Tuossa vaihdossa riittänee puuhaa. Todennäköisesti kahvakytkimen mukana tulee metritolkulla johtimia. Polttoainetankin joutunee, suurella todennäköisyydellä, nostamaan pois.
Ensiksi pitää saada paine pois polttoainejärjestelmästä että tankin liittimen voi avata ilman bensan suihkausta. Siihen auttaa pumpun sulakkeen tai johdinliittimen irrotus moottorin käydessä niin paine häviää letkuista, moottori sammuu puutteeseen ja polttoaineltkun liitintä kun työntää ensin kiinnipäin ja samalla puristaa klipsuista sen sivuilla liitin aukeaa vetämällä, edelleen puristaen klipsuista. Mutta ei aukea paineellisena. Painetta on noin 3 baaria. Toisaalla Foorumissa oli jo juttu miten liitin aukeaa. Sen voisi kaivaa esiin. Väkisin liitintä ei pidä avata paineellisena. Tuskin edes aukeaa vaan liitin särkyy ja tulee isompaa vaivaa ja kamppeet haisee bensalle. Liittimiä on kaksi. Niistä vain toisen tarvitsee avata eli se joka on tankin takareunassa oikealla lähellä runkoputkea.
Siksi varoitan liittimistä että osassa mallistoa käytetään muovisia liitoskappaleita ja toisissa teräksisiä. Muoviset murtuvat väkivaltaisuuksissa helposti. Painetta vastaan ei siis pidä yrittää aukoa.
Mustia nippusiteitä tarvitaan kokoonpanoon.
Ennen tankin nostamista: tankin etupäässä on kahdenlaisia paneeleita jotka on irrotettava. Alempaa muoviset jotka ovat "pikaliitinnapeilla" kiinni (Aukeavat niiden takapuolelta painamalla.) toisissaan ja ylempänä oleva teräksinen lähtee irtoamaan ruuvit ja tankin korkki irrotettuna vetämällä sitä taapäin. Tarkkana tässä että tankki ei naarmuunnu. Sähköliittimet irti myös. Jos epäilee muistiaan niin kannattaa kuvata prosessi siinä tehdessä. Muoviosissa on pitkähköjä "kiinnityskieliä" pujoteltaviksi. Tarvitaan ristipääruvaria ja kuusiokoloavaimia.
Vielä tankin nostamisesta: korjaamokirja esittää että sivupaneelit on irrotettava tankin irrotusta varten. Yksi sivupaneeleiden ruuveista on kotkankuvan alla piilossa ja kotka on liimattu peltiin. Tankki, kuitenkin, mahtuu nousemaan pois paikoiltaan sivupaneelien kanssa kun nätisti toimii. Tyhjä tankki on helppo nostaa pois. Eli homma alkaa tankin tyhjennyksellä.
Liitinjuttua ja muutakin:
https://foorumi.guzziclub.fi/index.php?topic=4933.msg37610#msg37610 Haulla löytyy varmaan muutakin aiheesta ja varsinkin sen sivusta.
Tankin takaisinasennuksen ja tankkauksen jälkeen, kun letkut ja johtimet ovat kiinni, on hyvä ilmata suutinlinja: virta päälle ja pari kertaa virta pois ja päälle. Pitäisi koneen käynnistyä ongelmitta kunhan pumpun sulake on paikoillaan. Sen kummempaa ei tarvitse tehdä.
Kaasuvaijereiden suhteen ei pidä ryhtyä mihinkään sillä niiden säätäminen vaatii GuzziDiagilla tehtävän kalibroinnin ainakin niissä 1400-malleissa joissa kaasunasentopotentiometrit ovat tankin alla. Kuten tässä nimenomaisessa yksilössä lienee. Uudemmissa ei ole kaasuvaijereita lainkaan.