Kirjoittaja Aihe: Nevadan sytkyjen kohdistus  (Luettu 3013 kertaa)

mopokuski

Nevadan sytkyjen kohdistus
« : Elokuu 06, 2007, 15:37:27 ip »
Moro onko totta ettei nevadan 750 sytkyjä saa molempia kohdalleen. Olen lampulla yrittänyt mutta kun oikean laitta kohdallen niin vasen on myöhässä ja vasen kohdallen niin oikea on aikaisessa? Moto italiasta tuli vastaus että kumpiakaan ei merkille vaan tasataan siten että oikea vähän yli ja vas vähän ali. Kuulostaa ainakin ihan pöljältä. Yammu Tx esim pitää olla justinsa oikeassa eikä sinnepäin että pelaa kunnolla. Onko kukaan vaihtanut Nevadaan tai muuhun malliin sytkäjärjestelmää esim Newrtonicin tai Silent-Hektyk missä on jo ennestään kärettömät sytkytjä.

Janne K

« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2007, 01:46:47 ap »
Siis onko siinä jo nyt kärjetön sytkä ja pelaa tuolla tavalla? Ei kai kärjetöntä pitäisi tarvita edes säätää?

Le Mansissa mulla oli vastaavaa ongelmaa kärjellisen sytytyksen kanssa. Jos kärkivälit oli oikein, ei sytkää saanut molemmille pytyille mitenkään kohdalleen. Jos taas sytkän halusi kohdalleen, piti toisen pytyn (en muista kumman) kärkiväli jättää ohjearvoa pienemmäksi.

Kyllästyttyäni polttamaan käsiä sytkää säätäessä vaihdoin tuon Silent Hektikiin ja olen ollut varsin tyytyväinen. S-H:ssa säädetään sytkä ainoastaan oikealle pytylle kohdalleen ja vasemman sylinterin osalta luotetaan siihen, että sylinterit ovat toisiinsa nähden 90 asteen kulmassa :D.

millegt

« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2007, 06:16:14 ap »
Millessä oli kanssa sama ongelma että alempien kärkien sytystä ei oikein saa kohdalleen jos kärkivälit on oikein, taitaa olla sama ennakko kun LeMansissa (2 astetta ?), calissa lienee enemmän ?

No ongelmasta pääsin kun purin jakajan ja viilasin liikkuvaan pohjalevyyn säätöreikiin vähän  lisää pituutta.

mopokuski

« Vastaus #3 : Elokuu 07, 2007, 13:21:43 ip »
Kyllä se on alkuperäinen kärjetön sytkäjärjestelmä joka toimii näin, mutta minusta tuntuu etei se toimi oikein. Voiko toinen sytkäboksista olla viallinen??? Voiko sen kokeilla tai mitata jotenkin???