Tervetuloa palstoille ja iloiseen joukkoon.

Nevadalla ja V7:lla lienee sama stereoperä (kun puhut jousista monikossa) kuin pikku-Brevalla, ja muukin tekniikka, runkoa lukuunottamatta on aika samaa. Kokemukseni perustuu Nevadan Anniversarioon.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi_NevadaKun olen tällainen italialaisen mannekiinin kokoinen ruipelo niin yksin ajessa säädän jouset niin, että veivaan kiristimet ensin kokonaan auki niin, että ne juuri ja juuri löysäävät jouset vapaaksi. Sitten kiristän niitä n. kaksi sormenleveyttä, ja nämä ovat tällaisia kätilön sormia. Jos lähden pitkälle reissulle täysillä pakaaseilla niin kiristän yhden sormenleveyden lisää. Jos löytyy niin kiva mannekiini, että lähtee matkakaveriksi, niin kiristän n. kaksi matkustajan omaa sormenleveyttä lisää. Reissun jälkeen on muistettava taas löysätä vietereitä, muuten Anni antaa terhakkita potkuja, josta sen kyllä sitten muistaa. Tämä ei perustu mihinkään ohjearvoon vaan omaan kokeilemalla saatuun kokemukseen usealta vuodelta. Kokeilemalla, eikä millään muulla, löytyy Brevalle ja omalle painolle hyvä säätö.
Renkaat lienevät Brevalla erilaiset, mutta arvaan, että hänelläkin on rengaspaineella iso merkitys perspotkuihin ja ajo-ominaisuuksiin. Pidän aika kovaa painetta Mezelerin lasertek renkailla, n. 3 bar, jolloin myös nopeus- ja matkamittari näyttävät kohtalaisen tarkasti oikein. Kumma kyllä pienempi paine lisää potkuja ja suurempi vähentää. Pieni paine odotettavasti myös tekee ajon huteraksi.
Iskareiden säätöä ei Annissa ole. Brevassa saattaa olla. Se on hiukan konstikas löytää.
Onnea harrastukseen.
