Kirjoittaja Aihe: Iskarihuolto  (Luettu 2300 kertaa)

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Iskarihuolto
« : Toukokuu 09, 2023, 22:18:04 ip »
California 1100 / 2008, ~120´000 km. Takaiskarit voisivat tarvita huoltoa. Forssalainen TTM-Factory voisi  olla tähän kelpo tekijä. Heillä on testipenkki, mutta jousi olisi irroitettava ensin.
Tietääkö kukaan onko a) jousi irroitettavissa ja  b) nuo iskarit yleensäkin purettavissa / huollettavissa? Jouset tietenkin pidettävä puristimilla hallinnassa.
Ikonilta löytyy kyllä uudet, mutku ei viittis ostaa "turhaan"...

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Vs: Iskarihuolto
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2023, 22:34:06 ip »
Osta uudet niin varmasti paranee eikä mene raha hukkaan.
Pari kertaa yritin wingistä tekohengittää vanhoja alkuperäisiä, nyt talvella vaihdoin jotkut saksalaiset W:llä alkavat ja johan ajo muuttui, melkein kun normaalilla moottotoripyörällä ajelisi.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

KariL

« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2023, 06:35:09 ap »
Joskus n. vuosi takaperin kyselin oman Calin (vm 2010) iskareista täältä: hakalaservice.fi
Sitähän minä en tiedä, onko samanlaiset kuin muissa...
- en vielä uusia hankkinut, mutta aihetta alkaa olemaan

t. KL

Vastaus:
Näyttää siltä ettei ole purettavia. Jouset saa pois mutta typpiventtiiliä ei näy, tuosta ei ihan saa selvää saako iskarin alapäästä laipan irti vai onko rympätty.

Moro

YSS:n iskareita olen moneen guzziin myynyt, tuo mikä on siihen tehty on mustilla jousilla ja periaatteessa saan myös cromisena lisämaksusta. Noiden hinta on 500€ ja ne on huollettavat ja niissä paluuvaimennuksen säätö ja jousen esijännityksen säätö. Ja jousivakio on jäykempi kuin alkuperäisessä ja pyörä parempi ajettava myös kakspäällä.

-jari

Retuperä

« Vastaus #3 : Toukokuu 10, 2023, 07:32:06 ap »
Minä huollatin vuosi takaperin BMW:n "ESA" iskunvaimentajat Pieksämäellä MP Huolto Jarkko Honkasella.
Nämähän eivät varsinaisesti olleet huollettavia eli typpitäyttöä varten piti tehdä yhde.
Kustannus oli murto-osa uusien hintaan verrattuna.
BMW RnineT -17