Kirjoittaja Aihe: Navigaattori Mio  (Luettu 3319 kertaa)

Lightfoot

Navigaattori Mio
« : Kesäkuu 16, 2007, 16:18:09 ip »
Tervehdys kaikille!

Ostin hiljattein Mitac Mio - navigaattorin. Olen ollut muuten tyytyväinen, mutta sillä on välillä vaikeuksia satelliitin lähetyksen kanssa. Ostin eBayn kautta Kiinasta ulkoisen antennin - ei tunnu auttavan ollenkaan. Navigaattorini ei ole ensisijaisestii moottoripyöräilyä varten. Ostin ulkoisen antennin voidakseni laittaa navigaattorin taskuun ja seurata ohteita korvanappi-kuulokkeen kautta. Siitä ei tunnu olevan mitään hyötyä. Voisiko joku valaista - odotanko liikoja, onko laite surkea jne?

MattiV

Navigaattori Mio
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2007, 17:55:00 ip »
Saattaa olla vika siinä että se gaattori on siellä taskussa. Tuon ulkoisen antennin kanssa toimimattomuus vähän ihmetyttää. Tankkilaukku tai vastaava voisi olla sille paree sijoituspaikka.
ei kai se Mio huono ole, kun muistaakseni TM:m testissä muistaakseni oli ihan ykkönen. En tiiä oliko se juuri sama malli kuin sinulla.

Tuommonen tankkilaukkusysteemi vois olla kähäkkä jos käyttää autokäyttöön tehtyja naveja pyörässä.

http://www.bags-connection.com/zubehoer/
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

Lightfoot

Navigaattori Mio
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2007, 23:07:18 ip »
Lainaus
Tuo lisäantenni on 3,5m pitkä kaapeli. Olen kokeillut sitä vain sisätiloissa enkä taskussa sieläkään. Kyllä minä odotan laitteen toimivan vaikka Faradayn häkissä jos antenni on häkin ulkopuolella.

Tämä on kyllä se testivoittaja C510E, mutta en anna sille juurikaan painoarvoa jos pisteen kymmenyksen saa testissä eroa toiseen. Sinänsä pidän laitteesta enkä mp:llä ajaessa haluaisi seurata navin näyttöä. Ääniopasteet ovat Mio:ssa hyvät.
Ehkä tässä on kyse "Kiinailmiöstä" - kuten muutamassa eBaystä huudetussa "aidossa" Nokian OEM-tuotteessa.

Tässä Miossahan antenni on kokonaan laitteen kopassa eli ei ole mitään ulos taitettavaa antennia kuten on esimerkiksi Garminissa, jos oikein olen ymmärtänyt. Mielelläni kuulisin ainakin TomTomin käyttäjiltä käyttökokemuksia ja käyttötapoja.