Abs ilmoittaa että se on olemassa. Jos hyvin menee niin sen valo, joka kertoo että järjestelmä toimii tai sammuu muutaman metrin ajon jälkeen. Pirustako se järjestelmä rakoja lukee jos vanne ei pyöri. Toki voi olla lukuhäiriöitä mutta väittäisin että ovat harvinaisia. Toisaalta: mutta jarrut, edelleen, toimivat hyvin. Vaan peririnteisesti.
Odottelen mielenkiinnolla koska käy niin että kuljettaja olettaa että abs, tai muu järjestelmä laajemmin hoitaa kaiken. Vaiva lienee hankalaa todeta. Omasta pyörästäni poistin abs:än ja muun automatiikan. Autostani en poistanuti on koska en tiedä miten se poistettaisiin eikä Rouva halua. Ottakaa huomioon että moottoripyörän abs toimii vain suoralla tiellä.
Moottotoripyöripyörääni omaan suoran digiyhteyden. Niin kuin muihinkin nykypyöriin. Oletan että moniin muidenkin jo yhdeksänluvulta alkaen,. Digi on kaikkien ulottuvissa. Ilmaiseksi. Voi säätää kuinka haluaa. Nykyään, varmaan, digiä käyttavät kaikki. Itse olen vain pikkuisen seurannut vaan säätänyt monet pyöräni halumakseni. Olen syntynyt viiskytluvulla mennävuosisadalla, (Minusta on hupaisaa härnätä pubissa nykyporukkaa. Tuskin siellä ovat terävimmästä päästä.)
Niillä joilla on ongelmia on kolme vaihtoehtoa: Ohjelmisto-ongelma on äärimmäisen harvinainen. Toinen ongelma voi johtua anturoinnista. Kolmas ajoneuvon mekaniikan toiminnasta. Kokemuksestani viat ovat olleet, enimmäkseen, käyttäjän tai huollon ongelmia. Digipuolella ei se puoli ole ollut vaivaksi. Nimimin: yli kaksikymmentä vuotta ajoneuvodigiä. Nyt eläkkeellä,keskityn, enemmikseen, lähibaarin tarjontaan. Prosit!, kippis!, salute!