Kirjoittaja Aihe: Cali Aquila Nera, iskunvaimennus  (Luettu 2594 kertaa)

KariL

  • Viestejä: 103
Cali Aquila Nera, iskunvaimennus
« : Kesäkuu 20, 2023, 21:29:58 ip »
Pyörä: otsikon mukainen, vm 2010 - teknisesti sama laite kuin Vintage

Viikko ennen ACGR-tapahtumaa löytyi takapyörän vierestä sepeliltä tumma läiskä - vasen takaiskari oli päästänyt öljyt ulos.
Oli vähällä tulla paniikki, mistä korjaus asiaan?
Pieksämäen Jarkko Honkanen arveli kuvauksen perusteella, että alkuperäinen Sachs ei ole korjattavissa.
Samaa mieltä oli Hakala Service Virroilta, jolta olin asiaa kysynyt jo aiemmin.
Nettiä selaamalla en juuri viisastunut, SD näytti tyhjää, eikä oman pyöräni tiedoilla muiltakaan kovin montaa vaihtoehtoa edes löytynyt.
Osa toimijoista ei tunne koko pyörää?
Vaimentimien pituus on 360mm, kun vanhemmissa Caleissa on 330-340mm ?
REMotorsia en asialla vaivannut, mutta BW:lle soitin; sieltä kerrottiin, että ei löydy heiltä, eikä maahantuojalta Tukholmasta - tehdastilaus, toimitusaika 4 vko+, hinta n. 650 e/kpl, eli pari n. 1300 e.
Tilanteen pelasti Hakala Service, jolta löytyi "hyllystä" pienellä modauksella sopivat YSS-merkkiset, joissa alkuperäisiä jäykempi jousivakio ja säädettävät esijännitys ja  paluuvaimennus. Hintaa parilla vähemmän kuin BW:lla kpl. Vaimentimet ovat siis ns. purettavat / huollettavat ja osia kuulema löytyy jos tarvitaan.
Nyt ajettu kaksi päällä tämä pohjoisen reissu, ja ovat kyllä selkeästi paremmat kuin alkuperäiset, myös kyytiläisen mielestä. Säätöä pitänee vielä harjoitella... ei ainakaan ihan kaikkia Aavasaksa - Raanujärvi - välin patteja tasoittanut...
Tämä nyt enempi tiedoksi - jos tästä vaikka jollekin muulle olisi osviittaa :-)

KL

edit: Stormin mukaan heidän edustamansa Bitubo ei valmista ao. pyörään sopivia iskareita