Kirjoittaja Aihe: Ostin Guzzin.  (Luettu 6404 kertaa)

• Vieras
Ostin Guzzin.
« : Elokuu 02, 2007, 06:02:25 ap »
Moi kaikki!

Olen tuore Californian omistaja. Olen siis luopumassa omasta Honda VFR:stäni:(.

Tarvitsen nyt lohdutuksen sanoja.Teinkö oikein? Onko parempi ajonautinto?

Miten Guzzi kestää? Tulenko katumaan vaihtoani?

Ehkä väärä paikka kysyä,mutta monella on varmaan vastaavanlaisia

kokemuksia.

Terveisin

Risto,Kokkolasta  :O    

Jallu

Ostin Guzzin.
« Vastaus #1 : Elokuu 02, 2007, 06:42:24 ap »
Alussa muutos on valtava mutta kun pääset sinuiksi Calin kanssa niin jo alkaa naattiminen. Itse kun vaihdoin XJ 900:sta  Caliin 2001 vm. -95 niin alussa iski kanssa epäilys mutta kun vauhtiin pääsin niin jo  toinen :vau:  Cali  menossa.   -05 P.I:n koneella.

Kerran tosin ajattelin vahingossa ääneen josko vaihtaisin H.... Paniin mutta emäntä palautti minut äkkiä maan pinnalle. "Guzzia ei sitten vaihdeta kuin toiseen Guzziin" :D

• Vieras
Ostin Guzzin.
« Vastaus #2 : Elokuu 02, 2007, 10:56:19 ap »
Heh, heh :cool: Mitäs sinä Risto oikein haluat kuulla ?

Eihän näissä asioissa voi tehdä oikein tai väärin ja ajonautinnon määrää ei muut sinun puolestasi pysty määrittämään.

No, kun on kokemusta sekä Guzzeista ja Hondasta niin laitetaanko tähän uskaliaasti vaikka että :

1) "Guzzia on helpompi korjata :D"
2) "Joidenkin Guzzien kardaani vaatii vähemmän voitelua ja huolenpitoa kuin ketjuveto :prof:"
3) "Guzzin maahantuojan palvelu hakkaa lähes kaikkien muiden merkkien tarjoaman vastaavan mennen tullen :)"
4) "V2:en tärinä ja äänet ovat monelle kovin mieluisia :vau:"
4) "Italovehkeet herättävät aina suuria tunteita, sekä :( että :)"

Terv. JuhaV

RistoP wrote:
Lainaus
Moi kaikki!

Olen tuore Californian omistaja. Olen siis luopumassa omasta Honda VFR:stäni:(.

Tarvitsen nyt lohdutuksen sanoja.Teinkö oikein? Onko parempi ajonautinto?

Miten Guzzi kestää? Tulenko katumaan vaihtoani?

Ehkä väärä paikka kysyä,mutta monella on varmaan vastaavanlaisia

kokemuksia.

Terveisin

Risto,Kokkolasta  :O    

Ekku

Ostin Guzzin.
« Vastaus #3 : Elokuu 02, 2007, 12:24:54 ip »
Jos uskonvahvistusta kaipaat, niin eikun Guzziralliin vaan.

Takaan että 3 päivän "aivopesun" jälkeen olet varma, että valinta oli oikea:)

• Vieras
Ostin Guzzin.
« Vastaus #4 : Elokuu 02, 2007, 14:56:09 ip »
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2008, 10:16:00 ap kirjoittanut Pekka Oulusta »

Vierailija

Ostin Guzzin.
« Vastaus #5 : Elokuu 02, 2007, 16:18:01 ip »
Onhan se niin, mutta...
Moto Italian palvelut ovat erittäin hyvät ja ystävälliset, mutta vielä parempi olisi, jos niitä ei tarvitse lainkaan.
On myönnettävä, että ainoassa uutena ostamassani pyörässä - Nevada vm. 2002 - ei ollut mitään ongelmaa ennen kuin se %&#¤ peura hyppäsi eteen. IMHO Guzzin nykyinen laatu on siis OK.
Emeritus-guzzisti

• Vieras
Ostin Guzzin.
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2007, 07:10:49 ap »
Onneksi olkoon ja tervetuloa gruppoon...!

Moottoripyörän hankintaa tai mallia ei järkisyillä kannata itselleen perustella. Kysymys on pitkälti myös millaista ajofiilistä hakee. Calilla selkäsuorana ajaessa ja kuunnellessa pakoäänen kurnutusta tunne hakee vertaansa...

HD:eitä ja japseja tulee joka kulmalla vastaan, mutta Guzzi herättää lähes aina positiivista huomioita.

Tekniikan kestävyydestä eos, hyvin pidetty ja säännöllisesti huollettu pyörä ei varmaankaan tielle jätä, jollei polttoaine lopu...

2000 mallin Calin Jackalin startin sain aikanaan epäkuntoon yltiöpäisellä pesemisellä, muuten ei mitään ongelmia, ajettu reilut 30 000 km.

Renkaat kannattaa vaihtaa ajoissa, kulunut takarengas ja Cali on huono yhtälö.

Turvallisia kilometrejä!

- Reima -

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Ostin Guzzin.
« Vastaus #7 : Elokuu 03, 2007, 17:02:45 ip »
Jos nyt tuohon otan kantaa että miten kutsi kestää. Ajonautintojutut ja katumukset on sielä jokaisen korvienvälissä...

Tuolla mun lehmällä ( -95 1100 cali) on nyt ajettu jotain yli 230 tuhatta ja aina vaan se jaksaa puksuttaa. Koneeseen ei ole vaihettu kun nostajan kupit ja venttiilit. Laatikkoon viitosen rataspari on uusittu ja kytkin tuli vaihettua siinä samassa kun kerran oli auki. Kunnossa sekin kuitenkin oli vielä siinä 150 tonnin nurkilla. Kokkolan Pekka perämurkulan joskus tarkasti muttei sinne mitään kallista tarvinnut vaihtaa. Kardaanin nivel on uusittu ja tukilaakeri useammankin kerran. Starttimoottoria on kopeloitu useaan otteeseen, se on mallia kootut teokset autopurkaamon hyllyltä. Halpa ja (yleensä) jopa toimii. Siinä ne suurimmat mitä mieleen tulee. Vaijereita ja muuta pientä toki uusitaan aina joskus. Kotiin tuo vekote on kuitenkin aina tuonut. Kertaakaan ei ole matkalle jättänyt, pientä sepitystä joskus vaatii mutta matka jatkuu taas. Mun mielestä kutsi on tuon matkan kulkenut vähillä vioilla. Toki japseillakin ajetaan paljon mutta on tämä "puimakone" sentäs helpompi korjata.

Hyvän valinnan teit, et lohdutteluja kaipaa (toivottavasti:D)

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

• Vieras
Ostin Guzzin.
« Vastaus #8 : Elokuu 06, 2007, 01:30:28 ap »
Kiitos vastauksista!

Olen nyt ottanut tuntumaa pyörään. Aluksi tuo tärinä haittasi aika paljonkin, mutta siihen alkaa jo tottua. Huolto näyttää tosiaan olevan paljon helpompaa kuin tuon Hondan kanssa. Ja löpöäkin se vie huomattavasti vähemmän. Ei kai tässä voi muuta kuin alkaa suunnitella uusia retkiä.

Teillä tavataan.

Risto