Kirjoittaja Aihe: Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa  (Luettu 2549 kertaa)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa
« : Toukokuu 05, 2023, 07:11:33 ap »
Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa.
Hälyttääkö jakarin takia SERVICE-varotusta vähän väliä?
Hoituuko resetointi GuzziDiagilla?
En ole piuhassa Sporttia vielä käyttäny.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2023, 09:21:57 ap »
Koodista en tiedä.
Tarkoittanet jakarilla huollontarpeen ilmoitusta?
Se ei aiheuta vikailmoitusta. Huollon voi tehdä resetoimatta ilmoitusta. Matkamittari ja ohjekirja kertoo milloin on huollettava.
Resetointia en ole GD:llä yrittänyt edes joten en tiedä. Tosin kokemukseni ovat vain 1100 Brevasta ja 1400 Californiasta.
Ei ole ihmeemmin huoltoilmoitus häirinnyt. Huollot olen tehnyt ajallaan.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2023, 19:27:31 ip »
Kun kevät keikkuen tulevi, tulee myös kurkittua taas Guzzifoorumeita.  Tällaista tuli vastaan:
(käyttö varovaisuutta noudattaen ja omalla vastuulla)

Service Codes:
Breva 850/1100 - 12/06: 36421
Breva 850 / 1100 / 1200 alkaen 12/06: 28315
1200 Sport 2V - 07: 36421
1200 Sport 2V alkaen -08: 28315
1200 Sport 4V: 36421
Norge 2V - 08: 28315
Norge 2V alkaen -09: 36421
Norge 8V: 28315, joskus myös: 10695
Griso 850 / 1100 / 1200 8V: 12425
Bellagio: 21959
Stelvio: 10695
Cali 1400: 34534

Error codes: (ymmärrän niin että nämä ovat ajotietokoneen näyttämät koodit)
ECU 10    Error throttle valve C.C. Vcc
ECU 11    Error throttle valve C.C. Gnd
ECU 14    Error Engine temperature C.C. Vcc
ECU 15    Error Engine temperature C.C Gnd
ECU 16    Error Air temperature C.C. Vcc
ECU 17    Error Air temperature C.C Gnd
ECU 20    Error Low battery
ECU 21    Error Lambda sensor
ECU 22    Error Ignition coil 1 C.C. Vcc
ECU 23    Error Ignition coil 1 C.C. Gnd
ECU 24    Error Ignition coil 2 C.C. Vcc
ECU 25    Error Ignition coil 2 C.C. Gnd
ECU 26    Error Injector 1 C.C. Vcc
ECU 27    Error Injector 1 C.C. Gnd
ECU 30    Error Injector 2 C.C. Vcc
ECU 31    Error Injector 2 C.C. Gnd
ECU 36    Error Pump relay
ECU 37    Error Local Loop-back
ECU 44    Error relay starter C.C. Vcc
ECU 45    Error relay starter C.C. ground
ECU 46    Error cannister C.C Vcc
ECU 47    Error cannister C.C. ground
ECU 50    Error battery high
ECU 51    Error ECU general
ECU 54    Error instrument panel
ECU 55    Error autoadaptation
ECU 56    Error vehicle speed
ECU 60    Error stepper C.A.
ECU 61    Error stepper C.C. Vcc
ECU 62    Error stepper C.C. Ground
ECU 00    Error unknown
DSB 01    Immobiliser fault: key code read but not recognised
DSB 02    Immobiliser fault: key code not read (key not present or transponder broken)
DSB 03    Immobiliser fault: Antenna broken (open or short-circuit)
DSB 04    Immobiliser fault: internal controller fault
DSB 05    Fuel sensor fault
DSB 06    Air temperature sensor fault
DSB 07    Oil sensor fault
DSB 08    Oil pressure fault

Punainen varoitusvalo (varoituskolmio, huutomerkki) + ”Service”:
Virrat pois/päälle kerran tai kahdesti:  ilmoitus on poissa, mutta se on edelleen ajotietokoneen virhemuistissa.  Jos tämä ilmoitus tulee heti käynnistyksen jälkeen syynä voi olla se että öljynpaineanturi on liian hidas.  Anturi ei ole vielä havainnut vielä riittävää öljynpainetta, kun ajotietokone jo vaatii tästä tiedon.  Ohjelmistopäivitys voi auttaa. Päivityksen jälkeen ajotietokone antaa anturille enemmän aikaa kertoa öljynpaineesta.  Jos ilmoitus ilmenee ajon aikana, asia voi olla tietysti hyvin vakava (öljynpaine on oikeasti liian alhainen).  Mutta jos vika on itse öljynpaineanturissa (kuten monessa tarinassa on käynyt ilmi, Moto Guzzi -öljynpaineanturit saattavat olla kulutustavaraa), anturi on vaihdettava.

Asiaa selviää tarkemmin kun katsoo ajotietokoneen vikakoodit:
DSB07 = öljynpaineanturi antaa epätavallisia arvoja ajotietokoneelle (ecu "merkitsee" anturin vialliseksi).
DSB08 = öljynpaine puuttuu, anturi toimii oikein, mutta öljynpaine on  liian alhainen.  Vakava moottorivaurion vaara.

V11 - it defines you.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa
« Vastaus #3 : Toukokuu 06, 2023, 07:47:51 ap »
Runsas kiitos!
Näillä pääsee etijäppäin hyvinki.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa
« Vastaus #4 : Toukokuu 06, 2023, 08:40:05 ap »
Öljynpaineanturista sen verran vielä, että jos pyörässä anturi ohjaa perinteisesti suoraan merkkivaloa, viallisen anturin valo on vähän himmeämpi moottorin käydessä. Tämä johtuu siitä, että vedensekainen ryönä anturin sisällä johtaa huonommin sähköä kuin oikea metallikontakti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Sport 1200 2007 työkalun resetointikoodi hakusessa
« Vastaus #5 : Toukokuu 06, 2023, 11:26:41 ap »
Wau! Tuo oli muuten hyvä vinkki! Ei olisi tullut itsellä mieleenkään. Tuolla nimittäin näkee myös matkan päällä. Kiitos.
Hyvä pyörä, parempi mieli.