Tulen juuri pihalta asennushommista. Muutetut putket alla ja pieni kuivatestaus takana. Muutos äänissä on selkeä, mutta meni hieman tavoitteen ohi, mikä muutoksen vähäisyys huomioon otttaen ei ole ihme.
Toivomuksena mulla oli päästä hieman lähemmäs HD maisia tai tyypillisiä V2 ääniä mutta tavoitetta ei näillä muutoksilla saavutettu. Äänet muistuttavat ehkä enemmän DUCATI ääniä, mikä sekään ei ole huono. Äänet siis kuulostavat enemmän tehopainotteisilta kuin Cruisailuun tehdyn moottorin ääniltä. Noh moottorin luonteen tuntien, ei se mikään puhdas cruising kone olekkaan, vaan enemmän ehkä keskitason powerbike motti. Eikä siitä ehkä millään muutoksilla saa HD ääniä ulos. Tyhjäkäyntiäänet paranivat huomattavasti, mikä varikko pröystäilyä ajatellen on hyvä asia. Ei todellakaan mitään sellaista pauketta mitä suorista putkista lähtee, mutta hieman enemmän luonnetta kuin orgis putkissa.
Ajelen nyt näillä muutoksilla ja harkitsen seuraavaa siirtoa. Tutkiessani vaimentimien rakennetta on se sellainen, että isompien muutosten tekeminen on hankalaa. Rakenne on nimittäin sellainen että päätyseinät ja väliseinä muodostavat tukirakenteen joka pitää suhteellisen ohuen ulkokuoren muodossaan. Eli takapäätyä ei ainakaan voi kokonaan poistaa ja jos ulostuloa laajentaa pitää silloin ottaa taaimmainen db killeri pois, mutta se saattaa olla kiinteästi etumaisessa db killerissä kiinni. Epäiilen siis että väliseinä ja siinä olevan db killeri on kiinteästi kiinni taaimaisessa pb killerissä ja koko paketti (väliseinä 2 kpl db killeriä ja takapääty ) on työnnetty takakautta vaimentimen sisään ja viimeiseksi ulkoputki on kantattu takaseinän olakkeen yli. Katso kuva.
Lähden nyt koeajolle ja otan muutaman tunnin kierroksen niin saa tuntumaa miltä äänet vaikuttavat ajaessa.