Kirjoittaja Aihe: aluvanteen oikaisu  (Luettu 5808 kertaa)

petrivenneri

  • Viestejä: 10
aluvanteen oikaisu
« : Toukokuu 20, 2007, 01:37:48 ap »
Huomasin etuvanteessa sivuttaisheittoa, mittasin sitä olevan n. 3-4mm verran, saako tätä korjattua? ja tarviiko edes? ja jos tarvii onko tietoa löytyiskö Keski-Suomessa paikkaa kuka tekee, Tampere? Jyväskylä alueella. Hinta tietoja ym.  vanteessa näkyi seuraavat tiedot:

E 18xMT 2.60 H2 D.O.T ( sitten olisko 8/G ) MADE IN ITALY

pitäs laittaa uusi kummi, mutta kannattaneeko? ennen oikaisua, olen ajanut pyörällä, viimeksi eilen 500km , mutta arveluttaa tuo heitto, näyttää ajossa ikävän näköiseltä.

Kokemuksia, onko vaarallista tuollainen heitto.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2007, 02:05:00 ap kirjoittanut petrivenneri »

PekkaHml

  • Viestejä: 155
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2007, 03:47:24 ap »
Unohda oikaisu...oman ja sivullisten terveyden nimissä.
Olisin tuota mieltä.
Pekka

Henkka

  • Viestejä: 20
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2007, 04:38:48 ap »
Tämä firma korjaa ainakin autojen vanteita.....

http://www.l-weld.fi/vanteet.html

dieselflosse

  • Viestejä: 88
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #3 : Toukokuu 21, 2007, 02:31:06 ap »
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #4 : Toukokuu 21, 2007, 03:26:00 ap »
Alkuperäiseen viestiin:

Voi korjata ja pitää korjata. Sallitun rajoihin mahtuu sellainen millin heitto. Kaikki siitä ylimenevä kannattaa oikaista.

Alumiinivanne kestää kyllä hyvin oikaistunakin, siitä ei kannata ottaa murhetta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

PekkaHml

  • Viestejä: 155
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #5 : Toukokuu 26, 2007, 07:06:33 ap »
Sitä minä vaan, etten kyllä ite ajaisi metriäkään väkivalloin oikaistulla valuvanteella... varsinkaan etupyörässä. Seos ei liene alumiinia.
Saa vapaasti koettaa käännyttää...

Pekka

Ekku

  • Viestejä: 894
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #6 : Toukokuu 28, 2007, 05:40:38 ap »
Minä oikaisutin painauman Bimotan vanteesta pari vuotta sitten Tampereella yhdellä siihen hommaan erikoistuneella miehellä.

Kaveri ei suostunut kertomaan prosessin tarkkaa kulkua, mutta ilmeisesti jonkinlainen lämpökäsittely hommaan liittyy.

Ensimmäinen ehto muuten työn alle ottamiseen oli, että vannetta ei oltu yritetty suoristaa takomalla aikaisemmin.

Eli tuskinpa ammattimies kovin isoa lekaa käyttää.

PekkaHml

  • Viestejä: 155
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2007, 05:48:32 ap »
Jep. Ihan akateemisesta mielenkiinnosta tutkin mitä asiasta ulkomailla tiedetään. Sakemannifirman sivuilta löysin jotain. Alle 10 mm heitto otetaan työn alle, isompi ei onnistu ainakaan heillä. Silti väitän että vanteeseen tulee lisää jännityksiä ja sen särkymistodennäköisyys kasvaa. Käytettyjä vanteita on maailma täys... HMB-Guzzi Saksassa ja Lamers Hollannissa myyvät ainakin niitä.

Pekka

Ekku

  • Viestejä: 894
aluvanteen oikaisu
« Vastaus #8 : Toukokuu 28, 2007, 06:06:08 ap »
No, mullapa ei ollutkaan kuin sellainen vajaan sentin "vekki" vanteen reunassa, kun tuli ajettua Botniaringilla kanttarin yli.

Guzzeihin niitä käytettyjä vanteita saakin, mutta Bimota SB kuutosen vanhemman mallin Oscamin vanteet on vähän hakusassa...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2007, 06:07:00 ap kirjoittanut Ekku »