Laite, toimiessaan, on luistonesto jota voi säätää. Vuosikymmenet on paremman version Caleissa ollut kyseinen kapine. Samanlainen kilke löytyy eräiden Fiat- ja Lada-mallien taka-akselistoista. Estää takapyörän täyslukittumisen kun "tehojarrutetaan". Toimii kunhan on kunnossa. Ei lähde perä sivulle täysjarrutuksessa. Käytännössä luistonesto joka estää pyörän kaatumisen täysjarrutuksessa. Jokaisen em. mallin omistajan käsikirjassa on siitä pitkä litania. Hyvä laite ja säätyy automaattisesti kuormituksen mukaan. Samoissa malleissa on myös yhdistelmäjarru jossa poljin ohjaa myös etujarrua. Toivottavasti tieto ei ole yllätys. Jos on vikaantunut niin suosittelen korjaamaan tai jakamaan jarrusysteemin uusiksi.
Onko pyörä ollut aiemmin Ylöjärvellä? Jos on sama peli niin taitaa olla ainoa vika koko laitteessa. Siitöä oli jousi kadonnut ja huomautin puutteesta huollon yhteydessä. Toki, laitteen vikaantuminen ei ole aivan harvinaista. Perustekniikka, muutoin, on kunnossa jos ei vuoda.