Olen koittanut molempia. Jos on tällainen kaltaiseni luuviulu ja luut painavat istumalihasten läpi penkkiin niin geelityyny toimii paineen jakajana laajemmalle pinta-alalle. Apu oli kuitenkin aika vähäinen ja luovuin siitä Bilteman läpyskästä yhden ajokauden jälkeen. Sissylle se ei toiminut lainkaan, koska tarkoitus oli toisenlainen. Naisellisen pehmeä ahteri ei hyödy (lisä)geelistä mitenkään, mutta suomalaisella roudan rikkomalla asfaltilla on aina sen verran paukutusta, että herkkä tuotantovälineistö ärsyyntyy pahoin. Ilmatyyny on siihen vaivaan verraton apu ja poistaa ongelman kokonaan. Ilmaa vaan on oltava sen verran vähän, että tyyny on aika lussu, mutta sopivasti, että ahteri ei pohjaa töyssyissä. On siis oltava sellainen tyyny, että ilmamäärä on vaivaton säädettävä. En tutkinut nykyisiä merkkejä ja saatavuutta, mutta hankkimani Airhawk on aika kallis ja rakenteeltaan herkästi puhkeavan tuntuinen. On se silti ehjänä pysynyt, on kai osattu olla huolellisia. Kerran reissussa näin innovatiivisen ja edullisen ratkaisun: Oli askarreltu kottikärryn sisärenkaasta, aika pienestä sellaisesta, takapenkille ilmatyyny. Aika lussu saa sekin olla ja reikä tietenkin oikelalla kohdalla. Siisti siitä oli saatu joustavalla pressukankaalla: kantikas pussi, jossa kulmissa kiinnitysnauhat. Ratkaisun hinta, itse tekemällä, on noin kymmenesosa kaupallisesta.