Kirjoittaja Aihe: Kypäräpuhelimista  (Luettu 15658 kertaa)

Da Bomba Franconi

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #15 : Kesäkuu 06, 2007, 09:31:05 ap »
Samaa mieltä, kun ollaan liikeellä ilman lapsia. Motolla ajaessa kännykkään en vastaa, en edes työpäivänä. Oppikoot mun tavoille. GPS:ssää en ole tarvinnut. On ollut ilo eksyä ties mihin paitsi silloin kun Rouva luki karttaa Berliinissä. Mutta poikanen tuntui viihtyvän paremmin kun puheltiin ajellessa höpöjä vaikka sillä halpiksella. Ja jos joku tykkää ja viihtyy motoillessa paremmin puheyhteyksien ja gepsien kanssa niin sen ilon suon heille.

Ei tarvitse tulla mopottamaan... Ainakaan tähän threadiin, koska tässä threadissa oli kyse kypäräpuhelimista ja niiden ominaisuuksista.

Edit: TunturiTT editoi ja se edellinen olikin huumoria. Palstahuumori ei ole ihan helppoa ja mä ole tsikko!
EDITEDIT: Enkä rullaa näyttöä alas asti tai lue ohjeita...Perkele :vau:
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2007, 09:35:00 ap kirjoittanut Da Bomba Franconi »

Da Bomba Franconi

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #16 : Kesäkuu 06, 2007, 09:37:00 ap »
Interphonet tilattu. Pojalla synttärit. Annan toisen hälle. Lähdetään Ruotsin kierrokselle. Kokemuksista kerron kunhan kokemuksia tulee.

Tilasin täältä: http://www.digimesta.com/index.php?page=shop.browse&category_id=73&option=com_virtuemart&Itemid=35
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2007, 18:01:00 ip kirjoittanut Da Bomba Franconi »

• Vieras
Kypäräpuhelimista
« Vastaus #17 : Kesäkuu 08, 2007, 14:16:54 ip »
Hei,

Jos joku voi todentaa että BlueTooth yhteys toimii pyörästä toiseen 10-50 m etäisyydeltä, niin olisin todella kiinnostunut.

Terv. JuhaV

Da Bomba Franconi

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #18 : Kesäkuu 11, 2007, 09:35:14 ap »
Cellular Phone INTERPHONET tulivat postissa. Asentaminen kypärään oli helppoa, mutta kolmella monitoiminapilla yhteyden löytäminen oli vähän hankalampaa.

Nyt toimivat ainakin huoneesta toiseen. Eli kypärät päässä ja toinen olkkarissa ja toinen keittiössä ovet kiinni. Etäisyys kymmenkunta metriä. Hyvin kuuluu.
Omalla onnistuin myös vaihtelemaan gsm-puhelimen ja kypäräkeskustelun välillä napista painaen.

Testi jatkuu...

Kake

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #19 : Kesäkuu 11, 2007, 14:55:53 ip »
Ostin tänään Interphonet ja asentaminen sujui aika helposti Schubertin kypäriin.
Laitteiden parittamiseen kyllä meni hetken aikaa ennenkuin tajusin mikä meni vikaan. Kuuluvuus ajajan ja matkustajan kesken sujui suht koht mukavasti 110 vahdissa, kovempaa en viitsinyt rajoitusten vuoksi ajella. Hyvin kommunikaatio sujui myös kun toinen harjoitteli ja toinen istui AllRightin pihan laidalla. Kuuluvuus oli ihan hyvä parkkiksen pästä päähän.
Tomtom in kanssa peritus sujui ongelmitta. Ajossa en vielä ole kokeillut miten  yhteys matkustajaan ja tompaan sujuu yhtäaikaa.

• Vieras
Kypäräpuhelimista
« Vastaus #20 : Kesäkuu 11, 2007, 15:05:26 ip »
Kake ja Bomba,

Kiitosta raporteista, tuntuvat Interphonet pelaavan ok.

Vielä semmoinen tarkennuspyyntö että ajatteko tulpat korvissa vaiko ilman ?

Itse olen tottunut tulppien käyttöön niin että ilman niitä en osaa enää ajella. Siten kypäräpuhelimesta pitäisi irrota ääntä sen verran että se kuuluu tulppien läpi.

Tämä vaatimus ei itseasiassa kovin paljon äänenpaineen tarvetta lisää, koska myös taustamelu vaimenee samassa suhteessa.

Terv. Juha

PS. Marko, luet varmasti tätä palstaa joten arvannet mitä meidän kohta pitää hommata :)

Marko

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #21 : Kesäkuu 11, 2007, 15:17:34 ip »
^ jaa että voit radalla huutaa, että "mihin jäit? lisää hanaa!" :D

ja kyllä me maantiellä peileistämme huomataan milloin on viimeistään aika stopata kahveelle .:vau:

Kake

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #22 : Kesäkuu 11, 2007, 15:23:22 ip »
Tällä kertaa ei olut tulppia korvissa, vaikka yleensä pidän niitä. Näin äkkiarvaamalla äänen voimakkuus tuntuisi riittävän vaikka tulpat on korvissa. Täytyypä huomenna kokeilla, jos sää sallii.

Da Bomba Franconi

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #23 : Kesäkuu 11, 2007, 15:28:16 ip »
Poika pakkarille ja baanalle. Interpohenet päällä ja wohoo ne toimivat. 110 oli kanssa kattonopeus tänään ja vierssä oli bussia ja muuta mölyä... edelleen kuului ja höpön puhuminen sujui :)

Tulppien kanssa pitää vielä testata.

Laitteessa on volumen tasoille kaksi säätöä itse volumesäädön lisäksi. Pojan BMW system4 ( umpikypärä ja kuuloke lähempänä korvaa ) kypärässä se on min. asennossa ja mulla avopotalla ja suuremmalla korvatilalla se on max. asennossa. Äijä pakkarilla oli iloinen ja ainakin atm olen aika tyytyväinen.

Etäisyyttä tuli testattua niin, että kävin sisältä kotoa hakemassa unohtuneen lompakon ja vasta kun olin betoniseinien takana yhteys heikkeni ja katkesi. Matkaa oli n.100m. Laite osasi itse kuitenkin yhdistyä ilman mitään hälyääniä, kun seinät välissä vähenivät.

Äänenlaatu on samanlainen kuin puhelimessa. Ei hifiä, mutta selvää saa ja pölöttää voi.

Testi jatkuu.

• Vieras
Kypäräpuhelimista
« Vastaus #24 : Kesäkuu 11, 2007, 15:30:25 ip »
Jaa huomaatte vai ? Ei oo musta siltä ihan joka reissulla tuntunu !

Kas, tuolla aparaatilla kun ei tartte olla kokoaikaisesti yhteydessä vaan soittaa voipi myös puhelimen välityksellä tarvittaessa. Luulisin että nron äänivalinta voisi toimia eli puhelun voisi soittaa ihan "ilman käsiä" ?

- JuhaV

Marko
wrote:
Lainaus
ja kyllä me maantiellä peileistämme huomataan milloin on viimeistään aika stopata kahveelle .:vau:

Da Bomba Franconi

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #25 : Kesäkuu 21, 2007, 11:51:09 ap »
Umpikypärän kanssa laite pitää sen minkä lupaa. Avopotalla ei ihan. Siirrän kuuloketta avopotassa lähemmäs korvaa. Jatkuu.

Da Bomba Franconi

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #26 : Kesäkuu 26, 2007, 05:56:47 ap »
Käyttispelit nämä. Avopottakin toimii nyt. Tulppia voi käyttää ja itseasiassa tulppien kanssa on mukavampaa, kun hälyäänet ei häiritse.

Testi päättyy.

-Bomba-

Edit: Poikanen viihtyy nyt hyvin ja oli kovasti mielissään. Ehdotti että pidetään kypärät päässä kun käytiin kaupassa. En kehdannut. Olisivat rosvoiksi saattaneet luulla...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2007, 05:58:00 ap kirjoittanut Da Bomba Franconi »

• Vieras
Kypäräpuhelimista
« Vastaus #27 : Kesäkuu 26, 2007, 12:43:07 ip »
Mullakin on nyt Interphone Araissa ja hyvin toimii (myös korvatulppien kanssa).
Markolla ei vielä ole :D kuin ne pelkät tulpat.

- JuhaV

Kake

Kypäräpuhelimista
« Vastaus #28 : Kesäkuu 26, 2007, 13:17:18 ip »
Laitetta käytetty runsaan 1000 km matkalla ajettuna kahdella pyörällä; minä edellä ja vaimo perässä. Laiteet toimineet pääsäntöisesti hyvin. Yhteys on pysynyt noin näköetäisyydellä eli n. 200 m. Muutaman kerran, kun välissä on ollut pari rekkaa, on yhteys pätkiässyt lyhyemmälläkin matkalla. Kuitenkin yhteys on helppo laittaa päälle napista painamalla. Tuulen suhinoita ja ympäristön hälyä laite välittää jonkun verran toisen korviin. En tosin vieläkään ole kokeillut tulppien kanssa käyttöä, tämä voisi leikata pois juuri nuo hälyäänet.
Mielestäni laite on ihan pätevä juuri meidän tarpeisiin, eli tuo n. 200 metrin yhteys riittää hyvin siihen keskusteluun mitä ajaessa tarvitaan, kerrottaessa minnepäin mennään ja koska pidetään tauko ym...

Kake

ALi

Vs: Kypäräpuhelimista
« Vastaus #29 : Huhtikuu 03, 2011, 13:48:58 ip »
Lämmitellään tätä -07 vuoden keskustelua...        ... asiat kun vain paranee vanhetessaan  ???

Onkos porukalla minkälaiset "höpöttimet" nykymaailman aikaan käytössä ?

Omalle kohdalle saattaa työn puolesta tulla tarve nostaa luuri samaan aikaan, kun olen itse nostanut kytkintä Guzzilla  :P .
Näin ollen on mielessä käynyt kaksi vaihtoehtoa:
a. Kehittää systeemi, jolla soittaja kuulee: "Henkilö, jota yrititte tavoittaa, puhuu juuri nyt toista puhelua . . ." jne  ;) .
   ( Näin soittaja saa minusta kiireisen, tehokkaan ja silti joskus tavoitettavissa olevan modernisapiens vaikutelman )  :o
b. Etsiä luurit, jotka on helppo käyttää tai jättää käyttämättä tilanteen luonteesta riippuen  :) .
   +  olisi mahdollisuus kuunnella musiikkia  8)

Sennheisereista on (taka)vuosien kokemusta upotettuna system kypäriin, mutta nyt ei oo niin nuukaa.
Vaihtelen myös umpikypärän ja avopotan välillä reitistä, säästä ja fiiliksestä riippuen, joten irtoluurisetti on vahvoilla.
Silti mieluummin muutaman kympin, kuin -satasen hintaan, vaikka nämä pienellä mikrofonin ulostuonti askartelulla ?

Kohta b:ssä  kiinnostaa sekä halvat, että hyvät, mutta erityisesti kokemukset toimivuudesta tien päällä, kun näkyy tuo halpakin saaneen hyvää palautetta.
Oma silmätuntuma väittää, että bluetooth stereona ja mikrofonilla olisi se mihin nyt voisi käteisensä pistää - toivossa, ettei härpäke olisi jo heti seuraavana kesänä vanhentuneena poissa toiminnasta.
Kuuluuko muuten tuo bluetooth kimppakyydissä pyörästä toiseen (10-20m) ?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2011, 15:18:53 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)