Kirjoittaja Aihe: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.  (Luettu 6766 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #15 : Toukokuu 13, 2024, 22:01:50 ip »
Hehkutettu kuparialuslaatta hoitaa saman kuin alumiininenkin. Käytetty kuparinen ei toimi enää eikä oikein käytetty alumiininenkaan kun on litistynyt.
Pikkulohkoisten perävaihteessa on huohotusventtiili. Se on hieman ongelmallinen sillä sinne pääsee likaa jumittamaan kuulan tai kuula on jo ruostunut jumiin. Myös syvässä vedessä ajettaessa pääsee vettä perävahteen öljyn joukkoon. Venttiilin kunnolla ei siinä ole suurta merkitystä. Jos haluaa olla varma että ei ihmeemmin pääsisi vettä perän sisään huohottimen kautta niin muokkaa sitä ottamalla hatun ja kuulan pois ja laittamalla läpinäkyvä letkun huohottimeen. Letkuun pitää tehdä mutka alaspäin niin että sen kaarre on alempana kuin huohotusproppu. Ja siitä ylös satulan alle asti ja nippusiteellä kiinni. Siihen mutkaan saattaa kertyä vettä silti. Pitää vain irrottaa letku ja tyhjentää se. Itseltäni loppuivat NTX:n peräöljyongelmat. Myös Centaurossa ja Quotassa käytin samaa ratkaisua.

Monti

  • Viestejä: 157
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #16 : Toukokuu 13, 2024, 23:10:12 ip »
Mulla oli käsitys että kupari on väärä materiaali vai koskiko se moottoria?

Ei kai kukaan niitä hehkuttele ja elvytä kun maksavat luokkaa 0,20€ kpl

s151669

  • Viestejä: 149
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #17 : Toukokuu 14, 2024, 08:13:47 ap »
Pitää seurata veden kertymistä - kyllä se ilmoittelee itsestään jos se on ongelma.

Aluprikkoja ei tosiaan tunnu irtotavarana ainakaan Motonetissä olevan. Sähkösarjahan tuosta syntyy mutta liekö käytännön ongelma ? Siinä on joka tapauksessa jo rauta ja alumiinikin.

Kupariprikkojakaan ei sen takia hehkuteta että ne uudet maksaisivat. Vaan siksi että on unohtunut täydentää varastoa ja kello on 20:55 ja lähikauppaan vartin ajomatka. Hehkutuksella saa rassauksen alla olevan laitteen saman päivän aikana kasaan niin että se pitää.

Monti

  • Viestejä: 157
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #18 : Toukokuu 14, 2024, 08:35:59 ap »
Toden totta. Olin unohtanut että varastot ehtyy kun itsellä sellanen luonnevika että sellaista mitä varmuudella tarvin hommaan aina reilusti plakkariin. Luotto on suuri että Nevadalla ajelen vielä pitkään.

s151669

  • Viestejä: 149
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #19 : Toukokuu 14, 2024, 08:54:19 ap »
Harrastan samaa - hamstraan osia - ja sitten kun tarttisin en löydä  ;D

Kyllä tämä Nevada on mulle passeli pyörä. Ajoasento, ulkonäkö, teho, paino on kokolailla tarkkaan kohdallaan. Pitäisi vaan saada nämä pikkumurheet hallintaan.

Monti

  • Viestejä: 157
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #20 : Toukokuu 14, 2024, 12:46:10 ip »
No perskutarallaa "Ajoasento, ulkonäkö, teho, paino on kokolailla tarkkaan kohdallaan" mulle ja vaimolleni täsmälleen samoin. Varusteet myös. Tuulilasi, selkänoja ja laukut. Vahingossa ostin ja totesin täydelliseksi kunhan olin ensin oppinut ymmärtämään luonnetta ja vaihteistoa. Eka kesä meni huoltaessa kun ei ollu mitään historiaa ja ollut hiukka huonolla pidolla. Viime kesä toimi moitteetta ja vain yksi haaveri kun hunosti korjattu vaihdepedaali hajos ja sen takia meni kolmisen viikkoa harakoille. Tänään aion ottaa talviunilta ja mietin tekiskö samantien moottoriöljyn vaihdon.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #21 : Toukokuu 14, 2024, 20:51:59 ip »
Onko pikkulohkon öljynsuodattimen kannen eli pohjan asento tuttu? Jos ei niin sen voi kätevästi särkeä. Niitä on ollut aika monta... Teräsnäppien sukupuu on laaja.

s151669

  • Viestejä: 149
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #22 : Toukokuu 14, 2024, 21:37:58 ip »
Kawasakeissa on muistaakseni vastaava rakenne - joskaan en ole täysin varma siitä onko siinä se kohdistusnasta samalla tavalla. Jousen ja filtterin väliin tulevan prikan saa siinäkin väärin...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Jaahas. Nevadan perä vuotaa.
« Vastaus #23 : Toukokuu 14, 2024, 21:44:29 ip »
Pikkulohkon ö-filttereitä on kahta mittaa. Vanhemmissa lyhyt, uudemmissa pitkä. Ne joilla on vanhempaa mallistoa tietävät kyllä asian eikä sinne pitkä mahtuisi millään. Mutta toisinpäin on mahtunut. Laitettu sinne hölskymään. Epätodennäköistä nykyään mutta ei mahdotonta. Konevaurio on silloin likellä.