Minulla on ollut muutamia Garminin mp-naveja eri pyörissä. Uutena ostettuihin on tullut mukana autoteline, joten niin päin ristiinkäyttö onnistuu. Autoihin tarkoitettujen navigaattorien ongelma vesitiiviyden lisäksi voi olla tärinänsieto ja iskunkestävyys. En sanottavasti pidä Garminin tuotteista niiden kökköjen käyttöliittymien vuoksi, mutta eipä ole vaihtoehtoja kovin paljon. Tomtom ei ole esitellyt mitään uutta vuosiin, mikä on harmillista kilpailua ja kehittämistä ajatellen.
Olen kokeillut myös aiemmassa kommentissa esitettyä CarPlay/AndroidAuto - näyttöä, mutta huonolla menestyksellä. Laite muuttui tiiliskiveksi talven aikana. Ostin omani ehkä liian aikaisin ja varmaan väärästä paikasta, väärään hintaan(halpa) jne. Toivottavasti kehitystä on tapahtunut, koska puhelimen aplikaatioiden heijastaminen isommalle vesitiiviille näytölle olisi minullekin ihan riittävä apu. Ko. laitteita tekevät lähinnä kiinalaiset valmistajat, joista ainakaan minä en ole koskaan kuullutkaan. Olisi ihan kiva, jos joku tunnettu brandi lanseeraisi oman laitteensa ja hyvät takuut päälle. Olkoonkin, että valmistusmaa olisi varmaan edelleen sama ja ostajalta revittävä kate vaan kasvaisi samalla…