Moikka,
Nyt on haastetta kerrakseen.
Kipinä katosi, välillä toimi ja useasti ei.
Kun toimi, niin välillä pikkusen paukkuu putkessa.
Kun laitta virrat päälle, vasempaan tulppaan tulee kipinäryväs ja kierroskulumittari käväisee tuhannessa.
Kun starttaa ei kumpaankaan kipinää.
Virrat pois ja takaisin, sama kipinärypäs vasempaan tulppaan.
Asentoanturi on jo vaihdettu ja sekä vanha, että uusi on karvan alle 700 ohmin luvuissa.
Myöskin sähköt laitettu väliaikaisilla johdoilla pelkästään ECUun ja puolille, eli kaikki muut pyörän sähköt on eristetty.
Sama homma, kun kytkee akun virrat 10 nastaan miinus ja kuutoseen plus, niin kipinärypäs vasempaan tulppaan.
Ja puolien paluujohdot vasen ysiin ja oikea yhteentoista.
Asentoanturi nastoihin 1 ja 2.
Eli ECU lienee tiensä päässä ja liettuasta löytyi käytetty palikka, mikä on nyt sitten tilattu.
Mitä ollaan mieltä onko ECU syyllinen vai voiko vielä jossain muuallakin vika piileskellä.
Jos tuon nyt koittaa käynnistää ja kipinää ei tule, paitsi kun virrat kytkee päälle, niin posahtaa kyllä vasemmassa putkessa aika napakasti.
Eli konetta kun pyörittää startilla, niin polttoaine virtaa läpi putkeen, kun kipinää ei tule ja sitten kun panee virrat pois ja takaisin, niin tuo kipinärypäs sytyttää vasemmanpuolen sylinerissä / putkessa sinne valuneen sopan.
Toivottavasti vika poistuu kun tuo korvaava ECU saapuu ja kysymys kuuluukin onko foorumilaisilla jotain aavistuksia, voiko jotain muuta nyt olla käsissä?