Onkohan tuossa mallissa se tilt, kaatumistappokytkin? Pieni purkki, jonka sisällä kaareva, eristeaineinen palkki ja siinä metallinen "sormus", joka oikosulkee sytyspiirin kaaripalkin kummassakin päässä olevaista metalliliuskoista kun kallistetaan liikaa. Koko purkki on kiinni pitimessään kumilla, joka joskus lähtee tärisemään resonanssissa ja sormus "kiipeää" kohtaan, jossa koskettaa kytkinliuskoja ja tekee saman kuin pyörän kaatuessa. On myös mahdollista asentaa se tilttikytkin väärin päin paikoilleen, jolloin kylläkin käyntiinlähtö on kokolailla vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Siinä on kyljessä nuoli osoittamassa ylös. Koko tiltin voi eliminoida irrottamalla sen liittimen. Se on oikosulkevaa mallia.
Digipleksistä en tiedä mitään, mutta monissa alumiinikuoroisissa laitteissa, kuten ECU, on se harmi, että niiden kuoren runkomaa on tehty joustavalla johdonpätkällä kiinnitysjalasta pyörän runkoon. Kiinnitysjaloissa on usein kumiset tärinän vaimentimet, jotka täytyy näin ohittaa sähköisesti. Koska se johdonpätkän liitin ei ole alumiinia, kuten sen laitteen runko, syntyy galvaaninen pari, jos on vettä saatavissa, ja syöpyminen tekee alumiinioksidia, joka on eriste. Sama galvaaninen syöpyminen tulee myös silloin kun alumiininen purkki kiinnittyy ruuveilla suoraan teräkseen. Siis auki, tarkistus ja puhdistus ja rasvaa väliin ja kiinni.
Maadoitus, noin yleensä, on eri asia kuin sähköjärjestelmän miinus. Niistä usein puhutaan samana asiana, koska akun miinus kytketään lujasti pyörän runkoon, kaiken muun johdotuksen lisäksi. Siinä runkokytkennässä voi myös olla syöpymistä tai muuta likaa, ei olisi eka kerta, niitä tarkistetaan tosi harvoin. Siis ruuvi auki, puhdistus, rasvaa väliin ja kiinni, vaikka joka kevät...
Moottoripyörissä nykyisin on kaikkien sähkövehkeiden miinus kuljetettu johtosarjan kautta, ei runkomaan kautta, mutta niitäkin on, kuten startteeri, ja juuri sytytystulppa...