Kun kevät keikkuen tulevi, tulee myös kurkittua taas Guzzifoorumeita. Tällaista tuli vastaan:
(käyttö varovaisuutta noudattaen ja omalla vastuulla)
Service Codes:
Breva 850/1100 - 12/06: 36421
Breva 850 / 1100 / 1200 alkaen 12/06: 28315
1200 Sport 2V - 07: 36421
1200 Sport 2V alkaen -08: 28315
1200 Sport 4V: 36421
Norge 2V - 08: 28315
Norge 2V alkaen -09: 36421
Norge 8V: 28315, joskus myös: 10695
Griso 850 / 1100 / 1200 8V: 12425
Bellagio: 21959
Stelvio: 10695
Cali 1400: 34534
Error codes: (ymmärrän niin että nämä ovat ajotietokoneen näyttämät koodit)
ECU 10 Error throttle valve C.C. Vcc
ECU 11 Error throttle valve C.C. Gnd
ECU 14 Error Engine temperature C.C. Vcc
ECU 15 Error Engine temperature C.C Gnd
ECU 16 Error Air temperature C.C. Vcc
ECU 17 Error Air temperature C.C Gnd
ECU 20 Error Low battery
ECU 21 Error Lambda sensor
ECU 22 Error Ignition coil 1 C.C. Vcc
ECU 23 Error Ignition coil 1 C.C. Gnd
ECU 24 Error Ignition coil 2 C.C. Vcc
ECU 25 Error Ignition coil 2 C.C. Gnd
ECU 26 Error Injector 1 C.C. Vcc
ECU 27 Error Injector 1 C.C. Gnd
ECU 30 Error Injector 2 C.C. Vcc
ECU 31 Error Injector 2 C.C. Gnd
ECU 36 Error Pump relay
ECU 37 Error Local Loop-back
ECU 44 Error relay starter C.C. Vcc
ECU 45 Error relay starter C.C. ground
ECU 46 Error cannister C.C Vcc
ECU 47 Error cannister C.C. ground
ECU 50 Error battery high
ECU 51 Error ECU general
ECU 54 Error instrument panel
ECU 55 Error autoadaptation
ECU 56 Error vehicle speed
ECU 60 Error stepper C.A.
ECU 61 Error stepper C.C. Vcc
ECU 62 Error stepper C.C. Ground
ECU 00 Error unknown
DSB 01 Immobiliser fault: key code read but not recognised
DSB 02 Immobiliser fault: key code not read (key not present or transponder broken)
DSB 03 Immobiliser fault: Antenna broken (open or short-circuit)
DSB 04 Immobiliser fault: internal controller fault
DSB 05 Fuel sensor fault
DSB 06 Air temperature sensor fault
DSB 07 Oil sensor fault
DSB 08 Oil pressure fault
Punainen varoitusvalo (varoituskolmio, huutomerkki) + ”Service”:
Virrat pois/päälle kerran tai kahdesti: ilmoitus on poissa, mutta se on edelleen ajotietokoneen virhemuistissa. Jos tämä ilmoitus tulee heti käynnistyksen jälkeen syynä voi olla se että öljynpaineanturi on liian hidas. Anturi ei ole vielä havainnut vielä riittävää öljynpainetta, kun ajotietokone jo vaatii tästä tiedon. Ohjelmistopäivitys voi auttaa. Päivityksen jälkeen ajotietokone antaa anturille enemmän aikaa kertoa öljynpaineesta. Jos ilmoitus ilmenee ajon aikana, asia voi olla tietysti hyvin vakava (öljynpaine on oikeasti liian alhainen). Mutta jos vika on itse öljynpaineanturissa (kuten monessa tarinassa on käynyt ilmi, Moto Guzzi -öljynpaineanturit saattavat olla kulutustavaraa), anturi on vaihdettava.
Asiaa selviää tarkemmin kun katsoo ajotietokoneen vikakoodit:
DSB07 = öljynpaineanturi antaa epätavallisia arvoja ajotietokoneelle (ecu "merkitsee" anturin vialliseksi).
DSB08 = öljynpaine puuttuu, anturi toimii oikein, mutta öljynpaine on liian alhainen. Vakava moottorivaurion vaara.