Moi. Ihan vain muita huvittaakseni ja varoittaen sekä itseäni nöyryyttäen. Ensimmäinen öljynvaihto vasta ostamaani cali 1400 ei sujunut ihan niinkuin siellä länsirannikon pikkukylässä. Tarkistin huolellisesti öljymäärät ja etenin ilman hoppua. Kone lämpimäksi ja öljyt ulos. Suodatin pois ja uusi tilalle. Uudet öljyt sisään ja kone tulille. Olipas helppo homma. Koneen käyntiin laittaessa kiinnitin huomion aika rouheaan käyntiääneen joka yleensä lähes heti pehmenee, mutta nyt ei, eli oli syytä sammuttaa kone ja samalla kun ojensin kättä virta-avainta kohden huomasin valtavan öljyläikän guzzin alla. Mitä tapahtui? Oliko suodatin väärä? Arviolta reilu 1L öljyä oli maassa. Nappasin uuden suodattimen paketin käteen ja marssin verstaalle vertailemaan sinne viemääni vanhan filtterin mallinumeroa paketin kyljessä olevaan. Heti vanhan filtterin käteen ottaessa tajusin mitä oli käynyt. Fitterissä ei ollut kumitiivistettä paikallaan eikä sitä ollut öljyastiassa johon vanhan öljyn lorotin, joten se oli edelleen paikallaan, tai no ei se paikallaan ollut vaan luiskahtanut paikaltaan. Eli kyseessä klassinen tuplatiivistemoka joka itselle käynyt kerran aikaisemmin noin 20v sitten. Lorottelin sitten öljyt uudelleen ulos ja irroitin filtterin ja poistin toisen tiivisteen. Filtteri takas ja taas uudet öljyt koneeseen. No nyt homma onnistu, mutta öljystä likaantunutta maata lapiolla jätesäkkiin kaapiessa oli kyllä mieli aika apea. Kellokin oli jo senverta että vaihteiston öljynvaihto siirtyi nyt muutama päivän. Eli tarkistakaa että se vanha tiiviste ei jää sinne paikalleen, sillä siinä käy onnettomasti.