Akkuasiassa sellaista kehitystä tapahtunut että 70 - 80+ mallien isoon akkutilaan voi laittaa puolta pienemmän akun. Vaikka kampiakselin päässä suht hitaasti pyörivä laturi ei mikään tehoihme olekaan niin pikkuisempi akku täyttyy nopeammin ja siten pysyy kunnossa ja antaa aina täyden tehonsa pyydettäessä.
Akku joka ei ole täyttynyt kunnolla tai tarpeettoman hitaasti vanhenee nopeammin.
Toki asiaan vaikuttaa myös käynnistinmoottorin tyyppi. Vanhemmissa on suuriläpimittaisia, ilman alennusvaihdetta, olevia startteja. Ne ovat melkoisia tehosyöppöjä verrattuna alennusvaihteisiin startteihin ja siksi on iso akku. Jos ei ole museorekisterissä oleva pyörä niin suosittelen laittamaan alennusvaihteisen käynnistinmoottorin vanhan saksalaisen tai brittiläisen sijaan.
Jos tilanne on sellainen että joutuu starttaamaan moottoria pitkään eli käynnistyminen ei tapahdu kynnistysnappia pikaisesti painamalla vaan joutuu tekemään käynnistystä useamman sytytyskierron ajan on tutkittava missä on vikaa. (Sytytyslaitteet, kaasuttimet, startin kunto, akun kunto, sytytystulpat, puristuspaineet, venttiilien kunto, solenoidin kärjet ja varmaan muutakin vaivaa saattaa löytyä.)