Kirjoittaja Aihe: Öljyn merkkivalon "ominaisuus"  (Luettu 11617 kertaa)

  • Vieras
Öljyn merkkivalon "ominaisuus"
« Vastaus #15 : Toukokuu 29, 2007, 08:27:59 ap »
Kiitos taas kerran...

Eli liikkumisvälineenä on/oli 2003 Nevada.

-Jyri-

poku

  • Viestejä: 133
Öljyn merkkivalon "ominaisuus"
« Vastaus #16 : Toukokuu 29, 2007, 18:00:49 ip »
melkein kyllä väittäisin liitin tai johto vaivaa, jos siellä öljynkierrossa olis feelua niin se kone ois jo poikinut ja suurin öljypumppuhan on kampura.

  • Vieras
Öljyn merkkivalon "ominaisuus"
« Vastaus #17 : Toukokuu 30, 2007, 14:23:26 ip »
Hetken ainakin päivä paistaa risukasaan.

Eli tänään taas kone alas ja painemittari kiinni anturin paikalle. Paineet noin 0,3 bar tyhjä käynnillä. Kierroksia lisää ja paineet ei nouseet, kunnes jotain tapahtui.

Paineet pomppasi kertaheitolla isoilla kierroksilla 4,6 bariin. sen jälkeen useita käynnistyksiä rumppausta tyhjäynniltä isoillekierroksille ja kaikki toimii, niin kuin pitääkin. Paineet nousee ja laskee kuten pitääkin.
Tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella paineet nyt noin 1,6 bar.


Sitten oikea anturi paikalleen ja johdot kiinni ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Merkkivalo sammuu heti startauksessa.

En siis voi sanoa, että tuli korjattua, mutta joku moska jostain kuitenkin lähti liikkeelle ja asia korjautui. =)


Ennen kuin vedetään lippu salkoon ja luotto palaa, niin kilometrejä pitää saada alle, mutta tässä nämä positiiviset fiilikset tällä erää.

Saldona vielä kuitenkin:
- tumpelokin oppi taas lisää Guzzista
- oli kiva huomata, että teistä asian paremmin hallitsevista sai korvaamatonta apua sekä täällä palstalla, että ihan privaatti viesteinkin.

Kiitos tällä erää... ominaisuuksia ilmaantuu jatkossakin palataan taas silloin (ja muutenkin).     

 =)

-Jyri-

Kari Sairanen

  • Viestejä: 158
Öljyn merkkivalon "ominaisuus"
« Vastaus #18 : Toukokuu 30, 2007, 15:49:17 ip »
Hoi

Tuntemattomia ovat Guzzin tavat! ilmeisesti vahvin vikaehdokas voisi olla roska paineenrajoitusventtiilin tiivistepinnalla, eli oli hieman raollaan ja laski läpi, rajoitti paineen 0,4:ään baariin. Hyvä että tuo paine on riittänyt moottorin voiteluun. 

Toisaalta pumpun imupuolella oleva tukos olisi voinut aiheuttaa tilavuusvirran niukkuutta pumpulla, mutta mikäs mälli sen sitten olisi aiheuttanut? pikkuroska ei tähän riitä.

Mutta, loppu hyvin, kaikki hyvin 

  • Vieras
Öljyn merkkivalon "ominaisuus"
« Vastaus #19 : Kesäkuu 11, 2007, 02:22:21 ap »
Tervehdys täältä pohjoisesta!

Vaikka ongelma olikin jo poissa, vaihdoin varmuudeksi suodattimen ja öljyt ennen kuin uskalsin reissuihin lähteä.

Nyt on luotto palannut rakkaaseen (taas) ratsuun kun ongelmattomia kilometrejä on toista tuhatta tullut nyt tuon veryttelyn jälkeen.

Kohti uusia seikkailuja..

-Jyri-