Aika kökköjä ovat nuo sääpalveluiden historiasivut, joissa pitäisi olla menneiden vuosien ilmoja tavalla tai toisella. En ole enää vuosikausiin merkinnyt päiväkirjoihin säätiloja. Olen kyllä pitänyt, epämiehevästi päiväkirjaa niin kauan kuin muistan. Jo kauan sitten, kun tietokoneet yleistyvät, aloin pitää päiväkirjaa Linuxilla. Äijän päiväkirja on tietysti laskentataulukko, Linuxin tapauksessa LibreOffice Calc. Se on yhteensopiva Excellin kanssa. En ole siihenkään säätä merkinnyt. Se olisi tietysti ollut kätevää kun voisi siitä helposti tehdä vaikka mitä grafiikoita. Mutta ajopäiväkirjaa olen pitänyt, sitäkin vasta vuodesta -21 alkaen.
Näköjään olen viime keväänä aloittanut ajokauden 4.5. ja sillloinkin vain laittanut hetkeksi tulille. Lämmintä on ollut vain 9°. Keväällä 21 olen aloittanut ajokauden 11.5. ruosteenpoistoajolla ja lämmintä on ollut 24°. Myöskin LO Calc taulukossa pitämästäni huoltomuistiosta näkyy, että ajokauden aloitusta silloin viivästytti latausregulaattorin särkyminen ja uuden odottelu. Viime kevään ruosteenpoistoajon olen tehnyt 6.5.ja lämmintä on ollut 19°. Olenkin siinä oikein kunnolla pyöritellyt Huttulan rekkaparkissa. Tuntikausia veivannut käännöksiä, ne kun ovat aina olleet heikko osaamisalueeni muutaman kaatumisen jälkeen. Myös äkkijarrutuksia olen näköjään treenannut.
Anni on talvehtinut korjaamoyrittäjän hoteissa lämpimäsä ja vartioidussa tallissa, (siinä vanhassa tehdashallissa, jossa joskus tehtiin Österbärgin tuotteita, mm. Joutsa merkkisiä tukkinostureita sekä traktoreille, että hevospeleille). Talven aikana on vaihdettu uusiksi molemmat renkaat. Kunhan lumi sulaa sen verran, että siellä pysyy pystyssä asfalttikumeilla, niin haen Annin kotipihaan odottelemaan ajokauden alkua.
Ihan nätisti paistaa Aurinko tuolla ulkona, pitänee käydä kävelyllä...