Itsekin muokkasin Grison öljytikkua erään huollon jälkeen, kun oli varmuudella oikea määrä öljyä koneessa. Pyörä sivutuella (ei ole edes keskitukea) ja moottori kylmänä otin tikun ja katsoin missä öljyn taso on. Siihen vaan pienellä viilalla uusi merkintä. Tosin ei ole alkuperäinen tikku, vaan lämpömittarilla varustettu yksilö. Ei tartte ajaa manuaalin mukaisesti moottoria lämpimäksi ja asetella pyöräpukkia pyörän pystyssä pitämiseksi.
Olikohan Grison originaali muovinen öljytikku vai jonkun muun, mutta muistaakseni oli välillä jokseenkin vaikea erottaa mustasta tikusta öljyn pinnan taso. Tuohon auttaa kun karhentaa tikkua hiomapaperilla, näkyy öljyn pinta selkeämmin.
Tuohon pikkulohkon mittatikun aukaisemiseen olisi nykyään helppo 3d tulostaa pieni murkula joka sopii korkkiin ja josta on helpompi ottaa parempi ote. Jos osaisi.
Jani