Kirjoittaja Aihe: Kerrankin etuajassa  (Luettu 2460 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 374
Kerrankin etuajassa
« : Helmikuu 13, 2024, 09:05:47 ap »
Sain puhuttua Kerhoni hallitukselle että haluan saada pyöräni esiin talvisäilytyksestä, kaikki kolme joita Kerholla säilytän, rivistä ulos talven aikana. Ei siis parkkeerattu ihan peräseinälle eikä tiukkaan eli pyöriä voi, yksi kerrallaan tuupata pyöränostimelle tai muutoin esille. 1400:sta aloitin koska siinä oli ison huollon tarve jolloin laturin hihnakin vaihtui muiden huolto-osien ohessa. Pari pikku yllätystäkin löytyi. Hommaan meni noin kuukausi 2 - 4 iltapäivää viikossa tahtiin. http://www.motomatti.fi/2023/10/california-1400-talvihuoltoa.html
Huolto oli samalla 50.000 km:n huolto eli siihen liittyi monia toimenpiteitä ja muutama vaivakin löytyi.
Jatko-osa edelliseen: http://www.motomatti.fi/2023/12/moto-guzzi-california-1400-gts-50000.html

California trike oli helppo rasti eli siinä lähinnä öljyjä ja jarruja katsellen. Tämän pyörän vuosisuoritus on, viime aikoina, ollut korkeintaan reilut tuhat kilometriä per suvi. Ajokauden aloitus- ja lopetuspyörä. http://www.motomatti.fi/2023/12/california-adamant-kolmipyora.html

Honda CL350 saa perusteellisemman huollon, lievän korjauksenkin ja lähtee myyntiin. Taloudessa ei ole enää käyttöä laitteelle.
http://www.motomatti.fi/2024/01/amerikanpyora-honda-cl350.html
Saa tehdä tarjouksia.

Ahtimella varustettu California T3 tonnisella koneella on edelleen vaiheessa. Sähkötöiden viimeistelyä ja mittariston asettelua. Muutama pikkuseikka myös. Siitä joskus myöhemmin. Tässä viimeisin päivitys: http://www.motomatti.fi/2023/04/california-t3-1000-blower-lisamittarit.html
Pyörästä tulee aikanaan muitakin kuvia kunhan saan sen tuupattua Verstaalta ulos aurinkoon ja pääsen ensikäynnistämään. Pyörä kun on täysin digitalisoitu moottorinohjaukseltaan ja releistetty kytkennöiltään niin koekäyttö tapahtuu vasta säiden lämmettyä ulkosalla etten polta rakennusta. Saavillinen vettä vieressä...

Tilanne paras kymmeniin vuosiin sillä aina on jääneet keväthommat myöhäiseksi mutta ei koskaan tekemättä. Myöntää kuitenkin pitää että syksyllä aloitettu keväthuolto ei aiheuttanut kiirettä eikä stressiä ja kaikkiin pikku yksityskohtiinkin tuli kiinnitettyä huomiota. Nyt on hyvä odottaa ajokauden alkua. Juuri nyt tuiskuaa ja kuudennesta kerroksesta katselen kun puut heiluvat. Huomiseksi on luvattu pahempaa...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2024, 12:30:10 ip kirjoittanut motomatti »

Ikkala

  • Viestejä: 1 819
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kerrankin etuajassa
« Vastaus #1 : Helmikuu 24, 2024, 00:28:45 ap »
Nyt viikonloppuna oli tarkoitus Guzzikausi aloittaa kun ajokelit kerran näyttä saapuneen. Vaan ei. Syksyllä jo tuohon hommasin uudet stefat keulaan. Nyt vasta ehdin vaihtopuuhiin.  Eipä niissä ainutkaan mitta pitänyt paikkaansa, vaikka kuinka alkuperäisellä varaosanumerolla etsin.... Huomenna uusi yritys jos vaikka jostain kylältä löytyisi hyllystä, tuskin. Taitaa tulla kelkkapäivä.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TimoEv

  • Viestejä: 2 129
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Kerrankin etuajassa
« Vastaus #2 : Helmikuu 24, 2024, 09:52:57 ap »
Täällä on ainakn valikoimaa. Kokemus osoitti, että toimitukset pelaa - ja hyvin.

Linkki hävis. Uudestaan   https://www.laakerinetti.com/index.php


« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2024, 19:14:13 ip kirjoittanut TimoEv »

RStone

  • Viestejä: 99
  • "Well, hang in there"
Vs: Kerrankin etuajassa
« Vastaus #3 : Helmikuu 24, 2024, 10:57:39 ap »
Kevät keikkuen taas tulevi...räntäsadetta ja plussan puolella lähipäivät ainakin täällä etelärannikolla.
Snickerbon edustaa on hiekoitettu josko jää sulaisi nopeammin, että saisi Pulteripyörän raittiiseen ilmaan ja testitulille talven jälkeen.

Stone on "ready-to-ride" kondiksessa, mutta äijän pumppu vaatii vielä kardiologin tsekkauksen, että uskaltaa painavan Stonen kanssa ponnistella. Edellisen vuoden korona ja keuhkokuume kun jättivät jälkensä.

Stone on talven aikana saanut vain pieniä maltillisia fixauksia: kiinalaisella GPS-tarvikemittarilla heitin vesilintua ja tilalle veljeskunnan kierrätyksestä EV'n mustapohjainen mittari (lukemilla kun ei ole satatonnia ajetussa mitään väliä, kunhan on alkuperäinen), ohjaussarviin KOSO kahvanlämmittimet ja uudet päätypainot ja digitaalinen lämpö- ja volttimittari XLMotosta.

Vaikka Guzzilla ei enää kilometrejä tulevalla kaudella entiseen malliin nielisikään niin onhan sitä mukava ihan vaan katsella  ;) parasta terapiaa.

Member of The Clan Moto Guzzi Proud Owners * Basic Instinct * Una Storia Importante * Deep Vibrations * Forza In Movimento

motomatti

  • Viestejä: 13 374
Vs: Kerrankin etuajassa
« Vastaus #4 : Helmikuu 24, 2024, 11:57:37 ap »
Kohtahan se on pölyjenpyyhkimisen aika. TimoEV varmasti jaksaa muistuttaa aiheesta. Täällä Mansessa ei ihan niin aikaisin pääse asfaltille kuin siellä isomman vden rantoossa. Huhtikuussa pukinpäivän aikaan oli aikamääre jos meni kakaraiässä kysymään tyhmiä kuten milloin se kesä tulee.

Omat pyörät on huollettu. Ainakin yksi tulee myyntiin.

TimoEv

  • Viestejä: 2 129
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Kerrankin etuajassa
« Vastaus #5 : Helmikuu 24, 2024, 19:20:16 ip »
Voit Matti mennä vaikka kuukauseksi uuninpankolle. Kyllä minä pidän huolen ajoituksesta ja aloituksesta. En minä salaa lähde. Vielä saat odottaa.

Cali on Piikkiössä rauhassa odottelemassa Maken tarkan silmän alla. En ole edes päässyt kylmiltään satulaan pöristelemään huulilla...Pitkä on talvi ollut...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 404
Vs: Kerrankin etuajassa
« Vastaus #6 : Helmikuu 24, 2024, 22:13:22 ip »
On ollut pitkä talvi. Pahimmoilleen näyttää vaan loppuvan talviajokausi. Tänään sai enduron kanssa rypeä paksussa puurolumessa. Spoori hajosi muutaman kierroksen jälkeen, saapasurat eivät kanna ja pyörä kaivoi välillä itsensä aika syvälle. Loppupäästä kyse ei ollut enää ajamisesta, vaan selviytymisestä. Lunta täällä Keski-Suomessa on reilu 60 senttiä, mutta koko talven ajettu ja ylläpidetty ura pehmeni kerrasta. Viikoksi ainakin luvattu lämmintä, niin taitaa mennä vähän pieleen ajoja silmällä pitäen. Ja juuri sain korjattua moottorista hajonneet nokan seuraajarullat sekä hiottua nokka-akselin kuntoon.
Hyvä pyörä, parempi mieli.