Kiitos Matti, näin olen myös ymmärtänyt ja tämä on kaasutinpeli.
Ilmeisesti i.e. ruiskukone käy tasaisemmin kuin kaasarivehje, vaihteisto on parempi(?), kytkin kevyempi (?) ainakin joidenkin arvioiden perusteella.
Moto1-lehden 5/2004 mukaan ruiskunevada pohjautuu rakenteellisesti Brevaan. "383 vanhan mallin 441:stä komponentista on vaihtunut uusiin tai suunniteltu uudestaan." Eli on tavallaan eri pyörä.
Kaasutinmallisarjassa tämä päivitetty versio yhdellä etulevyjarrulla ja Californian mittaristolla on omalla tavallaan rouheampi kuin uudemmat.
Omaa kokemusta on parinkymmenen vuoden takaa 1997-mallisesta, jonka penkki ja ajoasento oli 180-senttiselle vähän liian ahdas. Onko uudemmissa yhtään parempi? Toki penkin muokkaus voisi auttaa asiaa.