Kirjoittaja Aihe: Kerettiläinen kysymys  (Luettu 1016 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 12 979
Kerettiläinen kysymys
« : Helmikuu 22, 2024, 21:58:50 ip »
Kysyn täältäkin että onko kellään jäänyt hyllyn kulmalle 70-luvun alun 350 Hondan kaasutinta? Lähinnä kaipailen yhtä ehyttä luistin kalvoa. Se on lujasti kiinni luistissa. Kerrottiin Hondakaupassa että heidän kauttaan ei ole apuja aiheeseen.

AV

  • Viestejä: 3
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #1 : Helmikuu 23, 2024, 12:08:37 ip »
Olen tilaillut japanilaisiin pyöriin kaasuttimen osia Motorradbay.de nimisestä kaupasta, Kari Lampisella siellä Mansen puolessa on ollut ainakin nelosHondien korjaussarjoja ja Vesa Kaartisella Nokialta on paljon japanilaisten osia.

motomatti

  • Viestejä: 12 979
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2024, 18:49:50 ip »
Saatu Tieto asennettu Korvan taa. Nokia mahdollisen tiedonsaannin lähteenä on tässä liki.
Toisaalta: arvelin että laitan modernin digiruiskutuksen tähänkin pyörään. Osat ovat jo hyllyssä ja ohjelmointikin hanskassa. Pärjää yhdellä kaasuläpällä. Helppoa ja tehokkaampaa. Aika näyttää. Ei kai kukaan enää halua rassata vanhanliiton epämääräisiä kaasuttimia?

Kurtsi

  • Viestejä: 259
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #3 : Helmikuu 23, 2024, 21:16:23 ip »
Haluaa

Ikkala

  • Viestejä: 1 814
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #4 : Helmikuu 23, 2024, 22:05:57 ip »
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Kaljee

  • Viestejä: 32
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #5 : Helmikuu 23, 2024, 22:10:25 ip »
... vanhanliiton epämääräisiä kaasuttimia?

Tartun nimenomaan tähän sanavalintaan, ja melkeinpä väittäisin jos kamppeen haluaa ajoon tai helposti myytäväksi niin heittää mokomilla kuikkaa ;D
Omasta guzzista löytyy ruisku  ( oli aikoinaan ihan ostoskriteeri ), mutta talouden itäbokserissa sitten olikin ostettaessa juurikin nämä Wanhanliiton epämääräiset bensaletkun laajentumat... eli 30-luvun suunnittelua "sivukohokammiolla" olevat, nyt jo puolivuosisataa vanhat härpättimet. Milloin tulvii ajossa, milloin parkkipaikalla, säätöihin vaikuttaa aurinkon asentoa pilvien takana sekä onko pariton vai parillinen viikko... Toimiessaan toimivat, mutta lopun aikaa saakin ähistä ärräpäitä...

Ostin Moposportilta kaksi kappaletta uusia Dellortoja, enkä ole katunut. Elämä helpottui, ajo maistuu sekä aikaa jää käytettäväksi muihin remonttipuuhiin. Ja niitähän riittää ;)

Jos on museopärrää tai muuten alkuperäistä tekemässä, tai alkuperäinen kaasutin on toimiessaan just se maailman toimivin vaihtoehto kyseiseen kamppeeseen niin korjaa alkuperäisen. Muussa tapauksessa voi mielestäni vaihtaa toimivan "yleismallisen" korjauskaasuttimen tilalle. Tai sen ruiskun, jos kokonaan haluaa tästä tekniikasta eroon. 8)
Käyttöpyöränä Breva 750. Mieliharmia aiheuttamaan hankittu sivuvaunu Dnepr!

Ikkala

  • Viestejä: 1 814
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #6 : Helmikuu 23, 2024, 22:50:16 ip »
... vanhanliiton epämääräisiä kaasuttimia?


Omasta guzzista löytyy ruisku  ( oli aikoinaan ihan ostoskriteeri ), mutta talouden itäbokserissa sitten olikin ostettaessa juurikin nämä Wanhanliiton epämääräiset bensaletkun laajentumat... eli 30-luvun suunnittelua "sivukohokammiolla" olevat, nyt jo puolivuosisataa vanhat härpättimet. Milloin tulvii ajossa, milloin parkkipaikalla, säätöihin vaikuttaa aurinkon asentoa pilvien takana sekä onko pariton vai parillinen viikko... Toimiessaan toimivat, mutta lopun aikaa saakin ähistä ärräpäitä...


Oliko itäkaasari merkkiä Jikov? On kyllä semmonen keksintö että huhhuh. Made in USSR. En tiedä onko sen tarkoitus pitää bensa enempi ulko vai sisäpuololella😀. Vaan jollainlailla sekin toimii. Pannonia oli reilun 10v huilaamassa ja viime keväänä lähti tuosta vain käymään.
Quota 1100 ES-99, HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ripa

  • Viestejä: 109
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #7 : Helmikuu 23, 2024, 23:14:17 ip »
Jikov on Tsekkoslovakialainen kaasutin, mm, Jawan ja CZ:n alkuperäiskaasutin. Myös joissain IC:n malleissa on ollut Jikov kaasuttimia, mahdollisesti myös muissakin merkeissä.

Neuvostopyörien alkuperäiskaasuttimien tyypit ovat useimmiten K ja jokin 2- tai 3 numeroinen numerosarja. Alkuperäiset K-kaasuttimet on tehty Leningradissa/Pietarissa. Nykyään useimmat myynnissä olevat uudet K-kaasuttimet taitavat olla kiinalaisia kopiota.

Kaljee

  • Viestejä: 32
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #8 : Helmikuu 23, 2024, 23:28:03 ip »
Ripalta ehtikin tulla tarkkaa tietoa ( sivuraiteilleen menevästä :D ) aiheesta, kiitän! Eli USSR-aikaiset K37 olivat lättäpäässä kiinni. Varustettu toki samoilla "ominaisuuksilla" kuin mainitsemasi Jikov. Kylmänä käymäänhän pyörän sai noilla aina, lieko vuotavan ja kaasuuntavan bensiiniä sylinteriin jo valmiiksi seuraavaa polkaisua varten! Kaikki siitä eteenpäin olikin kivisempää taivalta... Kiinassa/Taiwanissa noita näytetään prässäävän edelleen. Ilmeisesti markkinoita siis löytyy...
Käyttöpyöränä Breva 750. Mieliharmia aiheuttamaan hankittu sivuvaunu Dnepr!

motomatti

  • Viestejä: 12 979
Vs: Kerettiläinen kysymys
« Vastaus #9 : Helmikuu 23, 2024, 23:39:54 ip »
Aikanaan, ehkä nykyäänkin, eri valtakuntien polttoaineet olivat erilaisia. Ajan mittaan polttoaineet ovat muuttuneet meilläkin. Energiatiheys ja palonopeus lienevät merkittävimpiä seikkoja. Myös se miten polttoaine ja millaisessa suhteessa tai sen höyrystymisen suhde ilmamäärään tarjotaan yhteen ratkaisee merkittävästi. Olen monesti tavannut kaasuttimensäätäjiä jotka ihmettelevät miksi ei enää toimii. Nykyään "bensiinissä" on eri aineet kuin vuosia sitten. Siksi pitää säätää. Noin sivuhuomiona: nykybensa sisältää varsin suuren määrän kiintoainetta. Normaalisti se menee läpi ja palaa mutta seisottaessa se sakeutuu kohokammion pohjalle. Vaikka talven aikana. Tarkoituksellisesti pidän kaasutinpyörää taloudessa että pystyn analysoimaan. Muut ovat digitaalisia ja niitä on helpompi ja nopeampi säätää. Eikä tarvitse hanskoja.