Kirjoittaja Aihe: Peruskorjauksia  (Luettu 3983 kertaa)

Wäinö

  • Viestejä: 211
Peruskorjauksia
« : Kesäkuu 24, 2024, 08:34:38 ap »
Tänä kesänä en ole ajanut Kustilla metriäkään, mutta aion vielä ajaa koeajoja. Olen ajellut varapyörälläni.

Guzzi (2001 California Special Sport) palaa kyllä tien päälle. Vastahan sillä on ajettu 150 000.

Ensin pitää tehdä muutama sadepäivän homma.
- jarrulevyt eteen (oikea nypyttää), jarrunesteiden vaihto
- sähköjen kunnostaminen
- ohjainlaakerin tarkastus
- seisontatuen tappokatkaisijan nasta tukevasti jumissa

Sähköongelman kuvaus:
 Bensahana ja -pumppu lakkasivat toimimasta rysäytettyäni nokan nelinumeroisen tien kuoppaan, mutta vedettiin rosvokytkentä suoraan sulakkeelta akkuun (pumppu) ja hanalle löytyi yksi vapaa liitin, johon tulee virta.

Pyörä sinänsä ajokuntoinen ja kävin rosvokytkentöjen kanssa sillä vielä Rovaniemellä viime kesänä. Hyvin rullaa.

Oletan, että johdotus on pätkäissyt jossain edessä, jos keula tärähtää ja siitä alkoivat ongelmat.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Peruskorjauksia
« Vastaus #1 : Kesäkuu 24, 2024, 10:32:25 ap »
Sähkötöissä pitää muistaa maadoituksen tärkeys. Silloin tällöin vika löytyy sieltä.
Yleensäkin, jos pyörässä ei ole erillistä maadoitusta emäputken ohi keulaan, voivat ohjauslaakerit vaurioitua hitaasti.
Rosvokytkennän asentaminen alkuperäistä sähkölinjaa korvaavaksi esittää että jossain on liitinvika tai johdin on vain katkennut, liitin tai sulake hapettunut. Pitää vain olla yleismittarin kanssa kanssa ahkera ja mennä asioita lävitse loogisessa järjestyksessä. Yleensä voi aloittaa akulta...

Wäinö

  • Viestejä: 211
Vs: Peruskorjauksia
« Vastaus #2 : Kesäkuu 24, 2024, 14:13:48 ip »
Kyllä, yleismittarin kanssa pitää alkaa kulkea ja järkeillä sitä hommaa. Kunhan tarkkasilmäinen poikani vielä ehtii avuksi. Alan joka tapauksessa tilailla tarvikkeita.