Nyt on perustekniikkaa.
Itsellä oli monet vuodet samanlainen ajoneuvo johon olin hyvin tyytyväinen. Näki paljon Eurooppaa. Italiasta Jäämerelle. Huoletonta menoa. Noin 150000 kilometriä ja vaihdossa Cali 1400:seen sain vielä hyvitystä selkeästi. Laatu oli kohdallaan. Käsiksi pyörän huoltoon pääsee ihan perustyökaluilla. 1400 ei ole kuluttajan pyörä vaan käyttäjän pyörä. Tosin en tiedä onko hyvä kun on vasta 50000km takana.
Vaikuttaa voiteluasialta. Mitään ongelmaa ei tule jos purat kytkinvivun irti ja puhdistat kaikki osat. (Bräkleen tai vast. suihke ja puhdas rätti hoitaa homman. Purkaessa, vaikka kuvaat, miten kaikki osat ovat niin kootessa menee oikein. Osia ei ole paljon. Tee jarrukahvalla sama niin sekin on kunnossa. Rakenne on samanlainen mutta peilikuvana. Jos hyvin käy niin jarruttamimen on köykäistä huollon jälkeen. Etujarru kun on pyörän tärkein ja eniten käytettävä hidastin.
Tässä asiassa. Aivan merkistä tai mallista riippumatta, tulee ilmi se että merkkihuolloissakaan, muutamaa hyvää lukuun ottamatta, ei tehdä kaikkea. Ehkä vain se jota asiakas pyytää mutta pyytääkö hän kardaaninin nivelien voitelua tai pyytääko perävaihhteen sysäyksevaimentimen tarkastusta eli onko kitka- tai sysäyksenvaimennin kunnossa tai, onko, ylipäätään, huollossa irrotettu takapyörää. Ym., ym.
Perusöljynvaihto on tärkeä, siis tärkein, mutta on monia muita kohteita joita edullinen huolto ei tee. (Vaihteisto, perävaihde, keula?) Lisäksi on monia eri malleja joihin vaaditaan huolto, vaikka harvakseltaan, on tärkeä.
Niin kysymykseen: laita tippakannulla, tms välineellä, ihan mitä tahansa öljyä kahvan akseliin niin kitinä loppuu.