Startilla ei ole hirmuisesti väliä että mikä merkki. Alennusvaihteista suosittelen, sellainen siinä on ollutkin. Valeo, joita on vakiona useammassa Guzzimallissa tai sen halpiskopiokin toimii. Bosch onkin sitten hintavampi mutta varma.
Yleensä starteista
Huolto tahtoo unohtua niin kauan kuin käynnistinmoottori toimii. Laiten on helppo irroittaa ja purkaa perustyökaluilla. Kolme vikaantumiskohtaa ovat tyyppillisiä: alennusvaihde eli planeettapyörästön voitelu kuivahtaa, hiiliharjat ovat kuluneet ja solenoidin kärjet palaneet. Jälkimmäisen purkamiseksi ja kunnostamiseksi tarvitaan tinakolvi.
Vuosimallieroja
Uudemmat startit eivät, välttämättä, sovi kaikkiin vanhempiin malleihin. Vapaavalon kytkin saattaa olla tiellä. Jos vapaavalon kytkin on vaihteiston takakannessa (5-vaihteiset isolohkot) käyvät liki kaikki käynnistinmoottorit. Tyypillistä on että jos akku on 18 Ah:n tehoinen niin kysessää on alennusvaihde-mallinen startti, muissa suoravetoinen. Suoravetoiset ovat paksumpia muodoiltaan.