Kirjoittaja Aihe: Norge kokemusta  (Luettu 28751 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #45 : Helmikuu 06, 2008, 05:49:47 ap »
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus
 http://www.corsaitaliana.com

Tuolta löytyy korkeampi ja leveämpi plexi Norgeen. Ei ollut kuvaa eikä mittoja. Hinta reilut 50 puntaa... Ei paha?

 
Nyt on tuolla sivuilla pleksistä kuva, jossa isompi on laitettu alkuperäisen päälle ja erot näkyvät hyvin. On korkeampi ja selvästi leveämpi. Tilataanko?
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Robe

  • Viestejä: 17
Norge kokemusta
« Vastaus #46 : Helmikuu 06, 2008, 11:47:07 ap »
Voisin vaikka innostua ajatuksesta tilata pleksi kimpassa, miten edettäisiin?
Herätkää muutkin niin saadan useampia samassa tilauksessa   :cool:

Robe

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #47 : Helmikuu 06, 2008, 14:12:43 ip »
Kun ollaan sen verran eri paikkakunnilla niin kimppatilauksen idea ei oikein toimi kun tukee kuluja lähetellä täällä kotimaassakin. Ellei sitten kevväämmällä ajamalla toimitella niitä kuluja kun ei lasketa...

Itse tilaan selvä kunhan katson vain mistä firmasta ja mitä muuta sitten lisäksi. Nuo lokarien jatkeet kiinnostaisi. Piikkiöstäkin kannattaa kysellä.

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #48 : Helmikuu 06, 2008, 14:32:58 ip »
Moi

Taidanpa panna myös plexin tilaukseen. Kyselin Mp- messuilla Piikkiön porukalta plexeistä, mutta he eivät tienneet vielä yhtään valmistajaa, sanoivat, että eiköhän kohta joku tee jo jossain päin, niinpä näkyy tehneen. Viime kesänä yritin AT-plexin kautta, mutta ei onnistunut, oli aika kiireisen tuntuista. Tietääkö joku mistä löytyisi kahvoihin korotus-/ siirtopaloja, tällainen pätkä kuski tykkäisi jos saisi kahvat muutaman sentin itseensä päin.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #49 : Helmikuu 06, 2008, 15:01:50 ip »
www.sd-tec.de

Tuolta löytyy Rossopuro kataloogi, jossa on Brevaan osoitettu yläkolmion sarja, jolla saa putkitangon kiinni. Tuostahan se latu aukeaisi tankoasiassa. Ei kaikkein edullisin vaihtoehto mutta eihän sellaista kai vailla oltukaan... Pääasia, että saa...

Toisaalta ei ne korotuspalat omin nokinkaan tekien olisi mitään salatiedettä mutta vaatii peukalojen sijainnin tarkastuksen... 

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #50 : Helmikuu 19, 2008, 01:35:03 ap »
Moi

Mitenkäs nuo saa Norgeen sopimaa , meneekö koko tanko vaihtoon? Tekemällähän saisi varmaan alkuperäisiinkin lisäpalat joilla siirtää kahvoja lähemmäs/ylemmäs, mutta vaatii jonkin verran koneistusta. Konekanta on tällä hetkellä sen verran heikko, että mieluummin ostaisin suoraan valmiin ja käypäisen paketin jos jostain päin löytyy.

 

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #51 : Helmikuu 19, 2008, 03:40:10 ap »
Sarjaan sisältyy tanko mutta taitaa olla tuo kuvassa oleva matala eli Norgeen pitäisi saada sitten korkeampi. Vaihtoehtojahan on pilvin pimein. Se muovinen yläkolmion peitelevy poistuisi käytöstä. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #52 : Helmikuu 22, 2008, 14:08:57 ip »
No nyt on plexi kotona ja paikallaan. Hienosti muotoiltu eli on ollut kunnon muotti tehtynä eikä pelkästään taivutettu leveyssuunnassa. Alkuperäinenhän on toiseenkin suuntaan muotoiltu.

Sopii sävytettynä mustaan pyörään hyvin ja on 7,5 cm korkeampi jaa 6-8 cm leveämpi. Vaikuttaa hyvältä kun alkuperäinen piti olla käytännössä yläasennossa niin nyt on sitte säätövaraa, jota saisi olla tosin enemmänkin. Alkuperäistä olin siirtänyt ylemmistä kiinnikkeistä pystympään anoin sentin paksuisilla aluslevyillä.

 

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #53 : Heinäkuu 21, 2008, 05:28:26 ap »
Tervehdys

Miten on hankkimasi plexi pelittänyt? Itse tarvitsisin nimenomaa leveämpää plexiä, korkeus riittää alkuperäisessäkin. Vanhan K-sarjan GT 1200 Bemarin plexi saattaisi käydä uusien reikien teon jälkeen paikalleen, mutta on sen verran tyyris ettei viitsisi tilata vain kokeeksi. Aika heikosti on ollut tarjontaa Norgeen lisävarusteista, muuten pyörä on todella mainio. Viime viikkoinen Baltian kierros osoitti jälleen sen miten hieno pyörä ominaisuuksiltaan on kyseessä. Paikatut ja osin varsin heittoja täynnä olevat tiet Norge meni todella mallikkaasti. Ajelin pätkän kaverin BMW 1200 RT:llä ja ainakaan minulle jousitus ei sopinut, tien patit tulivat terävinä iskuina ohjaustankoon ja pyörä painui syvälle tien heitoissa. Norge meni kuin juna ylitse heittojen ja pattien ja miten hienosti kone vääntääkään verrattuna Bemariin. Minä ajelin aimmin BMW:n 1100 RT:llä ja Norgeen vaihdon jälkeen olen todella tyytyväinen onnistuneeseen valintaan.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #54 : Heinäkuu 21, 2008, 06:04:06 ap »
Plexi on toiminnut erinomaisesti ja avokypärällä ajo käy mallikkaasti. Ei ole tarvinnut alkaaa kikkailemaan nostamalla pystympään kiilaamalla yläkiinnikkeitä kuten alkuperäisen kanssa. Minulle riittää nyt plexin pitäminen suunnilleen säätöalueen puolivälissä joten on varaa pikkunopeuksisssa laskea alaspäin ja saada ilmakylpyä ja vesisateella on taas varaa kosta hieman ylemmäs.

Tummennettuna käy tyyliin todella hyvin ainakin mustassa pyörässä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #55 : Heinäkuu 21, 2008, 12:39:52 ip »
Kuinka paljon uusi plexi on alkuperäistä leveämpi, keskeltä ja ylhäältä? Alkuperäinen plexi ei suojaa kovinkaan hyvin hartian ja pään seutua, saisi olla hieman leveämpi yläosaltaan, ei kuitenkaan mikään mellakkakilpi.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #56 : Heinäkuu 21, 2008, 15:09:54 ip »
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus
No nyt on plexi kotona ja paikallaan. Hienosti muotoiltu eli on ollut kunnon muotti tehtynä eikä pelkästään taivutettu leveyssuunnassa. Alkuperäinenhän on toiseenkin suuntaan muotoiltu.

Sopii sävytettynä mustaan pyörään hyvin ja on 7,5 cm korkeampi jaa 6-8 cm leveämpi. Vaikuttaa hyvältä kun alkuperäinen piti olla käytännössä yläasennossa niin nyt on sitte säätövaraa, jota saisi olla tosin enemmänkin. Alkuperäistä olin siirtänyt ylemmistä kiinnikkeistä pystympään anoin sentin paksuisilla aluslevyillä.

 

 
Tuossa nuo tiedot kertauksena.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #57 : Heinäkuu 21, 2008, 15:13:06 ip »
Corsaitalianan sivuilla on kuva, jossa vakio ja po. plexi ovat päällekkäin. Aika hyvin näkyy erot.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

puolapek

  • Viestejä: 40
Norge kokemusta
« Vastaus #58 : Heinäkuu 28, 2008, 07:37:53 ap »
Hei!

Vielä pari tarkentavaa kysymystä Norgen korkeammasta pleksistä:

- kypärämelu verrattuna alkuperäiseen pleksiin ?

- vaikuttaako oleellisesti suorituskykyyn (kiihtyvyys) isommilla vaihteilla (suurempi ilmanvastus)

- tuntuuko tuuli/vastaantulevan liikenteen aiheuttamat pyörteet selvemmin ?

Mitään erityistä negatiivista havaittu ?

 

 

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #59 : Heinäkuu 28, 2008, 17:11:21 ip »
Alkuperäisellä plexillä en ajanut tänä keväänä lainkaan, joten muistelot siitä on viime vuodelta. Ei ole tullut mieleenikään edes ajatella kypärämelua, ilmanvastusta tai muun liikenteen aiheuttamaa pyörteilyä. Noilta osin ovat asiat kai sitten pysyneet vähintään ennallaan. Lisäksi ainakin tuo ilmanvastusjuttu on mielestäni tässä tapauksessa jo korkeampaa matematiikka kun plexi on kooltaan kuitenkin vielä hyvin siro. Kokemusta siitä on jonkin verran kun aikanaan laitoin Wetterin katteen Bemariin niin kyllä vastusti kun nopeus nousi yli 110 km/h. Kulutus nousi silloin selvästi ja huipuista tippui 25 km/h pois.  Pa-kulutus on suunnilleen sama huomioon otettuna etten ole tänä vuonna vielä Norgella käynyt Norjassa, jossa käynti pudottaa kokonaiskeskikulutusta, jonka on reilun 26 tkm jälkeen 5,21 l/100km, ei paha. Tosin ajotyylinikin on rauhallinen.

Ainoa negatiivinen seikka on sade, jolloin hyttiin tulee vettä myös plexin alta ja avokypärässä ollesssa suoraan silmille. Sama vika myös alkuperäisessä. 

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99