Cali 2008. Pesin pyörän ennen Getan kokoontumista erittäin perusteellisesti. Moottorin ja alaosan ao. moottorinpesuaineella ja muutaman paikan "varmistin" Bräkleenillä. Pesua varten irroitin molemmin puolin olevat kromikuvut, jotta vivuston alue tuli puhtaaksi.
Ja ei kun baanalle.
Viime sunnuntaina kaasukahva ei palauttanut täydellisesti, mutta toimi kuitenkin. Tankkauksen loputtua kone käyntiin - ja pannussa 6000 kierrosta!!! Muutaman käynnistyksen jälkeen oli sama tilanne. Päättelin kaasuvaijerin olevan poikki tms. "Nilkutin" kilsan takas kotiin ja ryhdyin työhön. Kaikki oli ok. Mitään ei ollut rikki ja vivuston liikerata oli ok.
Mietintämyssy päähän - mitä olen tehnyt viimeksi? Ja tulos: Vivuston nivelet olivatkin "kuivat" pesun jäljiltä ja siksi tahmeat liikkeissään. Siis jousivoimat eivät jaksaneet liikuttaa vivustoa kunnolla.
No, pruuttasin sprayvaseliinia sopiviin kohtiin, eikä se muuta tarvinnutkaan. Onneksi en purkanut mitään...
Italiatar taas näytti hieman äksyn luonteensa.