Se on hyvä että paineanturissa on kohtuullisen iso painelukema. Varsinainen työpaine, lähes joutokäynniltä alkaen, öljyn lämmöstä ja viskositeetistä riippuen, on kovempi. Puhumattaakan muutamasta tuhannesta kierroksesta ylöspäin.
Isohko painelukema paljastaa aiemmin onko pumppaustehossa vikaa kuten tukkeutumassa oleva suodatin, pumppuvika tai vääränlainen öljy. Öljyvalon vilkkuminen tarkoittaa että öljyä on joko vähän, vääräntyyppistä (kylmässä kankeaa) tai keulitusmatka on niin pitkä että öljy ei ehdi kierrostaan takaisin öljypohjaan pumpattavaksi. Muunmuassa Daytona ja Centauro, vakiokunnossaan, kärsi aiheesta kunnes öljypohjamuutos korjasi asian.
Guzzeissa, mitä nykyään on käytössä, ja ollut yli 30 vuotta ovat rataspumppuja mutta niiden rakenteissa on eroja. On sellaisia joissa hammaspyörät ovat epäkeskeisesti sisäkkäin tai rinnakkain olevia rattaita.
1400 -sarjaan tuli uudistus jossa on kaksi öljypumppua: matala- ja korkeapainepumppu. Jälkimmäinen hoitelee mäntien jäähdytystä, liukulaakereiden painevoitelua ja venttiilikoneistoja kuten nokka-akseleita. Ensin mainittu on matalapaineinen ja kierrättää öljyä jäähdyttimessä josta se menee sylinterikansia jäähdyttämään ja sieltä luontaisia reittejään valuu öljypohjaan. Paineanturi on painekierron puolella, heti pumpun jälkeen, öljykanavassa josta kanavat jakaantuvat voitelukohteisiin.