Kirjoittaja Aihe: Ajokausi -23  (Luettu 8245 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Ajokausi -23
« Vastaus #15 : Lokakuu 09, 2023, 23:43:39 ip »
Varsinainen pyöräharrastus ei sinällään lopu iänkään myötä. Kerholla voi räplätä omia pyöriä, kahvitella, tavata muita, yöpyä, vetää nuppi täyteen ja yöpyä, tai sitten vain katselemaan mitä kylällä tapahtuu. Enpä olisi arvannut että Kerhon perustaminen kahdeksannen vuosikymmenen lopulla johtaisi tähän. Nyttemmin olen ihan joutomies mutta on hienoa että on paikka missä olla, satunnaisesti, öitsemässä ettei arvella salavuoteudesta.

Wäinö

  • Viestejä: 211
Vs: Ajokausi -23
« Vastaus #16 : Lokakuu 22, 2023, 01:41:21 ap »
Minulla ja Guzzilla oli pieniä vaivoja tällä kaudella, ja olemme nyt pientä johdotuksen viimeistelyä vaille kunnossa.

Guzzi pelasi viime syksynkin hyvin, mutta minulla itselläni meni Ecu tukkoon, mikä aiheutti kiireellisen pikahuollon. Siitä kun vähän toivuin, keväällä löydettiin paksusta huohotinletkustani ylimääräinen möykky ja ohuemmasta toinen. Kun ne oli leikelty, piti koko järjestelmä ja miehen runko vielä ajaa läpi kuukausien myrkkykuurilla. Kylläpä sen tietää, kun on koko elämän ollut koneessa epäpuhtaita polttoaineita ja kierrokset yleensä punaisella.

Heinäkuussa olin sen verran tolpillani, että ajelin vähän. Kun ajoin Guzzin etupyörän eteläsavolaisella tiellä kunnon ryppyyn (se oli terävä rysäys) lakkasi kulku, koska bensahana ei enää toiminut eikä pumppukaan kaiken aikaa paineistanut. Välillä kyllä, kun pyörää heilutteli. Heinolalainen korjaamo oli aika kiireinen eikä kahdessa viikossa oikein keksinyt muuta kuin että ehkä bensahana, joten haetutin pyörän kerhon tallille Helsinkiin. Yleismittarilla tutkien huomattiin, että virtaa ei tule bensahanalle Guzzin virranjakajan pohjan kautta tulevasta johdosta, mutta hana toimii normaalisti, kun siihen antaa jostain virran. Siinä vasemmalla kyljellä sattui olemaan yksi liitin vapaana, johon tuli virta, joten johdotimme bensahanan siihen. Toimii. Sitten vedimme johdon suoraan bensapumpun sulakkeelta akkuun. Nyt toimi pumppukin.

Näillä rosvokytkennöillä kävin Rovaniemellä. Kauniisti pelasi Guzzi, mutta siirsin silti talliin odottamaan sähköjen peruskorjausta. On se sen ansainnut. Ja muutakin. Puretaan kokonaan ja rakennetaan uudelleen. 136 000 km on mittarissa.

Ajelin loppukesällä toisella pyörällä, joka tuli erään autokaupan yhteydessä, mutta se ei ole Guzzi.






Kaljee

  • Viestejä: 58
Vs: Ajokausi -23
« Vastaus #17 : Marraskuu 05, 2023, 22:56:38 ip »
Tätä se teettää kun on laiska ja tyhmä samaan aikaan... Vielä eilen olin päivällä koittanut kuinka maa pysyy jalan alla, ajattelin että hyvin enkä hakenut pientä puulevyä kymmenen metrin päästä. Tällä kertaa tyhmästä päästä ei kärsinyt kuin vasen etuvilkku sekä kuljettajan jalkatappi...

Tarkoitus oli vielä tulevalla viikolla ajella moottori lämpimäksi ja vaihtaa öljyt ja suodatin, ennen talvisäilytyspaikkaan ajamista. Tekeehän tuon vieläkin mutta ehjänä olisi mukavampi odotella kevättä ;D

Tänä kesänä on tullut ajettu ensimmäisen kerran koskaan ihan huruajona päivässä yli 200km lenkkejä. Ennen on aina ollut jokin päämäärä, käydä sukuloimassa, museossa X tms, mutta nyt maittoi ihan vain rento ajelu hieman naapurikylääkin pidemmälle. Talviset pyörällä ajelut jatketaan tästä sitten itäraudan voimin.


Käyttöpyöränä Breva 750. Mieliharmia aiheuttamaan hankittu sivuvaunu Dnepr!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ajokausi -23
« Vastaus #18 : Marraskuu 07, 2023, 20:40:58 ip »
Mun Guzzi-kauai ei ollut montaa sataakaan kilometriä. Muiden katupyörillä tuli ajettua sitten enemmänkin; Triumph, BMW x2, Honda jne. Kurapuolella oma ajokki vaihtui (tai tuli hankittua toinenkin) kesken kauden. Sillä ajo jatkuu ympäri vuoden. Se laji onkin ollut aikalailla se päälaji. Sama harraste on kantanut aerobisena harjoitteena tämän vuoden. Ensi viikonloppuna oli tarkoitus pitää muutaman kaveri kanssa ajopäivä Farmilla, mutta kutistui vähän pienemmälle porukalle. Hienoa kurakeliä luvassa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

hannujussi

  • Viestejä: 89
Vs: Ajokausi -23
« Vastaus #19 : Marraskuu 09, 2023, 16:14:57 ip »
Tammikuussa 2020 kirjoitin suunnitelmastamme ajella Romaniaan kyseisen kesän aikana. Koronahan sotkikin sitten suunnitelmat perusteellisesti ja sama peli jatkui myös vuonna -21 ja suunnitelma siirtyi kesään 2022. Kuinkas sitten kävikään, toukokuussa 2022 kaaduin hiekkatiellä ja vasemman  käsivarren ulompi luu poikki ja pyörä lunastukseen ( V85TT ), sen kesän ajelut olivat ajeltu. Vihdoin tänä kesänä tuo matka sitten toteutui kahden kuskin voimin uudella pyörällä, edelleen V85TT. Ajoimme Baltian, Puolan, Slovakian ja Unkarin kautta Romaniaan Elokuun puolivälin tienoilla todella lämpimissä tunnelmissa + 33 parhaimmillaan, tai pahimmillaan. Transfagarasan ja Transalpina olivat hienoja kokemuksia matkan huipennuksina karhuineen, joita tiellä oli neljässä eri kohtaa Transfagarasania ajellessamme, kahdella vieläpä pennut mukana. Todennäköisesti tottuneet turisteihin joita olikin oikein jonoksi asti sunnuntaipäivänä. Paluumatkan ajoimme sitten Tatran kautta ja se olikin yllättävän hieno mutkateineen, jotka olivatkin pääsääntöisesti erinomaisessa kunnossa. Kesän ajeluista suurin osa tulikin luonnollisesti tuolla matkalla, noin 6000 km ja vajaat 2000 km sitten lähialueen pyörittelyä. Pyörä onkin jo ollut pari kuukautta talvisäilössä ja uudet suunnitelmat tulevalle kesälle muhimassa. 

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Ajokausi -23
« Vastaus #20 : Marraskuu 24, 2023, 20:13:11 ip »
Vähiin jäi ajot tänä vuonna mutta eipä sitä oikein missään tullut käytyäkään. Toipa vuosi kumminkin yhden mopon lisää. Pemari mutta väliäkö sillä kunhan tuntuu hyvälle.

Wingiin tuli mittariin jotain 11tkm, (siniseen)harrikkaan 2.5, guzziin tasan tonni, pemariin 5tkm. Pemarin ostin heinä/elokuun vaihteessa. Oikein mukavasti käteen sopiva vehje. 160kg kevyempi kun wingi. Sen kyllä jo huomaa ajossa. Mutta ei toki yhtä mukava matkalla.

Ei tainnut olla kesän mittaan muuta remonttia kuin Quotan startin vaihto. Uusimpaan hankintaan piti öljyt, renkaat, sun muuta uusia mutta muuten ei tarvinnut edes huoltoja tehdä vähillä ajoilla. Wingiin tilasin keväällä uudet renkaat kun näytti että loppuvat justiinsa mutta kuluminen näköjään loppui. Samat gummit on alla nyt kun keväällä. Eikä kiirettä näköjään vaihtaa.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Ajokausi -23
« Vastaus #21 : Marraskuu 24, 2023, 20:47:43 ip »
Meni kuukausi mökkihommiin. Siellä on aina pientä korjausrakennusta. Ensi kesänä vaja-liiteri-huussi-remppa. Saa tulla jeesaan: aittamajoitus, ilmainen sauna, vaikka joka päivä ravintojuomia ja järvi rannassa. Itä-Savossa.

Kilometrejä hiukan yli tonni California Adamant-triken sarvissa. Mutta 1400:lla vain kuusi isoa numeroa. Muut pyörät lepäsivät joko Verstaalla nostimella tai Kerholla seinäruusuina. Pitänee ryhdistäytyä amerikanhondan suhteen. Siinä on sähköt sekaisin. Ei helpota että edellinen käyttäjä on laittanut ohitus- ja loikkajohtoja ja paljon erkkaria. Sulake palaa ja hermot. Pitänee kehitellä lähentymistapaa niin että ei mene aivot punaiselle.

Kohta viisitoista vuotta vanha Dacia Logan Van on toimittanut ajoneuvon virkaa ja ensimmäisen kerran myös Norjanmatkan suorituksen. Arvatkaapa mitä: Puolitoista viikkoa reissussa ja melkein koko ajan aurinkoista ja tyyntä. Kääntöpaikkana oli Vuorea.

Muuten menee, työeläkeläisellä, päivät aika kivasti. 1400 Californiaan iso huolto eli liki kaikki käydään läpi. Kerholla nostimella. Tänään tuli tieto että tilaamani varaosat ovat paikallisesta K-marketista noudettavissa. Tilasin Pietarsaaresta. Alkaa kokoonpano. Blogissani on muutama kuva ja sana aiheesta.
http://www.motomatti.fi/2023/10/california-1400-talvihuoltoa.html