Päivitys 12.05-23
Otsikko + seuraava:
Ostin Norgen käytettynä ja huonokuntoisena ja mittaristossa paloi huoltoa tarkoittava kitalenkkiavain.
Aloin selvittämään miten ko merkin saa pois päältä. Kysyin BIKE WORLD Vantaan huolto ja tyly vastaus oli että eivät koske siihen muutakuin jos ostan koko huollon. Tässä kohtaan pyörä oli jo täysin läpikäyty (tekniikka) ja sähköliittimiä putsattu.
Ongelma oli siinä etten saanut navi kytkimestä MODEa auki muutakuin ajanottoon. Asetuksiin en päässyt ollenkaan.
Nyt asia on kunnossa ja sähköt varmasti OK.
Navin oikea polku asetuksiin alkaa AVAIMESTA toisella avaimella pääsee vain ajanottoon asti (chrono) ja sillä toisella kaikkialle.
Vaihe 1: valitse oikea avain ja käännä virta päälle (riittää kun virta on päällä). minulla oli sivutuki alhaalla.
vaihe 2: siirry navi näppäimellä trip2 nojaa navi näppäintä oikealle -> niin kauan että MODE aukeaa ensin Chronoon sitten paina Navi keskellä pohjaan Chrono aukeaa sitten Navi taas oikeaan kunnes MENUn valikossa näkyy lehtiö. Paina navi näppäintä keskiasennossa pohjaan ja odota kunnes otsikot aukeavat.!! Nyt voit asettaa kellon ja nopeus mittarin metri/tuuma järjestelmään.
Asetuksiin tarvitset koodin joka on ECUn tyyppikohtainen minun koodi on 28315. Tällä saan kaikki mittariston näytössä olevat asetukset käyttöön.
HUOM pyöräkohtaisia poikkeavuuksia voi olla riippuen mittariston ohjelmasta.
NonNi nyt on tässä muutama päivä selvitetty norgen mittariston Mode ongelmaa.
Eli lähtökohtana oli että en päässyt asettamaan edes kellon aikaa, nyt olen eri tilanteissa päässyt Modeen 3 kertaa ja saanut asetettua kellonajan, nollattua laskurit (chrono) ja poistamaan huolto jakoavaimen (kitalenkki).
Viimeisin yritys päästä Modeen johti tulokseen Chrono ja sen toiminnot, mutta ei toivoakaan päästä asetuksiin ....
Tutkiessani kytkentäkaavioita (Norge ei abs/abs ja breva) huomasin mittariston johdoissa eroavuuden pin13 on vilkun palautuksen ohjaus ABS malleissa 2008, mutta sitä ei ole ollenkaan muissa malleissa?

Onko muilla kokemuksia mikä / mitkä vaikuttavat Modeen pääsyyn?
Kun pääsin asettamaan kellonajan ja poistamaan huolto avaimen virtaa oli kaikissa piireissä. toisella kerralla vain virta avain ON asennossa jolloin pääsin MODEen vain kerran ja sen jälkeen ainoastaan chrono ajastimeen ...
noniiin mitäs yritän seuraavaksi (huolllon code 28315 toimii jos siihen asti pääsee)--??