas näkyy huolimattomuutena tai huonosti tehtynä työnä. En minä ole oikea mies neuvomaan yhtään auraajaa hommassaan, mutta esim. kuvailemani Shellinkulmalla tapahtunut, nosti ihmetyksen aiheen.
Miksi tehdä huonosti / väärin / hutiloiden, kun hyvin tehty ei juurikaan kestä / maksa enempää? Tää on vähän sama asia, kun vaikkapa pyörän keväthuolto;
Vaihdan öljyt - jätänkö lootaöljyn vaihtamatta? Kun siihen menee aikaa ja öljyä...
Tai kun irroitin perämurikan, niin samalla huolsin sen Motomatin mainitseman sysäyksenvaimentimen. Sen aiheuttama lisätyö tai lisävaiva oli kuitenkin olematon sen muun työn yhteydessä. Semminkin, kun rengas oli puhki ja sekin oli paikattava.
Kyllä mä sen ymmärrän, että suuruudenhullu ei kannata olla - ei koko vetskaria tartte avata urinaalille mennessä yhden pienen...takia... ;)
-
Kyllä tänä aamuna hieman hirvitti kun Kiuruvedellä hotellihuoneen ikkunasta katselin pihalle klo 6.30 sitä lumimyräkkää. Kun oli tarkoitus lähteä viemään kotiin peräkärryssä Titaniumille kaveria, tulihan se kotiin ehjänä ;D
-
Kyllä tänä aamuna hieman hirvitti kun Kiuruvedellä hotellihuoneen ikkunasta katselin pihalle klo 6.30 sitä lumimyräkkää. Kun oli tarkoitus lähteä viemään kotiin peräkärryssä Titaniumille kaveria, tulihan se kotiin ehjänä ;D
Taisit ostaa sellaisen hienon sinisen poliisipyörän, haettiin vaan kaverin kanssa siitä kuvaa eilen illalla mut eipä enää löytynyt.
Saako olla utelias, missä päin suomea pyörä ensikesänä asuu.
-
Älkääs ny vielä hättäilkö ko meikä on just päässyt talviajon makuun kun sitä luntakin vihdoin tuli. Guzzi tosin saa vielä odottaa kevätsiivousta hetken aikaa. Suurimmat ajohalut tyydyttyy tolla, parit mukelot suoritettu ( kuvassa just saatu domi ojasta tielle). Onneksi ei ollut suurta joukkoa katsojia ;D Talviajolla saa mukavaa puhetta aikaa "Esson" baarissa, kun poikaset rämistelee talvellakin mopoillaa mokomat nulikat ( 60v.). Ei parane ottaa kypärää pois julkisella paikalla, saattaa valkotakkiset tulla noutamaan. Eräretkeily on ihan kivaa mopottimellakin.
-
Taisit ostaa sellaisen hienon sinisen poliisipyörän, haettiin vaan kaverin kanssa siitä kuvaa eilen illalla mut eipä enää löytynyt.
Saako olla utelias, missä päin suomea pyörä ensikesänä asuu.
Turussa tuo asuu.
-
Onnea uudelle perheenjäsenelle Turkuun!
Esa kun ikävöi kuvaa niin tämähän se oli?
Toivottavasti klassikko on nähtävänä meille kevätajelulla!
Reima
-
On se vaan hieno peli ja taidan nähä "hänet" livenä täällä, ja pakko pitää kameraakin vallan taskussa ;)
-
Tupas, Ilkka, se uusi upeus Kevätajeluun ihailtavaksi.
-
Hyvä aihio.
-
Mihin tarkotukseen ???
-
Pyörän tekemiseen.
-
Jos yhtään IH:ta tunnen niin tuskin tuota pyörää menee pilaamaan.
Vilkkuvalot siihen pitää saada, ja asiaan kuuluvat ajokamppeet ;D
-
Miksi tuollainen helmi pitäisi muutta toisenlaiseksi?
Mielestäni riittää, että pyörästä pidetään hyvää huolta ja mahdolliset rikki olevat / kuluneet osat vaihdetaan, mutta muuten jätetään pyörä mahd. paljon alkuperäiseksi. Sellaisena se eniten herättää kiinnostusta ja positiivista mieltä ympärilleen. Vai onko joku joskus sanonut, jotta: "Onpas rumannäköiseksi alkuperäistetty pyörä!"
-
Itse en tunne pienintäkään halua omistaa jonkun muun näkemystä edustavaa moottoripyörää, jos näkemys omastani poikkeaa. Pyörät on rautaa, joka tuskin valittaa jos sitä muokkaa omaan makuun käyväksi.
-
Tämmöseksi tuu kun on muutettu? Guzzin uusi malli kesäksi??
-
Itse en tunne pienintäkään halua lukea jonkun toistuvia monotonisia mielipiteitä eri asioiden ainoasta oikeasta tilasta. Tämänkin harrastemuodon hienouksia on, että jokainen saa tulkita asioita parhaaksi katsomallaan tavalla antaen saman vapauden muillekin ilman ylimääräisiä lihasten pullisteluja ja pilkunviilauksia. Mahtava juttu Ilkka! Saat nyt anteeksi ettet ollut ABC:llä torstaina ;)
-
Itse en tunne pienintäkään halua omistaa jonkun muun näkemystä edustavaa moottoripyörää, jos näkemys omastani poikkeaa. Pyörät on rautaa, joka tuskin valittaa jos sitä muokkaa omaan makuun käyväksi.
Eipä valita rauta - eivätkä Guzzit ole uniikkeja - mutta jos harvinaisen pyörän pilaa, niin myöhemmin sitä valittaa pilaaja itsekin. :'(
-
Poliisipyörä, harvinainen..?
-
En mää ainakaan henkilökohtaisesti nyt ensmäiseksi ottais laikkakonetta käteen ja alkaisin pyörää muuttamaan, mutta eikös toi oo maksajan aivan oma asia mitä pyörälleen tekee.
Pirun hieno peli ainakin on, ja ainakin tällä turun puolella voi sanoa että on harvinainenkin, vaikka nyt sattuukin ole poliisipyörä, noilla poliisella kun täällä päin pakkaa olee benareita ja yamahaa. ;D ;D ;)
-
Poliisipyörä, harvinainen..?
Montako Moto Guzzi-merkkistä Italian entistä poliisipyörää tiedät Suomessa olevan ??
-
Tuolla aiemmin ei puhuttu Suomesta mitään. Mutta eri poliisipyöriä on paukutettu tehtaalla siinä missä muitakin malleja jo maailman sivu. Noita on jatkuvasti Saksassa ja Italiassa myynnissä. En kuitenkaan väitä, että moisia mahtuisi tiuta enempää tusinaan, mutta mistään maailmansensaatiosta, noin harvinaisuusmielessä, ei voida puhua.
Itsekin harkitsin ilmeisesti samaa pyörää aihioksi viime kesänä. Pyörän ikään ja malliin nähden pyynti oli mielestäni liian korkealla. Onneksi (tai onneksi ja onneksi) syliin tipahti tämä ruisku-Cali, ilman sen kummempia kromeja ja krumeluureja. Oli hinta ihan kohdillaan pakettiin nähden.
Joillekin tuo kyytäpyörä on just se unelmien täyttymys, minulle aihio muiden joukossa.
Huomaa, että kevääseen on liian pitkä aika, kun noin kuumentaa tunteita pienet murheet. Joko otetaan öljyasiat puuheeksi? ;D
-
Tunturi TT taitaa tosissaan pelätä poliisipyöriä. Olisi aika ääliömäistä touhua alkaa tuosta rakentaa "kopteria".
Onneksi tämä pyörä meni sitä ymmärtävälle.
Montako kertaa kävit Ilkka kattomassa kuomun alla pyörää Kiuruvesi - Turku välillä ?
-
>> Joko otetaan öljyasiat puuheeksi? <<
Joo.. Molykote-rintamalla onkin ollut kovin uneliasta viime aikoina. Minä poika se uskalsin lisätä Mölymömmöä perämurikkaan ihan tehtaan suositusten mukaisesti.
Vaikka siitä ei mitään hyötyä ole - tehdas sen on sinne ihan kiusallaan...
Oliskos tuossa jo jutun juureksi? :P
-
Yksi hyvä puoli tuollaisella alkuperäisen näköisellä cruisailussa on: sen verran on viranomaisstuukkia jäljellä, että silmänpalvelijoilla jarruvalot vilahtaa ja hyvin saa tietä, kun tuommonen peiliin ilmestyy. Huono puoli on mahdollinen syyte virkavallan anastamisesta ;D
-
öljyasiat
Mitäpäs sitä ihmettelemään, alkuperäisinä ajettaviin Guzzeihin löytyy öljyt tuolta: http://www.olyslager-lubricants.nl/Eni_IT/Default.aspx (http://www.olyslager-lubricants.nl/Eni_IT/Default.aspx) ;)
Näkyy vaan öljytyypit vaihtuneen uusiin i-Ride -tuotteisiin.
Esim. tätä ei enää ole tarjolla (kuten vielä viime vuonna esim. V11 malleihin):
"
Agip Formula Moto Gear MG/S
Monikäyttöinen erikoisöljy korkeapaineominaisuuksin vaihteistoille. Suunniteltu erityisesti moottoripyörien vaihteistoihin. Vaikuttaa erityisten ainesosiensa ansiosta melua vähentävästi. Valmistuksessa on huomioitu Moto Guzzi -vaihteistojen käyttöolosuhteet. Määrätty nimenomaisesti käyttöön joissakin Moto Guzzi malleissa.
"
-
Montako kertaa kävit Ilkka kattomassa kuomun alla pyörää Kiuruvesi - Turku välillä ?
Kaffepausseilla kävin remmit tarkistamassa.
-
mutta mistään maailmansensaatiosta, noin harvinaisuusmielessä, ei voida puhua.
Suomessahan me ollaan, maailmansensaatio voi voi ......
-
Nyt ei ymmärrä..?
Tunturi TT taitaa tosissaan pelätä poliisipyöriä.
-
JEE, JEE tulee kesä melkein heti, ulkona + 3,5° ja lämpee vaan. Räystäät "tippuu" ja vähän vesikin ;D ;D
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012415116145_uu.shtml
Jos tämä pitää paikkaansa, niin pian saadaan Turskat ja muut Italian Timantit taas telakalta ;D
Reima
-
Onnea I.H:lle hienosta pyörästä. Ainoa huono puoli asiassa on se, että Ylä-Savo köyhtyi yhden hienon pyörän verran..
-
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=153239738&lang=de&__lp=42&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=18100&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=3
Tässä kotisohvalla A-viruksen kourissa on aikaa surffailla motopalstoja...
Tämmöinen PoliisiTimantti löytyi saksanmaalta...en minä itselle, kun hädin tuskin on varaa yhteen pyörään kerrallaan ja "tallissakin" on katto korkeella ja seinät leveellä...
Mutta mitäs sanoo vaikka Esa... ??? ;D
Reima
-
Tuo on varsin hieno enduromalli. Alakate on vissiin hieman erimallinen, kuin "tavallisessa" NTX 750:ssä? Tuon alakatteen kanssa varsin uskottava afrikkapyörä. Vähän korkeampaa takajousitusta ja ehkä pienoinen laihdutuskuuri tekisi poikaa laitoksen ajo-omituisuuksille.
Siinä mielessä nuo kyttäpyörät on hyviä, että ovat varmasti säntillisesti huollettuja.
-
Noita etu/alakatemalleja on näköjään useampia. Yläkatteessa nuo levikkeet ovat vissiin poliisivarusteiden kuuluvuutta/näkyvyyttä varten.
Alakate on "kevennetty" versio NTX:n kokokatteesta. Se kun peittää suurimman osan moottorista mutta kuvassa oleva näköjään jättää moottoria paremmin paljaaksi.
NTX on muutoin oikein mukava pyörä ajolleen mutta lyhyestä takahaarukasta johtuen meno on melko pomppuista maastossa. Pidemmistä iskunvaimentimistakaan ei ole siinä asiassa hyötyä. Laadukkaimmista kylläkin.
-
Kyllä, omasta mielestä pikkulohko ylipäänsä kärsii liian lyhyestä takahaarukasta. Baja-mallissa ongelma on ratkaistukin; putkihaarukka isolohkon perämurikalla. Miettinyt itsekin pidemmän haarukan tekoa ja kardaanin jatkamista. Tosin omalla perällä.
-
Hei GOTLER, vaikka luovuinkin poliisiguzzista, niin tilalle on tulossa California EV, joten ainakin lukumäärä täsmää
Ylä- Savossa. Olin ostamassa harrikkaa mutta se kauppa meni puihin.
-
Tuostako se sitten vuonna 2006 Mandellossa alkoi kytemään se kiinnostus Italialaisiin poliisipyöriin, joka sitten roihahti tarpeeseen hankkia tuo polizia 850T ?
-
Noissa enduromallisissa pikkulohkoissa on sitten eri öljymäärä perässä.
Jos iskarit ovat pidemmät niin öljy lilluu perävaihteen takaosassa ja pienen vetopyörän etummainen laakeri pyrkii käymään kuumana.
Varma ohje oikeaan öljymäärään on, mallista riippumatta, kun nostaa perää niin ylös että kardaani on vaaka-asennossa niin tarkistuspropun alareunaan täyttäminen takaa oikean määrän.
Syvässä vedessä ajon jälkeen pitää peräöljy vaihtaa: siinä on vettä joukossa.
Huohottimen muuttaminen letkulliseksi poistaa välittömien ongelmien synnyn.
Niin ja Molykotea joukkoon!
-
Olin ostamassa harrikkaa mutta se kauppa meni puihin.
Kiitä luojaasi..... ;D
-
Mulla on monta HD:llä ajavaa kaveria. Kaikkien mielestä Harrikka on hyvä pyörä, ellei paras..
..mutta ei ainoaksi pyöräksi.
Kyllä itsekin jo vuosia katsellut Harrikkaa itselleni, nelospyöräksi.
-
Ajaiskin vaan kaverit muttakun eukkokin on siinä leirissä! Ja kukahan sen ropaleen joutuu pitämään liikennöintikunnossa....
Mua saa ampua polveen jos joskus ostan oman harrikan :D Buellia ei lasketa harrikaksi, viime aikoina on tuntunu outoa vetoa siihen suuntaan.
-
Kyllä Buell lasketaan Harrikaksi, sehän on selvää. Mutta ei kai sen takia ampumista aloiteta! Sitä paitsi, Buell olisi minunkin mieleen. Jos vain sopisin siihen..
-
Buellia ei enää valmisteta, ainakaan virallisesti , joten uskon että säilytät polvesi ehjänä 8)
-
Tuo Reiman esittämä saksalaispyörä on melko identtinen Mandello del Lariossa kuvaamani kanssa. Tuo oli Agostinilla "rasvattavana" Guzzin 90 vuotis juhlaviikon maanantaina.
-
Kyllä Buell lasketaan Harrikaksi, sehän on selvää. Mutta ei kai sen takia ampumista aloiteta! Sitä paitsi, Buell olisi minunkin mieleen. Jos vain sopisin siihen..
Kuka laskee, kuka ei... pahanlainen välirikko tuli, kun HD veti maton alta - eikä kai Erik Buellia HDllä kunnolla ymmärretty koko aikana. Esim. Buellille tarkoitettu moottori vietiin ja HD toi sitten markkinoille V-Rodina, moottorit ym. hinnoiteltiin viimeisen päälle jne.
No, Buellilla on uusi firma EBR ja pyöriä tehdään, alk. 40.000 $. Kansanmalli kyllä tulossa...
-
Ei V-Rodin (Porsche-system) moottori ollut kyllä koskaan Buelliin tulossa.
-
Buellia ei enää valmisteta, ainakaan virallisesti , joten uskon että säilytät polvesi ehjänä 8)
No enhän mä nyt sentäs uutta haikaale. Tuommonen "pulu" on tuossa naapurissa ja pariin kertaan olen itteni sen päältä löytäny. Olis semmonen kivan kevyt kylä/ratarassi. Katotaan nyt. Kun olis pätäkkää niin ei tarvisi miettiä....
-
Ei V-Rodin (Porsche-system) moottori ollut kyllä koskaan Buelliin tulossa.
Jaa ei vai?
Cycle Worldin numeron May 2010 Buellin muistokirjoitusartikkelissa Steve Anderson kirjoittaa, että: "... resulted in the Loki 1 project, in which Eric enlisted Porsche to design a modernized and streetable version of Harley´s VR1000 race engine". Ja sitten Harley alkoi haluta sitä ja siitä tuli ensin 2 eri versiota, toinen Buellille, toinen Harleylle ja sitten "the engine had gotten too big, too heavy, too expensive and too late for what Buell had been trying to achieve".
Siis tämä Eric, joka sopi Porschen kanssa, on Eric Buell. Ja Anderson on sentään ollut Buellilla töissä, mutta mitäpä hän tietää... ;D
On se hienoa, että täällä Suomessa tiedetään kaikki.
-
Kun olis pätäkkää niin ei tarvisi miettiä....
[/quote]
Niinpä...Sami vei "jalat suustani"...kyllä noita aarteita olisi talli pullollaan, jos vaan huoh...!
Niinkuin olen ennenkin todennut, että fiilispohjaltahan tämä harrastus täysin ponnistaa eikä järkisyillä millään voi perustella.
Kompromissejakaan ei ole...ja jokainen peukuttaa makunsa mukaan. Vaikka tuota nuorisopyörää olen hehkuttanut, niin sydän vielä sykkii patarauta Californialle (vieläkin juubiissa on joskus kuvaamani clippi...)
http://www.youtube.com/watch?v=Nt-JACjJK8Q
Mutta onhän näistä vempeleistä mukava kevättalven moposelibaatin aikana vaihtaa mielipiteitä ;D
Reima
-
Vier. - Kyllä voimme sanoa että vuodesta 1998 HD ja Buell kuului samaan "Talliiin." Ja uusi V-Rod moottori oli tuotannossa vasta paljon myöhemmin.
-
>> Ajaiskin vaan kaverit, mutta kun eukkokin on siinä leirissä! <<
Minä kuulin - sivusta seuranneena - että "eukko" kertoi Ruåtsin reissulla, että "se tuloo kuntohon". Niin että mitäs Sinä siitä murehdit... ???
Joo, joo! Tiedän! Kun meillä rempaattiin joskus keittiötä, niin "...tuohon tulee se ja tähän tulee tämä.". Ja kukas ne sitten lopuksi...
Samassa jorpakossahan sitä ollaan... :-\
Vaan tänään oli vuorossa krominkiilloitus tallilla. Siitä se riemu lähenee... ;D :D
-
Tämä se on varsinainen viestiketju - on juttu rönsyillyt hienosti joka puolelle. :D
Palataanpa siihen Jee... juttuun. Oikein pelottaa se kesän tulo kun tänään näki kehä kolmoselta Tuusulantielle ja siitä edelleen Tuusulaan päin ajellessa sen, missä kunnossa armaat tiemme taas tulevat keväällä olemaan. On räväköitä teräväreunaisia reikiä väisteltäviksi. Sitten kun ne joskus taas sillä maailman liukkaimmalla"asfaltilla" tai vähäisemmillä teillä silä lapiollisella tervaista irtokiveä paikkaillan, on hymy kyllä herkässä ...
-
Tänään oli hyvä keli huomioida noita päällysteitä. Eräässäkin kohdassa oli viime kesänä kahdesti paikattu taas auki. Ja sellainen reikä, että siihen töräyttävä mp lähtee varmasti lapasesta. Ja se onkin sitten liikenteen vaarantamista, josta poliisi sakottaa. Kun se on kuulemma poliisin tehtävä...MOT
Se on ihan merkillistä, että ei ole varaa tehdä paikkausta hyvin, mutta on varaa tehdä se kaksi-kolme kertaa vuoden aikana. Ja hommaa johtaa pahimmillaan DI...
Alkaa olla keväthuolto viimeisiä vahauksia vailla... ;D
-
Niin, lue toki mitä itse kirjoitat. moottoreita piti olla kaksi. Kehittivät tosin vain sitä moottoria, minkä oli tarkoitus viedä HD uudelle vuosituhannelle. Edellinen uudistus Evosta Twincamiin kun ei ollut mikään mullistus.. Hd ei tuolloinkaan uskonut Buellin kannattavuuteen. E Buell yritti jo luoda suhteita Aprilialle Rotaxin tonnisesta koneesta. Mehän tosin tiedämme miten mieleinen muuto vesipyssy on HD-piireissä ollut. Pahimmat puritaanit eivät pidä sitä HD:nä lainkaan.
Niin, kyllä Suomessakin ulkomaan medioita osataan lukea. En tapaa tyhjää länkyttää..
Tämä siis luettu Motorradin, PB:n tai Motorcyclen sivuilta, kotonani on satakuta kiloa pyörälehtiä, joten voi pitää melkoisena faktana sitä, etten niitä ryhdy selaamaan lävitse numeroa etsiäkseni..
:)Ei V-Rodin (Porsche-system) moottori ollut kyllä koskaan Buelliin tulossa.
Jaa ei vai?
Cycle Worldin numeron May 2010 Buellin muistokirjoitusartikkelissa Steve Anderson kirjoittaa, että: "... resulted in the Loki 1 project, in which Eric enlisted Porsche to design a modernized and streetable version of Harley´s VR1000 race engine". Ja sitten Harley alkoi haluta sitä ja siitä tuli ensin 2 eri versiota, toinen Buellille, toinen Harleylle ja sitten "the engine had gotten too big, too heavy, too expensive and too late for what Buell had been trying to achieve".
Siis tämä Eric, joka sopi Porschen kanssa, on Eric Buell. Ja Anderson on sentään ollut Buellilla töissä, mutta mitäpä hän tietää... ;D
On se hienoa, että täällä Suomessa tiedetään kaikki.
-
Niin, lue toki mitä itse kirjoitat. moottoreita piti olla kaksi. Kehittivät vain sitä moottoria, minkä oli tarkoitus viedä HD uudelle vuosituhannelle. Edellinen uudistus Evosta Twincamiin kun ei ollut mikään mullistus.. Hd ei tuolloinkaan uskonut Buellin kannattavuuteen. E Buell yritti jo luoda suhteita Aprilialle Rotaxin tonnisesta koneesta.
Niin, kyllä Suomessakin ulkomaan medioita osataan lukea. En tapaa tyhjää länkyttää..
Ilmeisesti uusi tapa sitten...
Siis Eric Buell sopi Porschen kanssa yhden uuden moottorin kehittämisestä, Buellille, ei HD:lle - sitten HD tuli väliin vaatimuksineen ja seuraus oli kaksi eri moottoria, joista vain HD:n versio tuli myyntiin. Sinä taas kerroit ensin, että Buellille ei olisi tullut mitään.
HD ei tosiaan uskonut Buellin kannattavuuteen, koska imi sieltä rahat itselleen ottamalla ylihintaa Buellille toimitetusta ja maksamalla alihintaa Buellilta tilatuista - kyllä siinä kannattavuus kärsii. Esimerkiksi HD:n toimittaman Blastin moottorin hinta nousi 80% yli budjetin, mikä ei ulkopuolisen toimittajan kanssa olisi tullut kysymykseen.
Rotaxin moottori oli Buellin viimeiseksi jääneessä 1125 mallissa ja sen oikeudet ovat ilmeisesti edelleen Rotaxilla ja sen kehitelmää Buell nyt käyttää. Aprilialla ei liene ollut mitään roolia, koska moottori on Rotaxin.
-
Korjasin samalla kun itse kirjoitit omaasi. BTW..
-
Aprilialla on siinä mielessä arpansa kopassa, että Rotaxin 60 asteinen tonninen twini on heille suunniteltu. Löytyy Millestä, Falcosta ja Tuonosta. Lisäksi ehkä CRS:n pyörästä? Ja tietenkin Bombardierin Can-Amista. Ja kyllä; lehdelle antamansa haastattelunsa (E. Buell) mukaan ko koneesta käytiin neuvotteluita Rotaxin ja Aprilian kanssa.
-
Aprilialla on siinä mielessä arpansa kopassa, että Rotaxin 60 asteinen tonninen twini on heille suunniteltu. Löytyy Millestä, Falcosta ja Tuonosta. Lisäksi ehkä CRS:n pyörästä? Ja tietenkin Bombardierin Can-Amista. Ja kyllä; lehdelle antamansa haastattelunsa (E. Buell) mukaan ko koneesta käytiin neuvotteluita Rotaxin ja Aprilian kanssa.
Voi olla että on neuvoteltu, mutta kyseessä ei ollut V-Rodin Porsche Design kone - ja jonka siis ei koskaan pitänyt tulla Buellille?
Ja Wikipedia Buell 1125R:stä: "It is powered by a 1,125 cc (68.7 cu in) Helicon V-twin engine produced by BRP-Powertrain (Rotax) of Austria. This liquid-cooled engine has a V angle of 72° and produces a reported 146 hp (109 kW), with a maximum rpm limit of 10,500.
The 72° included angle in this engine is a change from previous V-twins from this manufacturer which are 90° (Ducati, Suzuki, Aprilia) or 60° (Aprilia, Can-Am), or 45° (Harley-Davidson Evolution engine)."
Mielenkiintoista tietoa.
Ja alkuperäiseen teemaan eli kesän tulemiseen palatakseni: 35 päivää ajokauden alkuun! :)
-
Kyllä, olisi ihan kiva päästä kokeilemaan tuota "uutta" Rotax-Buellia. On kuulemma oiva moottori. Buellista oli tässä taannoin haastattelu taasen. En vaan suin surminkaan muista missä lehdessä. Ko. aviisissa oli patenttihakemuskuvia Erkin aivoituksista. mm. takahaarukkaäänenvaimennin yms. :o
Niissä kuvissa oli hahmoteltuna pyörä, jonka kone kovasti näytti tuolta uudelta Rotaxilta. Voi tosin olla, että kuvat oliva vain suuntaa antavia, esittäen pakoputkiston periaatteen, ottamatta kantaa pyörämallista.
Jee!! Aurinko paistaa ja räystäiltä tippuu vesitippoja!!
-
Cycle Worldin numeron May 2010 Buellin muistokirjoitusartikkelissa kirjoittaa, että: "... resulted in the Loki 1 project, in which Eric enlisted Porsche to design a modernized and streetable version of Harley´s VR1000 race engine". Ja sitten Harley alkoi haluta sitä ja siitä tuli ensin 2 eri versiota, toinen Buellille, toinen Harleylle ja sitten "the engine had gotten too big, too heavy, too expensive and too late for what Buell had been trying to achieve".
Siis tämä Eric, joka sopi Porschen kanssa, on Eric Buell. Ja Anderson on sentään ollut Buellilla töissä, mutta mitäpä hän tietää...
Ei ilmeisesti ainakaan silloisen pomonsa etunimeä. :D :D
-
Cycle Worldin numeron May 2010 Buellin muistokirjoitusartikkelissa kirjoittaa, että: "... resulted in the Loki 1 project, in which Eric enlisted Porsche to design a modernized and streetable version of Harley´s VR1000 race engine". Ja sitten Harley alkoi haluta sitä ja siitä tuli ensin 2 eri versiota, toinen Buellille, toinen Harleylle ja sitten "the engine had gotten too big, too heavy, too expensive and too late for what Buell had been trying to achieve".
Siis tämä Eric, joka sopi Porschen kanssa, on Eric Buell. Ja Anderson on sentään ollut Buellilla töissä, mutta mitäpä hän tietää...
Ei ilmeisesti ainakaan silloisen pomonsa etunimeä. :D :D
Kyllä tiesi - se on Erik. Virhe on minun. Sorry! :(
-
Pakko see on uskoo, koht alkaa ajokausi. Tänää lähti tukka ja parta, sekä villahousuit tein sortsit enskesää ajatelle, pisti puntit poikki polvist. Kalsareit tein kesä malliset, vähä toine punti oo lyhkäsempi ku toine, mut haittaak toi mittää.
Ja tietys kävin kustii kattoo, jos vaikka ensviikol ottais käyttöö :D
-
Pakko see on uskoo, koht alkaa ajokausi. Tänää lähti tukka ja parta, sekä villahousuit tein sortsit enskesää ajatelle, pisti puntit poikki polvist. Kalsareit tein kesä malliset, vähä toine punti oo lyhkäsempi ku toine, mut haittaak toi mittää.
Ja tietys kävin kustii kattoo, jos vaikka ensviikol ottais käyttöö :D
Niin.... ja tietysti kalsarit jalassa puntteja leikkamaan... pitäähän sitä jättää vähän pelivaraa ettei tuu tehtyä "ympärileikkausta" ;D
Etelä on etelä.... meikäläinen vasta alkaa suksia voitelemaan....
MR
-
3 yötä, sitte tämä talvi on lusittu ;D
-
Jäitä hattuun Sami, terminen kevät on kun vrk:n keskilämpötila ylittää + - 0 astetta. Ja terminen kesä kun vrk:n keskilämpötila ylittää + 10
astetta . 8)
-
Jäitä hattuun Sami, terminen kevät on kun vrk:n keskilämpötila ylittää + - 0 astetta. Ja terminen kesä kun vrk:n keskilämpötila ylittää + 10
astetta . 8)
Termisistä en piittaa ;). Ennusteet kuiteskin näyttää hyvältä. Huomenna puoliltapäivin alakaa kutsikausi ;D ;D ;D
-
ai,ajokausi ...
pitäisköhän sitten aloittaa syyshuolto...
th
-
Italian- ja Saksan Guzziveljillä kevät on paljon pidemmällä. Saksassa saadaan nauttia kevään lisäksi meidän muidenkin EU -maiden tulevaisuudesta, vuosikatsastuksesta. Tässä pätkä yhden paikallisen Guzzifoorumin keskustelusta:
"
- Olin eilen Rosso Corsani kanssa katsastuksessa, enkä saanut valitettavasti jättää niitä pyhiä paikkoja uuden leiman kanssa. Herra isnööri mittasi 7,5% CO.
- Myös minä olin alkuperäiskunnossa olevan Ballabioni kansa katsastuksessa. Molemmat paikalla olleet isnöörit ajautuivat keskinäiseen verbaaliseen kädenvääntöön, kumpi heistä kahdesta saa katsastaa ”sen hienon Guzzin”. Leima tuli, 58€ meni.
- Jos on katti, korjaamokäsikirja, Guzzidiag –softa: vikakoodien luku. Lambdan tarkistus, mittaus ja tarvittaessa vaihto.
- Edellisellä katsastuksellani arvo oli myös 7,5% mutta katsastaja oli ymmärtäväinen ja virkkoi: ”No, tehän näitte myös, että mittari kävi vihreällä alueella…”.
- No mitä tuo saastelinkosi sitten kuluttaa satasella ?
- Bensaa tietysti, dieselillä CO -arvo olisi vielä korkeampi
"
Liitteenä piirros Italiasta, jossa ennakoidaan kai tulevan kauden tapahtumia.
-
Jäitä hattuun Sami, terminen kevät on kun vrk:n keskilämpötila ylittää + - 0 astetta. Ja terminen kesä kun vrk:n keskilämpötila ylittää + 10
astetta . 8)
Näyttää epsoossa olleen kokonaan plussan puolelle jo pari kuukautta.
-
Harmittavainen takaisku ajokauden avaukselle, tielaitos taikka mikä s.......n destia se nykyään on, oli ystävällinen ja veti tommosta h.......n kokosta sepelliä tohon s..........n tielle ja nyt siitä ei pääse menee kuin telaketju pelillä. Täällä mun romupaikassa eipä sit satu olee yhtään panssarivaunun tapaista kulkuneuvoa. Mää sit olin utelias ja soitis sinne s.........n destiaan tai mikä tuo nyt lienee, ja siellä sanottiin että ensiviikolla tai seuraavalla viikolla se ajetaan piukkaan ja ajetaan hienompaa päälle. Kiitos vaan destia taas :-[
Kaiken huippu kun talvella siitä ei pääse kunnolla menee kun suksilla ja kesällä panssarivaunulla, hiukan verran v.....a. >:( >:(
-
Nyt se on, kesä ;D
Huomenna alkaa ajokausi, ja sopivasti tänään tuli kämppä-remppa valmiiksi ;D ;D
-
Ajokausi tuli avatuksi eilen. Vain 38 km, mutta kuitenkin. +4.5 astetta. On se hienoo :) :) :)
-
Hieno keli alkavalle ajokaudelle, +7° ja tie täysin kuiva ;D ;D. Turska kotona ja alkaa ensiviikolla varustelu :P
Make teki talven aikana täyden huollon ja nyt menee kuin lintu vaan ;) ;)
-
Kädet märkinä tässä odotellut tulevaa viikonloppua, kun on tarkoitus aloittaa kausi...
Vaan...huoh! :'( Nuo hiutaleet noiden pilvien päällä... :'(
-
Älä huoli, tänne on luvattu parin kympin yöpakkasia. Eipä taida päivätkään hellettä pukata.
No, vielä on talvi, joten ei mitään kiirettä.
-
Pihasta jäät hakattu. Kiirettä piti että kerkesin hakkaamaan ennen ku olisivat itekseen sulaneet.
Kuitenkin on valoa jo näkyvissä tunnelin päässä ja moposelipaatti viimeisillään. Josko seuraavan pakkasjakson jälkeen pääsis pärräyttään.
-
On muuten jännä juttu, että meillä on pihasta kaikki ajotiet sulattaneet lumensa päältään, mutta hankea on vielä 40-50 senttiä? Lähtis vaan haihtumalla, ettei maa kastu..
-
Tota noi, taitaa tulla talvi :-\
Mulla on tietysti aamulla aikanen lähtö, ja varmaan ainoo pitkään pitkään aikaan, tietysti laitoin kaksi viikkoa aikaan autoon kesärenkaat alle. ::)
Kukahan laittaa aamulla klo.4.30 talvirenkaat takasin, s.....a :-[ :-[ ja ottaa varmaan huomenna illalla pois ;D
Kustin laitoin tänään talvisäilöön :'(
Mutta lohduttaa hiukan, pääsin perjantaina ELÄKKEELLE ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Kyllä tänä aamuna hieman hirvitti kun Kiuruvedellä hotellihuoneen ikkunasta katselin pihalle klo 6.30 sitä lumimyräkkää. Kun oli tarkoitus lähteä viemään kotiin peräkärryssä Titaniumille kaveria, tulihan se kotiin ehjänä ;D
Onko tämä nyt sama pyörä, vai onko näitä "ääriharvinaisuuksia" useampi Suomessa? Miksi muuten ko. pyörä (jos on sama) on yhtenään vaihtamassa omistajaa?
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/850-t/1287393 (http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/850-t/1287393)
-
Kevään korvalla esimerkki siitä, kun toisella merkillä ajavaa alkaa "Guzzittamaan":
Seurasin keskustelua, missä Ducen Monstereilla (600-900) ja 900 SS i.e:llä ajanut kaveri kyseli Guzzien ominaisuuksia keskustelupalstalla, tässä lähinnä V11 malliin verraten. Monipolviset vertailut näillä ajaneilta sikseen (kaikki hyvin asiallisia, pelithän lienevät melko erilaisia ajotuntumaltaan), yleisin kommentti toki oli että mene ja kokeile.
Tämä oli mielestäni myös hyvä vastaus:
"Kun ostin omani, myyjä kertoi että on olemassa kahta eri tyyppiä niissä, jotka ottavat Guzzin koeajolle:
- ensimmäinen on 10 minuuttia liikkeellä, tulee takaisin ja se oli siinä
- toinen ei tule takaisin, pyytää kuitenkin lähettämään paperit ja laskun perässä
"
-
"Kun ostin omani, myyjä kertoi että on olemassa kahta eri tyyppiä niissä, jotka ottavat Guzzin koeajolle:
- ensimmäinen on 10 minuuttia liikkeellä, tulee takaisin ja se oli siinä
- toinen ei tule takaisin, pyytää kuitenkin lähettämään paperit ja laskun perässä
"
Mun kohdalla pitää molemmat paikkansa ensinmäisen kustin ostoksessa. Olin 10minsaa kojiksella ja tulin hakee paperit sekä laskun mukaan ;D ;D
Viimistä kustia en muistaakseni kojistanut enää olenkaan vaan luotin jo laatuun :o
-
... tässä mitään kesää, prkle... lunta sataa.
Tätä takatalvea ei olisi enää tarvittu. :'(
-
Joo, kymmenkunta senttiä on jo lunta ja lisää tulee koko ajan. Onneks MZ kulkee lumessakin.
-
Kesää odotellessa katsellan hankia. Tänään lumikerros paksuuntunut n. 25 senttiä. Koko ajan tulee lisää. Tumpelot autoilijat tötöilevät mäissä kun kumi ei pidä. Monta Volvoa, Audia ja Mersua, köyhempien autoilijoiden lukuisia vehkeitä laskematta, ohittelin romaaniautolla matkalla kotiin. Silti matka Treen keskustasta Peltolammille kesti yli 2,5 tuntia. Normisti sen ajaa 12 minuutissa.
-
Tästäkin ohi lipsutteli muutamia autoja kesärenkailla! Mitä v"#¤ua? Kaksi viikkoa on toitotettu joka paikassa, että lunta ja kylmää on luvassa ja silti laitetaan kesärenkaat. Paras oli, kun tuosta ajeli ohi farmari-Audi, pieniä lapsia kyydissä ja suvikiekoilla. Tie pakkaantuneessa lumessa.. Mitä liikkuu perheenpään nupissa tuollaisessa tapauksessa?
-
Se on nähkääs tämä ilmastonmuutos kun näitä ilmoja säätelee ja lämpiäääää. ;D
-
Nykyään ei voi töllöö tai ratioo avata etteikö viiden minuutin sisällä mainita termi "ilmaston muutos". Ei se oo ihme, että jotkut alkavat uskoa propagandaa ja luulevat kesägummikauden alkavan kun aurinko pikkasen pilkahtaa ja mittari näyttää pari plusastetta. Minusta nyt on aivan normaali kevät, jollaisia on ollut ennen ja jälkeen ilmaston muutos-termin lanseeraamisen. Vappuna on tullut lunta monesti. Joskus kesäkuussa täällä etelässäkin ja samalla pakkasta -5.
-
Nykyään ei voi töllöö tai ratioo avata etteikö viiden minuutin sisällä mainita termi "ilmaston muutos". Ei se oo ihme, että jotkut alkavat uskoa propagandaa ja luulevat kesägummikauden alkavan kun aurinko pikkasen pilkahtaa ja mittari näyttää pari plusastetta. Minusta nyt on aivan normaali kevät, jollaisia on ollut ennen ja jälkeen ilmaston muutos-termin lanseeraamisen. Vappuna on tullut lunta monesti. Joskus kesäkuussa täällä etelässäkin ja samalla pakkasta -5.
Näin se on mennyt ja tulee menemään ...
Laskehan paljonko valtio on rahastanut sinua "ilmaston muutos" hömpällä.
T,
Jukka
Ps. http://ilmastohuijaus.blogspot.com/
-
Jaa että venäläinen tutkija Habibullo Abdusamatov on tutkinut Aurinkoa? Milloin lienee viimeksi käynyt? ???
Ja että 2014 alkaa hiljaisempi kausi? Onko sähköpostilla saatu tieto?
Ja kun maailmanloppu on tulossa loppuvuodesta 2012, miten se vaikuttaa tähän pienen jääkauden tulemiseen?
Mulle kyllä riittäis tämä nyt päällä oleva &%#§ jääkausi. ;D
-
Ilmastonmuutos alkoi siitä kun kommunismi kaatui
-
Muinaiset Rooman johtajat päättelivät jo aikanaan että kansan rauhallisena pitämiseksi riittää leipä ja sirkushuvit. Mikä sitten on muuttunut: Joillekin, niille jotka ajattelevat muullakin kuin alapäällään, on tarvinnut keksiä vihollinen. Nykyisessä liennytetyssä maailmassa ei voida enää syyttää naapurimaata kaikesta pahasta vaan keksiä globaali vihollinen. Olkoon vaikka ilmastonmuutos, niin saadaan näille tuulispäille ajankulunkia.
Aiheesta toiseen:
Tuli tuossa edellä olevassa mainittua sisvistyssana.
Oletteko kuulleet palaveripingosta?
Sitä pelataan silleen että kun on tiedossa palaveri jota yleensä alustaa joku päällikkö, niin tehdään bingokuponkeja tiedetyilla osallistujille ja numeroitu sanalista. Listassa voi olla seuraavia sanoja tai ilmauksia, riippuu vähän tilaisuuden aiheesta:
1 globalisaatio
2 synergia
3 tuottavuus
4 menoleikkaukset
5 flow-tila
6 yhteinen näkemys
7 asiakaslähtöisyys
8 avaintekijä
9 osakkeenomistajien vaatimukset
10 vastuunotto
11 tuloksellisuus
12 lisä-arvo
Tämän lisäksi osanottajilla on siis bingokupongit joihin osumat merkataan sitä myöden kun päällikkö avainsanoja suustaan pudottelee.
Jossain vaiheessa jollakin osanottajista tulee täysi rivi eli Bingo!
Palaveri menee näin mukavasti ja jos voittajalle on luvassa jokin palkinto niin syntyy pientä jännitystä.
Mukavia työpalavereja!
-
Laskehan paljonko valtio on rahastanut sinua "ilmaston muutos" hömpällä.
Me maksetaan nyt perus- käyttövoima sekä polttoaineen hintaan sisältyvää veroa vuosittain yli 2000€ enemmän kuin vuonna 2000 ???
Näin se menee...
T,
Jukka
Ps. Kaikesta huolimatta kesää kohti mennään, mutta vielä toistaiseksi lumityöt kutsuvat ;)
-
Vai on joku taas ennustanut maailmanloppua...
Joskus silloin kun tehtiin 6-päiväistä työviikkoa, kysyi Rauma-Repolan viilari lauantaita vapaaksi, kun piti lähteä Helsinkiin, sillä su aamuna tulee maailmanloppu.
Mies sai vapaapäivän näin tärkeään asiaan, mutta pomo vannotti miestä tulemaan sitten maanantaina ajoissa töihin...
No, tuli kans. :P
-
<snip>
Mutta lohduttaa hiukan, pääsin perjantaina ELÄKKEELLE ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Niin ne vaan jotkut... ;D
Mä pääsin vasta maanantaina. Täytyy koettaa kestää. :D
-
Mulla ottaa kovemmalle: vein eläkepaperit vasta eilen. Nyt ootellaan...
-
Mulla ottaa kovemmalle: vein eläkepaperit vasta eilen. Nyt ootellaan...
Toivotaan että tulee päätös nopeaan, mulla kesti 9 päivää ;D ;D
-
Osa-aikaeläkkeellä marraskuusta asti 2 viikkoo/2 viikkoo. Hyvä näinkin kokoaikasta ootellessa. Kerkii tässä ny vähä paremmin harrastaan. Kun vaan viittis.
-
Kyllä tänä aamuna hieman hirvitti kun Kiuruvedellä hotellihuoneen ikkunasta katselin pihalle klo 6.30 sitä lumimyräkkää. Kun oli tarkoitus lähteä viemään kotiin peräkärryssä Titaniumille kaveria, tulihan se kotiin ehjänä ;D
Onko tämä nyt sama pyörä, vai onko näitä "ääriharvinaisuuksia" useampi Suomessa? Miksi muuten ko. pyörä (jos on sama) on yhtenään vaihtamassa omistajaa?
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/850-t/1287393 (http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/850-t/1287393)
Ei ole sama, esim. kaatumaraudat ja sivulaukut puuttuvat.
-
Eli näitähän on jo jonoksi asti Suomessa..
:P