Tuttu juttu.
Itselläni Cali AN - joka on sama laite kuin Vintage, mutta kromia ja varusteita on niukemmin.
Kyllä, vivuston nivelet kuluu melko äkkiä, näköjään - MM:n ohjeet ihan asiaa.
Myös polkimen akselin laakeriholkki kuluu väljäksi, eikä siitä oikein hyvää tule, vaikka laittaa uuden - päittäisvälystä jää.
Päädyin poistamaan päittäisvälyksen shimmiprikoilla (taitaa olla Etrasta kotoisin) olen hankkinut lajitelman, jossa 0,5 ja 0,2 mm:n prikkoja, sisäreikä 16 mm. Niitä kokeilemalla sopiva määrä, niin saa päittäisvälyksen pois - tai siis niin pieneksi, että tuntuu jämäkältä, uskon, että lisäävät , myös laakeriholkin kestävyyttä, kun ei ole ylimääräistä holkkumaa.
Shimmit sinne rungon puolelle, koska siinä vivun kiinnitysruuvissa on se lukitusura.
Kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa kiristää myös se laatikossa olevan akselin päähän tuleva "kampi", joka muuttaa pystyliikkeen kiertoliikkeeksi. Pirullisen ahtaassa paikassa... homman helpottamiseksi vetäsin reikäsahalla 20 mm:n reiän siihen akkukotelon peltipohjaan sen vivun kohdalle - siitä on helppo kiristää se kuusiokoloruuvi.
KL