Leppoista hommaa näin talvella on puhdistaa, hioa naarmut piiloon ja saada pleksi uuden näköiseksi.
Osassa plekseistä, esim. 1400-mallistossa alkuperäispleksi on erittäin kestävä kerrosrakenteensa vuoksi mutta sen naarmuuntuessa, useinkin ihan tapaturmaisesti sen osuessa johonkin tai jos pyörä sattuu kaatumaan, voi sitä hieman kiilloittaa siihen tarkoitetuilla lievästi hiovilla tahnoilla ja palauttaa kiilto vahaamalla.
Jos naarmu on syvä niin sitä ei em. pleksityypin rakenteen vuoksi kannata kauheasti hioa sillä kovan pintakerroksen alla on pehmeää muovia. Siksi pitää ensin hioa naarmun reunat sileäksi ja loppu naarmun syvyydestä täyttää kirkaslakalla. Viimeksi käytin väritöntä kynsilakkaa, annoin sen kuivaa yön yli ja tein kevyen hionnan. Sitten vain kovavaha pintaan. Kukaan ei ole huomautellut naarmuista eikä se vähä mikä vielä näkyy, kun osaa katsoa oikeasta kohtaa, häiritse juuri itseänikään. Säästyi, toistaiseksi, tukku valuuttaa.
Jos on käynyt niin että pintakalvo on rikki isommalta alalta niin kalvon voi hioa niiltä osin pois ja laittaa vahaa pari kerrosta sillä kalvojen välissä olevaa muovia ei saa muutoin kirkkaaksi kovinkaan helposti.
Tässä oma, osin epäonnistunut korjaus:
http://www.motomatti.fi/2019/08/california-1400-gts-kaatumisen.htmlPleksi on edelleen käytössä. Rosteriosien naarmut pleksin tuista oli helppo hioa pois sillä ko. materiaali sietää hiontaa niin syvään kunnes naarmun pohjakin on poissa. Aikaa ja hioma-ainetta vain kuluu.